به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۸۱۳۰۶

مشکل ما جهان‌بینی مذاکره‌کنندگان است!

گروه سياسي: يك عضو گروه پايداری گفته نيرو‌های انقلاب با «عقب‌نشينی» هسته‌ای مشکلی ندارند٬ بلکه مشکل آنها «جهان‌بينی» مذاکره‌کنندگان ايران است!
مشکل ما جهان‌بینی مذاکره‌کنندگان است!
روح‌الله حسينيان٬ گفته تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران به گونه‌ای اظهار‌نظر و رفتار می‌کند که از آن برداشت «تسليم و سازش» می‌شود. وی قدم زدن محمد‌جواد ظريف با جان کری و برخی اظهارات حسن روحانی درباره مذاکرات را از مصاديق اين جهان‌بينی معرفی کرده است. حسينيان اضافه کرده در جهان‌بينی مذاکره‌کنندگان ايران برای خداوند هيچ «جايی» در نظر گرفته نشده است!

وی در بخش ديگری از سخنان خود به انتقاد از عملکرد دولت روحانی پرداخته و گفته اين دولت به جای رفع مشکلات تنها برای «بقای خود» حاشيه‌سازی می‌کند. حسينيان پيگيری علت ممنوع‌البيان و ممنوع‌التصوير شدن محمد خاتمی از سوی دولت يازدهم را از جمله اقدامات «پوچ» اين دولت دانسته و از هاشمی رفسنجانی نيز به‌خاطر تلاش برای «تحريف» شخصيت امام خمينی انتقاد کرده است!

از سوي ديگر، سعيد قاسمی يکی از رهبران گروه حزب‌ الله ایران هم مدعی شده است که رهبري براي مذاكرات از سوی دولت روحانی تحت فشار قرار گرفت! سعید قاسمی گفته است: «اگر دولت ديگری با نگرش ديگری بود٬ هيچ وقت رهبر را تحت فشار اين مذاکرات نمی‌گذاشت تا رهبري بگويند من اميدوار نيستم.» وی اضافه کرده است: «ای کاش اين مسير از اول طی نشده بود٬ اما حال که اين مسير را می‌رويم، حداقل اين است که خطوط قرمز رهبري را رعايت کنيم و آن را نشکنيم.» قاسمی افزوده است که انتظار داشته وزارت امور خارجه ایران پس از سخنان رهبر درباره رد کردن مذاکره «تحت فشار» دست‌کم دو هفته مذاکرات را ادامه نمی‌داد.