به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۹۲۸۸۸
افزایش رضایت‌مندی و امیدواري مردم

تازه ترین نظرسنجی از عملکرد دولت روحانی

گروه سياسي: نتایج نظرسنجی ایرنا نشان داد ؛ 73.8 درصد مردم ایران از عملکرد دولت یازدهم راضی و نسبت به بهبود شرایط کشور با حضور دولت روحانی امیدوار هستند.
تازه ترین نظرسنجی از عملکرد دولت روحانی
این نظرسنجی توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دو مرحله ( بهار و تابستان ) 1394 و با فاصله زمانی 3 ماهه (پایان هر فصل ) در تهران و 30 مرکز استان، انجام شده است. بر پایه نتایج به دست آمده ، رضایت مردم از عملکرد دولت یازدهم در سه ماهه دوم سال افزایش 11.6 درصدی داشته است. این درحالیست که در فصل گذشته 62.2 درصد شهروندان ایرانی از عملکرد دولت ابراز رضایت کرده اند. مطابق این نظرسنجی 69 درصد مردم معتقدند ارزش ها توسط دولت یازدهم حفظ و رعایت شده و 59.3 درصد هم اعلام کرده اند که انتظارات آنان توسط دولت برآورده شده است.

همچنین 56.4 درصد مردم اعتقاد دارند دولت در حوزه تلاش برای رفع نیازهای کشور موفق بوده است. بر پایه این اطلاعات، میزان رضایت مردم از عملکرد دولت در حوزه تلاش برای رفع نیازهای کشور ازجمله مهار تورم و گرانی ( با رشد 8.3 درصدی)، رفع تحریم ها( با رشد 18.2 درصدی)، برقراری امنیت( با رشد 4.9 درصدی)، رسیدگی به وضعیت بیمه( با رشد 4.3 درصدی)، دارو( با رشد 14.4 درصدی) و خدمات بیمارستانی( با رشد 0.4 درصدی) و همچنین عملکرد دولت در بهبود رابطه با کشورهای منطقه و همسایه ( با رشد 13.8 درصدی) و بهبود رابطه با دولت های غربی و آمریکا ( با رشد 14.3 درصدی) نسبت به فصل گذشته روبرو است.

رضایتمندی مردم از عملکرد دولت در زمینه انتظارات شهروندان نیز نسبت به سه ماه گذشته(بهار 94) با افزایش مواجه است . به طوری که عملکرد دولت در مباحث دفاع از حقوق هسته ای رشد 11.4 درصدی و کمک به پیشرفت علمی کشور رشد 6.3 درصدی را نشان می دهد. در سایر مباحث نیز میانگین رشد 5 درصدی وجود دارد. عملکرد دولت در حفظ ارزشهایی همچون حفظ منزلت واقعی ایران در جهان از رشد 16.6 درصدی ، حفظ هویت ایرانی از رشد 13.8 درصدی و مقتدر بودن از رشد 13.1 درصدی، نسبت به خرداد ماه برخوردار بوده است.

در تمامی حوزه های بررسی عملکرد دولت در شش ماهه اول سال جاری میانگین بالای 50 درصد نمره به ثبت رسیده است . در حوزه مسایل اقتصادی مردم 52.7 درصد از کل نمره میانگین، در حوزه مسایل اجتماعی 59 درصد از کل نمره میانگین، در حوزه مسایل سیاسی 67.5 درصد از کل نمره میانگین و در حوزه مسایل فرهنگی 64.7 درصد کل نمره میانگین را به این موضوع ها اختصاص داده اند. بر پایه این نتایج، عملکرد دولت در موضوعات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با افزایش رضایتمندی بین 3.2 تا 4.3 درصدی مواجه است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد؛ 73.4 درصد مردم نسبت به آینده امیدوارند و به برنامه های دولت خوش بین هستند. این میزان نسبت به فصل گذشته 11.4 درصد رشد را نشان می دهد. همچنین 66.1 درصد مردم ایران پیرامون چشم اندار آینده ایران نظر خوش بینانه ای دارند، این رقم در مقایسه با فصل بهار با رشد 11.4 درصدی روبرو است. بر پایه همین اطلاعات، شهرهای بوشهر با 93.2 درصد، ایلام با 91.6 درصد، بیرجند با 84.7 درصد، سنندج با 83.4 درصد،بجنورد با 82.8 درصد و اهواز با 82.6 درصد امیدوارترین شهرها نسبت به آینده ایران هستند.

