به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۴:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۷ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۹۳۵۱۵
استقبال از غذاهای ایرانی در اکسپو میلان؛

از پیتزا و اسپاگتی ملولم و قیمه ام آرزوست

گروه جامعه: گرچه شمارش معکوس پایان اکسپو میلان آغاز شده اما همچنان غرفه ایران در این رویداد جهانی مملو از بازدید کننده است.
از پیتزا و اسپاگتی ملولم و قیمه ام آرزوست
رستوران غرفه سفره مانند ایران در اکسپو میلان این روزها به یکی از شلوغ ترین مکان های این رویداد تبدیل شده است.  عذاهای لذیذ ایرانی عرضه شده در این رستوران، پای بسیاری از بازدیدکنندگان از جمله ایتالیایی ها را به این مکان باز کرده، به گونه ای که کمتر می توان در بین روز، میزی خالی از مشتری دید.
مسئول رستوران غرفه ایران دلیل استقبال فراوان از غذاهای ایرانی را شباهت طعم برخی از آنها به غذاهای میلان عنوان کرد.  احمد مباشر، چلوکباب، خورشت قیمه، فسنجون، قورمه سبزی، کوفته، کشک بادمجان، شیرین پلو، زرشک و باقالی پلو را ازجمله غذاهای قابل عرضه در این رستوان نام برد و گفت: در بین این غذاها، خورشت قیمه مشتری فراوانی دارد و زودتر از غذاهای دیگر تمام می شود.

وی درمورد قیمت غذاها نیز اظهار کرد: هر غذا قیمتی دارد؛ هر پرس چلوکباب 20 یورو، خورشت ها 18و برخی از غذاها نیز 16 یورو قیمت دارند. مباشر ادامه داد: قیمت غذاها شاید در مقایسه با ایران گران باشد؛ اما در مقایسه با قیمت غذا در اکسپو ارزان تر است. مشتریان رستوران غرفه ایران نیز که اغلب ایتالیایی و میلانی هستند، نظرات جالب و متفاوتی درمورد غذاهای ایرانی داشتند. ویتوریو دلانوا معلم بازنشسته ایتالیایی، با تمجید از طعم و مزه غذاهای ایرانی، گفت: باید این غذاها به تمام مردم جهان معرفی شود. وی افزود: غذاهای ایرانی از اصالت بی نظیری برخوردارند.

روزانا کاستا دیگر شهروند میلانی نیز با بیان اینکه تاکنون چندین بار به رستوران غرفه ایران در اکسپو مراجعه کرده است، گفت: از مزه تمام غذاهای ایرانی لذت بردم.  وی ادامه داد: با خوردن این غذاها به طبخ آنها علاقه مند شدم، هر چند می دانم کار بسیار دشواری است.  استقبال غیرقابل انتظار از غذاهای ایرانی در اکسپو میلان، نکته ای قابل تامل است و البته مطلوب آن است که مسئولان از این شاخص مهم فرهنگی ایرانیان در آوردگاه های جهانی بهره بیشتری ببرند.  اکسپوی میلان از 11 اردیبهشت ماه با شعار «تغذیه زمین، انرژی برای زندگی» گشایس یافت و 9 آبان ماه پایان می یابد.  غرفه جمهوری اسلامی ایران طی مدت برپایی این رویداد تاکنون میزبان چهار میلیون بازدید کننده بوده است.
مرجع : ایرنا