به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۵۱
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۹ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۸۵۰۴۲
عراقچی:

قطعنامه شورای امنیت دستاورد بزرگی بود

گروه سیاسی: معاون وزیر خارجه قطعنامه امروز شورای امنیت درباره ایران را دستاورد بسیار بزرگی خواند.
قطعنامه شورای امنیت دستاورد بزرگی بود
سیدعباس عراقچی امشب (دوشنبه) در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به تشریح روند برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) تا صدور قطعنامه شورای امنیت پرداخت و گفت که ظریف سه شنبه در جلسه علنی مجلس حضور خواهد یافت. وی با اشاره به روز توافق گفت: در روز توافق اتحادیه اروپا مصوبه دیگری در شورای وزیران اتحادیه صادر خواهد کرد و تحریمهای یکجانبه را لغو خواهد کرد. در روز توافق دولت آمریکا اجرای تحریم های کنگره را متوقف خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: چهار تا شش ماه طول خواهد کشید که تحریم های اقتصادی رسما برداشته شود. عراقچی با اشاره به تصویب برجام توسط شورای امنیت سازمان ملل گفت: این یک دستاورد بسیار بزرگی است که شورای امنیت در اولین گام برجام را تایید می کند که متضمن غنی سازی توسط ایران است. به همان دلیلی که شورای امنیت، ایران را تحت فصل هفت منشور برده بود الان همان شورای امنیت قطعنامه ای را تصویب و برنامه غنی سازی ما را می پذیرد که ادامه یابد. امروز شورای امنیت برای اولین بار غنی سازی یک کشور در حال توسعه را می پذیرد.

وی ادامه داد: ایران با دست پر از فصل هفت منشور خارج می شود و این نشانگر عزت و اقتدار ایران است. معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: بعد از 10 سال موضوع پرونده هسته ای ایران در شورای امنیت خود به خود مختومه خواهد شد. عراقچی گفت: در قطعنامه جدید ممنوعیت های تسلیحاتی به محدودیت تبدیل می شود.