این نظرسنجی به روش تصادفی و متناسب با جمعیت هر مرکز استان صورت گرفت و هدف اصلی آن مقایسه و سنجش میزان رضایت مندی شهروندان از عملکرد دولت یازدهم در شش ماه اول سال است. ایرنا با روی کار آمدن دولت یازدهم با هدف سنجش میزان رضایت مندی شهروندان از عملکرد دولت و رییس جمهوری اقدام به نظرسنجی های دوره ای کرده است.

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۰۹:۳۰
1 نظر سنجی یک طرفه ک معنا نداره باید تمام نکات مثبت و منفیو دربر داشته باشه جهان سوم عادت داره منفیا پنهان باشه امید ک باردگر هردو گفته شود. (325509)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۲:۰۸
چیزی بین 53درصد تا 59درصد عدد واقعی است !چون همانگونه که قبلا اعلام کردیم اصلاح طلبها پایگاه 14میلیونی در این 18سال داشته اند . و همیشه دربین افراد تحصیلکرده و جوان جامعه بالای 70درصد رای داشته اند . که این نشانگر پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان است .البته از آنجایی کهع تنها گزینه اصلاح طلبها برای سال 96 همین آقای روحانی است پس این نظر سنجی به واقعیت جامعه ی ما اشاره میکنه (325534)
پشیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۵:۰۲
دو سال است همه سیاستهای دولت به ضرر معشیت مردم بوده است و باعث کاهش ارزش شدید ریال و سرمایه و پول مردم و کاهش شدید قدرت خرید مردم و فقیر تر و بی پول شدن مردم و ایجاد رکود در کشور شده از افزایش دلار رسمی کشور از ۲۴۰۰ به ۳۱۰۰ و ازاد از ۳۲۰۰ به ۳۵۰۰ و احتمالا سال بعد ۳۶۰۰ تومان...از کاهش بهره بانکی و افزایش قیمت رهن واجاره تا افزایش چندین باره قیمت حاملهای انرژی وبنزین بدون افزایش یک ریال یارانه مردم...از افزایش مالیتها و گمرکی و تعرفه ها ... (325554)
بهاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۰۹:۳۲
به همین خیال باشید تاسال 96 (325510)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۲:۰۱
سال 96 انشالله در اوین (325532)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۰۹:۵۲
من فقط اینو متوجه نمیشم که چرا دولت آقای روحانی اصرار بر بالا رفتن قیمت ارز های خارجی و سقوط ارزش ریال داره. اینکه از موارد اعتراض به دولت محمود بود. حالا دیگه چرا؟ چرا بانک مرکزی قیمت ارز مبادله ای را بالا برد تا قیمت ارزهای خارجی در پی آن سر به فلک بزارن؟ (325512)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۱:۴۵
میخواستم نظر ندم ولی گفتم من برای 100 با توضیح دادم اینم 101بار .اصولا ما در علم اقتصاد شاخه ای داریم بنام پول . اقتصادانان پولی بر 3 مبحث نظر میدهند . پول و ارز و بانکداری ! درمورد بالا بودن نرخ ارز مبادله ای اتفاقا بهترین عملکرد را دولت داشته چون تمامی کالاهای وارداتی با ارز مبادله ای در فاکتور با ارز آزاد محاسبه میشند یعنی رانت بزرگ برای واردکننده ! قیمت اصلی ارز آن چیزی است که دربازار با توجه به نیروی عرضه و تقاضا تعیین میشه . خب به صورت طبیعی میزان تورم بین دوکشور درتغییرات نرخ ارز تاثیر دا (325527)
یکی
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۲۰:۱۴
