به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۸۵۵۷۲

بازداشت عضو کمیته استیناف تكذیب شـد

گروه ورزشی: رئیس سازمان لیگ گفت: فکر می‌کردیم شکسته شدن دو قطبی بودن فوتبال به نفع ماست اما دیدیم که این طور نبود.
به گزارش فارس، مهدی تاج در حاشیه دومین نشست آسیب شناسی خصوصی‌ شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: ما سال‌ها فکر می‌کردیم اگر فوتبال از دو قطبی‌ بودن خارج شود این به نفع فوتبال ماست اما می‌بینیم با وجود اینکه این دو تیم نتایج ضعیفی می‌گیرند اما باز هم کانون توجه مردم هستند و وقتی وضعیت این دو تیم خوب می‌شود حتی وضعیت تیم ملی هم خوب خواهد شد.

وی ادامه داد: یک دهه است که استقلال و پرسپولیس نتایج مناسبی نمی‌گیرد و این مسئله در کاهش تماشاگران در استادیوم هم تاثیرگذار است همان طور که دیدید سال گذشته پرسپولیس یکی دو بازی خوب نتیجه گرفت و 100 هزار تماشاگر برای این تیم به استادیوم می‌آمد. روزگاری این دو تیم فرصت بودند اما الان مشکل هستند و می‌بینیم که در تهران نهایتا 5 هزار تماشاگر به استادیوم می‌آید هر چند که وقتی سرخابی‌ها به شهرستان می‌روند باز هم استادیوم پر می‌شود.

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: ما در این جلسه راهکارهای خوبی دادیم به طور مثال شهرداری می‌توانست دو ورزشگاه خوب برای این دو تیم بسازد چرا که فوتبال نشاط و تفاهم به وجود می‌آورد اما به هر دلیلی الان این اتفاق رخ نداده و به نظرم این طور جلسات می‌تواند راهگشا باشد. امسال در لیگ ما خیلی هزینه شده باشد 220،30 میلیارد بیشتر نشده است. این عدد در کشور عدد زیادی نیست. ببینید چه شرایطی ایجاد می شود اگر حداقل ها برای این دو باشگاه فراهم شود. با توجه به شور و نشاطی که این تیم ها در جامعه ایجاد می کنند این هزینه ها از بین نخواهد رفت و ارزش خواهد داشت. باید پولی در اختیار این دو مجموعه (استقلال و پرسپولیس) قرار بدهند تا با درآمدهای حداقلی به کارشان ادامه دهند. الان می‌بینیم که تیم‌هایی مثل ذوب آهن و سپاهان چطور کار می‌کنند اما مدیران این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید خودشان را از هتل دار،‌شرکت‌های هواپیمایی و ... پنهان کنند. این طور نمی‌شود مدیریت کرد. باید حداقل درآمد این دو باشگاه در اختیار مجموعه قرار بگیرد تا مشکلاتشان حل شود و بتوانیم روزهای خوبی برای سرخابی‌ها داشته باشیم.

تاج درباره حق پخش تلویزیونی هم خاطرنشان کرد: حق پخش یک موضوع دیگر است که البته در درآمدهای استقلال و پرسپولیس هم تاثیر دارد اما سال گذشته از نظر تبلیغات دور زمین به آن عددی که باید می‌رسیدیم نرسیدیم و اگر کانون ایران نوین این پول‌ها را ندهد از آن‌ها شکایت می‌کنیم. هر چند که آن‌ها با عابدینی به توافقات خوبی رسیده‌اند و قرار است تا دو سه روز ‌آینده این پول‌ها را بدهند اما باید بگویم با همین شرایط هم ما بالاترین پول را در تاریخ مسابقات فوتبال گرفتیم اما کافی نیست چرا که هنوز پول کافی داده نشده و پول پارسال را هنوز داده نشده است.

وی درباره راهکار صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی هم خاطرنشان کرد: صدا و سیما در این زمینه راه‌حلی دارد و آن اینکه با ثبت یک شرکت و به صورت 50-50 کارها را پیش ببریم اما تصمیم نهایی در این باره بعدا گرفته خواهد شد.

تاج درباره شایعه انحلال باشگاه پیکان به دلیل سقوط به لیگ دسته اول گفت: این مسئله به تصمیم اعضای هیات مدیره این باشگاه بستگی دارد و آن‌ها خودشان می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند. روز پنجشنبه آخرین جواب رای کمیته استیناف به دست ما رسید و ما هم آن‌را اعلام کردیم. وی درباره بازی‌های سایپا در زمین خانگی هم ادامه داد: سایپا در اسلامشهر بازی خواهد کرد. رئیس سازمان لیگ در پایان درباره شایعه بازداشت یکی از اعضای کمیته استیناف اظهار داشت: چنین مسئله‌ای صحت ندارد.