به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۹
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۹۹۹۲۴
دبیرکل حزب کارگزاران:

ردصلاحیت‌ها هیچ‌گاه به‌اندازه این بار نبود

گروه سياسي: دبیرکل حزب کارگزاران گفت: تنها ابزار حل مسالمت آمیز اختلاف‌های درون کشور انتخابات است و اگر آن را حذف کنیم معنی آن این است که اختلاف سلیقه‌ها باید با روش‌های غیر دموکراتیک حل شود.
ردصلاحیت‌ها هیچ‌گاه به‌اندازه این بار نبود
غلامحسین کرباسچی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص رد صلاحیت‌ها گفت: اگر مردم احساس کنند رد صلاحیت‌ها توجیهی نداشته قطعا دلسرد می‌شوند. امیدواریم بررسی صلاحیت‌ها به گونه‌ای باشد که شرکت مردم در انتخابات را کاهش ندهد. او با تاکید بر اینکه نفس انتخابات بسیار مهم است، گفت: در هیچ شرایطی حتی اگر نیروهای اصلاح طلب رد صلاحیت شوند در مقابل ناملایمتی‌ها نباید قهر کرده و انتخابات را‌‌ رها کرد تنها ابزار حل مسالمت آمیز اختلاف‌های درون کشور انتخابات است و اگر آن را حذف کنیم معنی آن این است که اختلاف سلیقه‌ها باید با روش‌های غیر دموکراتیک حل شود.

عضو حزب کارگزاران با اشاره به اینکه رد صلاحیت‌ها همواره در طول این سال‌ها وجود داشته و معمولا تجدیدنظرهایی نسبت به بررسی‌های اولیه صورت می‌گرفته است، گفت: البته رد صلاحیت‌ها هیچ‌گاه به گستردگی این بار نبود. ثبت نام کننده‌ها نیز در این دوره تعدادشان زیاد بود که بخش عظیمی از آن‌ها عدم احراز صلاحیت شدند که امیدوارم این مساله فقط درمورد یک جناح خاص نباشد البته بنابر آنچه که خودشان اعلام کردند فرصت کافی برای بررسی احراز صلاحیت‌ها نداشته‌اند.

او گفت: باید دلایل رد صلاحیت‌ها برای افکار عمومی روشن شود گاهی فردی تخلف کرده و از صلاحیت افتاده است این عجیب نیست اشکال این است که آنچه دلیل رد صلاحیت‌ها عنوان می‌شود برای مردم و خود کاندیدا‌ها توجیه نمی‌شود مثل آقای مطهری که نسبت به وی و خانواده‌اش کوچک‌ترین شبهه‌ای وجود ندارد.

کرباسچی با تاکید بر اینکه نمایندگی برای هیچ کسی معصومیت نمی‌آورد، گفت: ممکن است که برخی از نمایندگان طی سالهای گذشته تخلفاتی مرتکب شده باشند اما این طبیعی است که از شورای نگهبان بخواهیم دلیل رد صلاحیت‌ها بیان شود و در افکار عمومی مشخص شود که عدم التزام به اسلام و نظام و ولایت فقیه یعنی چه؟مشکل این است که این موارد به افکار عمومی توضیح داده نمی‌شود و شورای نگهبان خود را مقید به ارایه توضیح قانع کننده به مردم و داوطلبان نمی‌بیند و این باعث می‌شود که حرف و حدیث‌هایی به وجود بیاید.

مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ۱۰:۳۲
واقعیت اینه که قهر با صندوق و تحریم نتیجه موثری در پی نخواهد داشت . افراطیون از خداشونه اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نکنند تا با خیال راحت رسایی ها و کوچ زاده و روح الله حسینیان ها را روانه مجلس کنند و چهار سال دیگر اتفاقاتی در مجلس رخ بده که در این چهار سال و یا هشت ساله گذشته رخ داده است . همه باید در انتخابات شرکت کنیم چون تحریم انتخابات به هیچ عنوان به نفعمون نیست . حالا انشاالله شورای نگهبان بسیاری از کاندیداهای جریان اصلاج طلب را تایید کنه تا مردم با شور خاصی حماسه سازی کنند (329908)
ناصر هشترودی
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ۱۶:۰۷
اخه میدونند اگر مردان نیک نام و کاری تایید شوند مردم میایند و این اقایان افراطی دیگر جایگاهی نخواهند داشت اما کور خواندند انتخابات تحریم نمیشه با تمام توان با اندک نفرات و جذب چند نفر به لیست اقایان را دور خواهیم انداخت (329936)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ۱۱:۱۰
امروزه همگان می دانند که تلخ کردن کام ملت در ایام پرشور انتخابات نه به نفع اسلامیت نظام است و نه به نفع جمهوریت آن.تنها راه پیروزی و موفقیت داشتن نگاه درست و منطق قویست اما متاسفانه آنانی که خود را عین نظام می دانند بجای مجهز کردن خود به منطق نیرومندتر با تیغ رد صلاحیت رقیب رو حذف می کنند . ما به حقانیت نظاممان ایمان داریم و کسانی را که از جایگاههای موجه نظام با اعمال سلایق تنگ نظرانه راههای پیشرفت نظام و ملت رو مسدود می کنند نمی بخشیم.و آنان رو مسئول همه بدبختی های موجود در جامعه می دانیم. (329910)
تحلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ۱۲:۴۰
بعضی از این آقایان از رد صلاحیت گسترده غیر از ایجاد مجلسی دلخواه ، هدف بزرگتری دارند و آن دلسرد کردن و نامید کردن بدنه مردمی حامیان خاتمی و روحانی و تلقین بیفایده بودن تلاشهای مدنی انها، به منظور بازپسگیری وبازگشت به قدرت مثل سال 84 است، انها از دلسرد مردم نگران که نیستند هیچ، اصل هدفشان اینست (329911)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ۱۵:۰۴
این که از ترس مرگ به تب راضی بشیم شده استراتژی اصلاح طلبان . واقعا حمایت از نماینده اصولگرای فعلی در فلان حوزه چه معنایی دارد . آیاجریان اعتدال و اصلاحات با داشتن قوه مجریه اینقدر منفعل است که نتواند یک کاندید در هر حوزه داشته باشد . حتی اگر بپذیریم که مصلحت جامعه چنین رفتاری است تنها در شرایطی به آقای روحانی در دور بعد رای می دهیم که با صداقت شکست خود در اهداف سیاسی و اجتماعی اعلام شده را بپذیرد و برای دور بعد راهکار ارائه دهد که قرار است برای چندین دهه مورچه وار به پیش برویم و جهش وار به پس (329926)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ۱۷:۱۹
اقای روحانی استفاده از تمام اختیاراتت همین بود برای مجلس خبرگان هیچ کس را تایید نکرده مردم در بعضی از حوزه ها باید از بین یک نفر یک نفر را انتخاب کنند این انتخابات است ؟؟ (329946)