ما هم در زندگی چیزی داریم به اسم "نفس"!! فعلاً این تئوری های خارج از ذهن و منطق شما داره همون "نفس" مردم را میبره! و خفه شون میکنه. میشه بگین چرا در دولت محمود از این تئوری ها خبری نبود؟ (325568)
امیرازقم
United States
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۲۳:۴۳
بله راست میگید 8سال تئوری های وارداتی را بایگانی کردید جز فساد و رکود تورمی چیزی باقی نگذاشتید ! چون در دوران احمدی نژاد همه ی اقتصادانان یا زندانی میشدند یا بازنشسته ! از جمله دکتر خزایی پدر علم اقتصاد سنجی ایران از دانشگاه علامه ! (325576)
امیرازقم 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۱:۵۲
تورم ایران بین سالهای 91تا 93 به ترتیب 45 درصد 25و17و15چیزی در حدود 100 درصد تورم در آمریکا فکر کنم 9 درصد خب تفاوت این اعداد میشه 91درصد !یعنی اینکه به طور معمولی با توجه به رکود حاکمه درمجموع نرخ رشد این 4سال قیمت باید چیزی حدود 7000میرسید درست همون وعده ی اوباما دلار 10000تومانی ! خب پس اقدام دکتر سیف کاملا عالی بوده .
ارش پول ملی : ارزش پول ملی در اختیار بانک مرکزی نیست و به کل اقتصاد برمیگرده 4عامل با عث افزایش ارزش پول ملی میشود من اون 4تارا توضیح میدم (325529)
امیرازقم 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۱:۵۶
1- افزایش تولید و رشد اقتصادی 2- کاهش تورم به میزان تورم ایالت متحده 3- سلیغه ی مصرف کننده گان 4- تعرفه های سنگین وارداتی ! خب مادرسال 87 25 درصد تورم داشتیم و در بقیه سالها بالای 20 درصد . ماچیزی حدود 700میلیارد دلار واردات در 8سال داشتیم وما 50 درصد ظرفیت تولیدی ما از کار افتاده بود و مردم جز کالای چینی انتخابی دیگر نداشتند . درنتیجه محمود به دلار یارانه میداد تا یارانه قطع شد دلار 3برابر شد ! اگر دوباره دولت بخواهد آنی ارزش را بالا بیاورد با تزریق دیوانه وار پول (325530)
امیرازقم 4
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۲:۰۰
همان بلایی که سر آمریکا و اقتصاد یکهتازش در دهه ی 1980 اومد سر ایران با این اقتصاد داغون لب مرزی چند برابر می آید . یعنی کالاهای داخلی گران تولید میشود کالاهای خارجی ارزان تولید میشود در نتیجه توان رقابت از بین میرود .تعطیلی کارخانه ها بیکاری نبود پول و تاثییر وحشتناک معیشتی ! این خلاصه نظر تمامی اقتصادانان در مورد ارزش پول است وپس درود بر روحانی درود بر سیف ودرود بر طیب نیا (325531)
ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۲:۰۶
دولت بابد سعی کند با رفع تنشهابا عربستان و یا هر طریقی دیگر قیمت نفت را بالا برد تا وضع اقتصادی بهتر شود و به حرف کسانیکه ظاهرا اقتصاددان هستند و دولت را تحریک به گران کردن ارز میکنند توجهی نکند ، نمونه اش مسعود نیلی که تازه گی گفته برای فروش محصولات داخلی ارز گران شود تا محصول خارجی گران شوند اینها ظاهرا متوجه نارضایتی مردم نیستند و فقط با از بین بردن رقابت میخواهند از مدیران ضعیف ضعیف صنایع داخلی تا ابد حمایت کنند. (325533)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۳:۳۹
سلام
بالا بردن نرخ ارز در اين وانفسای سقوط جهانی نفت و تبعات ناشی از کاغذپاره ها دو تا مزیت برای دستهای خالی دولت داره
