به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۳ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۷۷۷۳۳
اعمال نظری دخیل نبوده است

میرکریمی‌را برای مدیرعاملی متقاعد کردیم

گروه فرهنگی: رئیس هیات مدیره خانه سینما در پی انتخاب رضا میرکریمی به عنوان مدیرعامل این تشکل صنفی درباره‌ی روند این انتخاب توضیحاتی را ارایه کرد.
میرکریمی‌را برای مدیرعاملی متقاعد کردیم
ابراهیم مختاری درباره طولانی شدن روند انتخاب مدیرعامل خانه سینما گفت:بعد از انتخاب هیات مدیره، دو ماموریت را سرلوحه کار خود قرار دادیم که اولین آن طراحی و جمع‌بندی سیاست‌های هیات مدیره بود‌ که مدتی زمان گرفت و به موازاتش به گزینه‌هایی برای مدیرعاملی خانه سینما فکر می‌کردیم.

میرکریمی در ابتدا راه گفت‌وگو را بسته بود

وی یادآور شد: برهمین اساس با بعضی از دوستان وارد مذاکره شدیم که برخی شرایطی داشتند، برخی نمی‌توانستند و برخی هم تمایل نداشتند. همچنانکه آقای میرکریمی هم در آغاز اصلا چنین تمایلی نداشتند و راه گفتگو را بسته بودند.

رئیس هیات مدیره خانه سینما خاطرنشان کرد:آقای میرکریمی در آغاز عنوان کرد به هیچ وجه به ایشان فکر نکنیم و ما هم صرف نظر کردیم. اما بعد از مدتی و پس از گفت‌وگو با گزینه‌های دیگر به این نتیجه رسیدیم که بار دیگر با ایشان وارد مذاکره شویم و پای این صحبت بنشینند. این کارگردان گفت: مذاکره ما با آقای میرکریمی مدتی طولانی شد اما در نهایت ایشان را متقاعد و قانع کردیم که با وجود موانعی که خودشان تصور می‌کردند دارند‌، پیشنهاد ما را بپذیرند.

مختاری در پاسخ به این پرسش که گاه افراد وقتی طبق اصرار دیگران مسئولیتی را می‌پذیرند اما پس از مدت کوتاهی به دلیل مشغله‌های کاری ناچار به ترک آن می‌شوند، گفت: ما به آقای میرکریمی اصرار نکردیم بلکه ایشان را متقاعد کردیم. همچنان که در انتخابات خانه سینما هم آقای مویینی و من قصدی برای نامزدی نداشتیم اما در جلساتی که با نمایندگان صنوف برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که علی رغم تصمیم قبلی‌، نامزد شویم و از زمانی هم که این مسئولیت را پذیرفته‌ایم، تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

او ادامه داد: آقای میرکریمی هم بعد از فکر کردن، گفت وگو و مشورت متقاعد شد این مسئولیت را بپذیرد و در این چند روزه زمینه‌های عملی شدن این مسولیت را فراهم کرده‌اند و امروز رسما مسولیت را پذیرفتند و فعالیت خود را آغاز کردند.

اولویت‌هایتان برای انتخاب مدیرعامل چه بود؟

مختاری درباره اولویت‌های هیات مدیره برای انتخاب مدیرعامل جدید خانه سینما به ایسنا گفت: اشراف به مسائل صنفی زیرمجموعه‌های خانه سینما‌، اشراف به مسائل حقوقی‌ این تشکل‌، اشراف به مسائل سینمای ایران در بخش‌های سرمایه‌گذاری تولید و پخش و ... از مهم‌ترین اولویت‌های ما بود. ضمن اینکه تصمیم داشتیم گزینه‌ای را انتخاب کنیم تا با هیات مدیره، همکاری و سازگاری متقابل داشته باشد.

این کارگردان درباره احتمال انتخاب قائم مقام و یا معاون به عنوان جانشین میرکریمی با توجه به اینکه او کارگردان سینماست و شاید گاهی درگیر کارهای سینمایی خود شود‌، توضیح داد: انتخاب قائم مقام یا معاون از اختیارات مدیرعامل است و ایشان کاملا به این موضوع اهمیت می‌دهند و گزینه‌هایی برای این سمت در نظر دارند.

ابراهیم مختاری همچنین گفت: توقع اینکه مدیرعامل که خود از اهالی سینماست، کاملا فعالیت هنری خود را کنار بگذارد،‌ انتظار بی‌جایی‌ است بلکه حق اوست که شغل و فعالیت هنری خود را ادامه بدهد و اگر زمانی درگیر کار باشد‌، با داشتن معاون و همکاری هیات مدیره‌، این مشکل تا حدودی قابل حل خواهد بود.

اعمال نظری دخیل نبوده است
رئیس هیات مدیره خانه سینما در بخش پایانی گفت‌وگویش تاکید کرد که مدیرعامل این تشکل صنفی براساس تصمیم مستقل هیات مدیره انتخاب شده واعمال نظری در آن دخیل نبوده است. او درباره احتمال اعمال نظرهایی خارج از هیات مدیره از جمله سازمان سینمایی در انتخاب مدیرعامل خاطرنشان کرد: همچنان که مجمع عمومی خانه سینما به طور کاملا مستقل برگزار شد‌، انتخاب مدیرعامل نیز براساس تصمیم مستقل ما شکل گرفت. ما معتقدیم تصمیمی منطقی گرفتیم و می‌توانیم از آن دفاع کنیم و اینگونه نبود که از سوی سازمان سینمایی پیامی درباره انتخاب مدیرعامل به ما رسیده باشد.

رضا میرکریمی کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران،یک دوره قبل‌تر (سال 85 تا 87 پیش از محمد مهدی عسگرپور) مدیرعامل خانه سینما بوده است و این بار برای بار دوم است که این مسوولیت را می‌پذیرد. تاکنون منوچهر عسگری‌نسب، محمدآقاجانی، تورج منصوری، احمدرضا درویش، یدالله صمدی، منوچهر محمدی، ابوالحسن داودی، سید ضیاء هاشمی ،رضا میرکریمی و محمد مهدی عسگرپور سکان مدیرعاملی خانه سینما را برعهده داشته‌اند. رضا میرکریمی کارگردانی آثاری چون «امروز»،«خیلی دور خیلی نزدیک»، «به همین سادگی»،«یه حبه قند» و... را برعهده داشته است.
مرجع : ایسنا