به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۹۱۰۷۶

ساخت نسل بعدی هواپیمای جاسوسی U-۲

گروه فناوری: نسل جدید یکی از تاریخی ترین و پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی جهان موسوم به U-۲ ساخته می شود.
ساخت نسل بعدی هواپیمای جاسوسی U-۲
هواپیمای U-۲ نخستین بار در سال ۱۹۵۵ و توسط Skunk Works در شرکت لاکهید مارتین آمریکا طراحی و ساخته شد و حالا که ۶۰ سال از آن دوران می گذرد همچنان به عنوان یکی از شاخص ترین هواپیماهای جاسوسی و شناسایی دنیا به ویژه در دوران جنگ سرد به شمار می آید.
از U-۲ به عنوان معدود سیستم های هوایی قدیمی یاد می شود که همچنان مورد استفاده قرار می گیرد و اکنون قرار است نسخه جدیدی از آن به نام TR-X ساخته شود. پهنای بال این هواپیمای جاسوسی فوق مدرن ۳۱ متربوده و تا ۷۶۴ کیلومتر بر ساعت نیز حداکثر سرعت دارد.

هواپیمای TR-X به گونه ای طراحی شده که تا ۲۲۶۸ کیلوگرم محموله را به راحتی حمل می کند. این سیستم هوایی همچنین تا ۲۱ کیلومتری زمین ارتفاع می گیرد که در نوع خود رکوردی خیره کننده به چشم می آید. اما عجیب تر آنکه چنیبن ارتفاع گیری تنها در کمتر ۴۵ دقیقه صورت می گیرد. بنابراعلام شرکت لاکهید مارتین، هواپیمای TR-X پس از قرار گرفتن در ارتفاع ۲۱ کیلومتری زمین اشراف اطلاعاتی قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

هواپیمای جاسوسی U-۲ در سال ۲۰۱۹ برای همیشه بازنشسته می شود. این هواپیما در دهه ۱۹۸۰ بازطراحی شد که طی آن قابلیت های جدیدی از جمله رصد فضا و تبدیل شدن به ابزاری کاربردی برای ناسا به آن افزوده شد. پیش بینی می شود هواپیمای جایگزین یعنی TR-X در سال ۲۰۲۵ به بهره برداری برسد.
مرجع : مهر