اول ارز برگشتی از همین نفت با برابری بالاتری در برابر ریال خرج میشه و کمی به دولت در هزینه کرد کمک میکنه
دوم با بالا رفتن ارزش دلار در برابر ریال صادر کننده تمایل ببشتر برای فعالیت پیدا میکنه و با صادرات محصولات داخلی به چرخ کساد و راکد تولید و کشاورزی داخلی کمک میکنه (325544)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۵:۱۳
در مورد ارز درست عمل کرده چون اقای روحانی دلار 3600 تومن تحویل گرفت و حالا 3450 تومنه بالا رفتن ارز دولتی نیز برای بکسان سازی نرخ ارزه ولی نگو در مورد اقتصادی و عمرانی که تولید را نابود کرد الان اکثر کارخونه ها یا تعطیلن با با یه سوم ظرفیت در حال کارن مسکن نابود شد مصالح نابود شد تو ایران اگه مسکن راه بیوفته همه کار میکنن ولی وای به روزی که پرژه های عمرانی تعطیل شه مالیاتا که هرکی را میبینی داره به دولت دعا میکنه که چندین برابر شده (325555)
شيرين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۰:۱۲
ازما كه سوال نشد رضايت ما صفر هيچ چيزجالبي نداشته !!!!!!! (325514)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۰:۲۱
نظر سنجی بوده یا نظر شما بوده فقط؟! (325516)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۲:۱۱
نظر سنجی بوده عزیزم اسمش هم گفته شده ایرنا! نه مثل نظر سنجی یک مرکز دانشگاهی مجهول و الهویه که میزان رای احمدی نژاد را 74درصد اعلام کرده . جالب از اینکه در تمامی نظر سنجی های سایت دولت بهار مخالفان احمدی نژاد بالاترین رای را داشته اند !وجالب تر این است که درهمان سایت دولت بهار در نیم ساعت 500 رای به کامنت توهین آمیز علیه روحانی اضافه میشه ولی در 23 ساعت و نیم تنها 50 رای به اون 500 تا اضافه میشه (325537)
گم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۵:۴۴
از منفی ها معلومه هرچند شما عادت داریدوقتی کم میارید بگید تقلب شد (325557)
امیرازقم
United States
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۲۳:۱۹
کدوم منفی ها اینکه کسی نشسته داره مثل سایت دولت بهار به منفی های من اضافه میکنه چی معلومه ؟ من 5تاسایت را سر میزنم و چندین خبر را توروز به منفی هاش و مثبت هاش نگاه میکنم .تواین خبر منفی هارا دستکاری کردید در خبر های دیگه چی ؟ ینگاه به پرمخاطبا بنداز نظرات واقعی دستت میاد ! اتفاقا تقلب فقط از شما برمیاد چون چیزی بجز تغلب وفساد و رانت و دروغ ندارید به خبر بیرانوند نگاه کن بعد بیا نظر بده (325574)
مارال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۷:۵۳
تقلب و وارونه نگاری از صفات بارز سایت دولت بهاره (325559)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۰:۳۰
در کجا نظر سنجی شده وبا چه معیاری (325518)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۸:۴۵
نیازی به نظر سنجی نیست تو کوچه بازار که بگردی می فهمی که دوران احمدی نژاد برای همه کابوس بوده!! (325564)
کیان کیانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۰:۳۳
