به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۲:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۹۵۳۲۸

تونس مرزهایش را با لیبی بست

گروه بین الملل: به دنبال کشته شدن 14 تن از نیروهای امنیتی گارد ریاست جمهوری تونس در پی حمله تروریست‌های داعش دولت این کشور تصمیم گرفت مرزهای مشترک خود با لیبی را به مدت دو هفته ببندد.
تونس مرزهایش را با لیبی بست

به گزارش سایت شبکه الجزیره، در بیانیه ریاست جمهوری تونس آمده است که شورای عالی امنیت ملی این کشور تصمیم گرفت مرزهای زمینی خود با لیبی را به مدت 15 روز ببندد و کنترل خود بر مرزهای دریایی و فرودگاه‌ها را افزایش دهد.نشست شورای امنیت ملی تونس با نظارت قائد السبسی، رئیس جمهوری این کشور و با حضور رهبران امنیتی و نظامی و نخست وزیر و رئیس پارلمان تونس برگزار شد.

 

این شورا تصمیم گرفت اقدامات فوری را در خصوص افرادی که از کانون‌های تنش بازمی‌گردند در چارچوب قانون فوق‌العاده‌ای که مقامات این کشور اعمال کردند، به کار گیرد.شورای عالی امنیت ملی تونس این تصمیمات را در پی عملیات تروریستی اخیر در این کشور اتخاذ کرد که موجب کشته شدن 14 تن از نیروهای امنیتی ریاست جمهوری تونس پایتخت این کشور شد.

 

این شورا همچنین درصدد است سایت‌های اینترنتی وابسته به تروریست‌ها را فیلتر و طرح ملی فراگیر برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همچنین قانون تروریسم را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی کند.علاوه بر این در این نشست مقامات تصمیم گرفتند وضعیت افراد مقیم تونس را مشخص کرده و کنترل امنیتی را برای افراد وابسته به تروریسم اعمال کند.

 

در بیانیه ریاست جمهوری تونس آمده است: این شورا همچنین تصمیم گرفت سه هزار نیروی جدید امنیتی و سه هزار نیرو در ارتش برای سال 2016 به خدمت گیرد.رئیس جمهوری تونس پیشتر به مدت یک ماه در این کشور حالت فوق‌العاده اعلام کرد و رفت و آمد شبانه در پایتخت تونس را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار اتوبوس حامل نیروهای امنیتی که دست‌کم 14 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت، برعهده گرفت. این حمله ناشی از حمله انتحاری بوده و عامل انتحاری در بین سرنشینان این اتوبوس حضور داشته است.

مرجع : ایسنا