البته که امیدواری وجود دارد ومردم به نتایج اجرای برجام بسیار امیدوار هستند وانشاالله دولت دانش محور وعقلانیت محور روحانی در تمام زمینه ها موفق خواهد شد اما کاستن از فساد واجرای واقعی وصحیح اصل44 قانن اساسی موجب رقابتی شدن اقتصاد وجذب سرمایه واشتغال ورونق اقتصادی خواهد شد ورئیس جمهور دانشمندمان البته توانایی حل مشکلات سیاسی داخلی را نیز خواهد داشت. (325519)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۰:۳۵
دولت بايد در برابر فشار هاى اصولكرايان افراطى مقاومت كند (325520)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۱:۱۲
هنوز تو حصرِ ؟ بعد الان بايد شاد باشيم ؟ چرا ما اينقدر زود اداي معرفت داشتن رو از ياد مي بريم؟؟ هنوز رئيس جمهورمه (325522)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۳:۴۲
احسنت
اوست نشسته در نظر/ من به كجا نظر كنم؟! (325545)
محمد کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۱:۳۷
واقعا باید به نتایج این نظر سازی امیدوار بود ؟!! نظر سنجی یکسرس اصول ومعیار دارد که اصلی ترین آن بی طرفی مححق است در حالیکه خود دولتی ها اقدام به این عمل نموده اند که نمی تواند ارزش نظر سنجی را داشته باشد و در اصل نظر سازی است تا نظر سنجی . (325524)
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۱:۴۴
از استقبال مازندران کاملا معلومه!! (325526)
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۴:۱۴
مطمئنی اون ملاکه! سال 89 استقبال مردم از آقای احمدی نژاد در اصفهان و مشهد را سرچ کن ببین چه وحشتناکه! توی میدان نقش جهان ماشین ها در حال تردد بودند یعنی 100 نفرهم جمع نشده بودند درست سال 89 (325550)
امیر
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۲:۰۹
خداوکیلی توروخدا بدون تعصب دولت اقای روحانی از نظر اقتصادی و فرهنگی چکار کردن ؟ ارزونی شده ؟ گرونی از بین رفت ؟ فقط دو سال با امریکا هی مداکره کردن اخرشم میگن تحریم ها لغو شده ولی در عمل میبینیم که هیچ چیزی نه ارزون شده نه حتی موج ارزونی بوجود اومده ! اقای روحانی میگن تورم اومده پایین ولی ایا خدایی اومده پایین ؟ ایشون در انتخابات گقتن اعداد و ارقام ملاک نیست مهم سطح جامعه هست که ابا ارزونی شده یا نه ولی الان خودشون فقط اعداد اعلام میکنن ! استقبال مازندران نظر سنجی بود نه ایرنا ! (325536)
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۴:۰۹
هنوز فرق تورم را با کاهش قیمت ها نمیدونی میای نظر میدی ؟
کاری به گوشت مرغ و گوسفند و گوساله ندارم . کاری به آهن و فولاد و مسکن ندارم . فقط یک جمله آیا طلا و دلار در دولت شما 1200000تومن و 4000 تومن بود ارزان نشده ؟ (325549)
یس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۴:۱۸
خدا را وکیل میدهی مثل ... دروغ میگی ؟ مگه طلا و کاهش قیمت نداشت ؟ مگه مسکن کاهش قیمت نداشت ؟
هنوز دوتا اقتصادان پیدا نشده که کاهش تورم را زیر سوال ببره ! تحلیل های مخالفان هم همش مزخرف بوده (325551)
احمد
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۲:۱۴
ما که می بینیم جیبمان هرساله خالی تر ازسال گذشته شده و با زنبیل مان که به بازار میرویم خالی تر از قبل میشود حالا این نظر سنجی ها هر چقدر که می خواهد باشد. (325538)
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۲:۲۰
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنر مندی!!
نظر سنجی یا نظر سازی خبرگزاری دولت!! (325539)
صنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۳:۱۴
دولت قبل اينقدر گل کاشته که جمع و جور کردنش عمر نوح مي خواد. هر چند که شرايط کشور هنوز مطلوب نيست و هنوز در بسياري زمينه ها اصلاحات لازم هست اما در مجموع عملکرد دولت آقاي روحاني در اين مدت کم جاي تحسين داره. به جرات مي توان گفت که اگر يکي از اين اقايون افراطيون و دلواپسان دولت رو به دست گرفته بودند الان حساب همه ايرانيها با کرام الکاتبين بود . (325541)
ایران داد عمارلویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۳:۱۹
هر چند ایرنا,ایسنا و...به نوعی همه از خودشانند بگذریم که اما و اگر فراوانی در همه ی حوزها به چشم میخورد و کمبود چند سوال اساسی از جمله حق و حقوق شهروندی,ازادی رسانه ها,حبس و حص و....کلن زیر سوالند (325542)
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۴:۴۶
مثل اینکه عکس های سفر استانی به مازندران را اقایون ندیدند.نصف زمین فوتبال....نصف زمین فوتبال........!بروید خودتان را گول بزنید.دروغ تا کجا دیگه!!73 درصد راضی اند.الان دقیقا از چی راضی اند بگویند ماهم بدانیم!!!!! (325553)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۲۳:۰۶
سلام منداهل مازندرانم وروزی که ورزشگاه برای سخنرانی اومداونجابودم موقع صحبت های دکترروحانی سه چهارم ورزشگاه پربود.مخالفان دولت دل به خبرگزاری های خودشون نکنند. (325573)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۸:۳۵
.....حالا واقعا مطمئنید که این نظرسنجی در کشور ایران و بین ساکنان کشور ایران انجام شده است؟ (325562)
ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۸:۴۱
پس چطور داش محمود بااين همه خرابيش احساس رضايت مي كردند ولي روحاني با ان همه مشكلاتي كه محمود اغا براي اين ملت درست كرد مردم از ان ناراضي هستند مطمين باشيد ملت قدر شناس هستند (325563)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۸:۵۵
علت کاهش پول ملی وتقویت ارز تامحدوده خاصی جلوگیری از واردات بدلیل کمبود درامد ارزی وافزایش صادرات برای حمایت از تولید میباشد در پاسخ به دوست محترم که چرا دولت ارز رو گرون کرده.دوستانی که میخوان فوری کشور گل وبلبل بشه ساده به موضوع نگاه میکنند تا سرمایه گذاری خارجی شکل بگیره واعتماد جهانی به ما جلب بشه در صورت پرهیز از هر گونه سیاست تهاجمی وتنش زا 4سالی خوشبینانه طول میکشه .بهبود وضعیت اقتصادی ما فقط به سیاست خارجی ربط داره... (325565)
بیکاران لرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۱۹:۵۷
کدام نظر سنجی این دورغی دیکر..به سفره مردم چه چیزی اضافه شده...بیکاری جوانان در لرستان بیداد می کند به مرز بحران رسیده.......اقای ریس جمهور خودت وارد عمل شو..به حرف کارشناسانات اعتماد نکن ...کاندیدای بعدی با شعار جدید وارد میدان شود ..یارانه هر خانواده صد هزارتومان .....ودلار کمتر از 2500تومان... (325566)
اختلاسگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۲۰:۱۱
دوستان برید سایت بهار لایک کنید نظرات متمرکز باشه .سایت بهار نیوز یه خبر گذاشته در مورد دولت روحانی .به دوستان خود بگویید .من الله توفیق (325567)
ﻣﻬﺪﻱ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ۲۰:۲۴
ﺑﻪ ﻧﻆﺮﻣﻦ ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ اﻓﺰاﻳﺶ ﻗﻴﻤﺖ ﻧﺪاﺷﺘﻴﻢ ﺧﻮﺑﻪ..ﺑﺎﻳﺪ ﻭاﻗﻊ ﺑﻴﻦ ﺑﻮﺩ.ﺭاﺳﺘﺶ اﻳﻦ ﺩﻭﻟﺖ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺧﻮﺑﻲ اﻧﺠﺎﻡ ﺩاﺩﻩ.ﺩﻭﻟﺖ ﻗﺒﻞ ﻛﻪ ﭘﺪﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻭ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩ....... (325569)