به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۲۰۹۶۶۹

سردبیر روزنامه ایرانی: چینی‌ها کرونا را ساختند و واکسن آن را هم در دست دارند

سردبیر روزنامه ایرانی: چینی‌ها کرونا را ساختند و واکسن آن را هم در دست دارند
گروه سیاسی: علی نظری (سردبیر روزنامه مستقل چاپ تهران) در یادداشت شدیداللحنی علیه حکومت کمونیستی چین با عنوان «چین متحد نکبت ما» نوشته است که ویروس کرونا به صورت عمدی و در جهت اهداف اقتصادی و ضربه زدن به ایالات متحده و اروپا، توسط  سران سلطه‌طلب چین، ساخته شده است و آنها حتی واکسن آن را هم در دست دارند تا در اواخر سال جاری با تولید انبوه آن و عرضه آن به همه ممالک دنیا، میلیاردها دلار سود به اقتصاد خود تزریق کنند. متن این یادداشت را بخوانید: 

در نیمه بهمن ۹۸ رسانه‌های حکومتی داخلی، ویروس کوید ۱۹ را ترور بیوتکنولوژیک آمریکایی‌ها نامیدند. با اندکی تاخیر سپس مشخص شد که کرونا شگرد چینی‌ها برای تسخیر اقتصاد جهان بوده است. در پایان سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۲ درصد از سهام کمپانی‌ها و کارتل‌های اقتصادی چین متعلق به اروپا و آمریکا بود. چین برای رفع سیطره مالکیتی غرب از کمپانی‌های خود در پی چاره بود. پس "کرونا" تبدیل به نماد نیرنگ و جهانخواری چین فریبکار شد و به‌خوبی توانست در بحران کروناگیت، شرکای اقتصادی اروپایی و آمریکایی خود را از عرصه مالکیت شرکت‌های چینی اخراج نماید.

"ویروس کرونا" حاصل معامله فریب چینی‌ها در تقابل با غول‌های اقتصادی دنیاست. سران سلطه‌طلب چین، ابتدا ویروس کرونا را در ووهان ساختند تا موجی از کروناهراسی ابتدا در چین و سپس شرق آسیا به راه افتد. در شروع جنجالی سال ۲۰۲۰، یکباره سقوط سنگین سهام شرکت‌های معظم چینی سرتیتر خبرهای اقتصادی و سیاسی دنیا گردید. این غائله وقتی بیش از دو هفته به طول انجامید، سهام شرکت‌های بین‌المللی چینی نزولی وحشتناک داشت و قیمت‌ها به کف رسید. در همین مقطع دولت چین به ثروت عظیمی دست یافت و آن ثروت را از کمپانی‌هایی به دست آورد که برای نجات از مهلکه سهام خویش را با ۳۰ درصد قیمت به دولت چین فروختند و از چین خارج شدند!

رئیس‌جمهور چین در نطق ۱۶ مارس در میان سطور این خبر که چین در سال ۲۰۲۰ می‌تواند هدف بلند خویش در کسب نرخ رشد مطلوب دو رقمی را ارتقا بخشد، علنی کرد که چین از بزنگاه کرونا به چندین تریلیارد دلار ثروت بادآورده دست یافته‌ است. چین در این بازی خطرناک ابتدا با سرمایه‌گذاری خارجی کمپانی‌های غول‌پیکر را راه اندازی کرد و سپس با بازی کثیف "ویروس خودساخته" در این تجارت، آگاهانه رقبای بزرگ خویش را از سفره شراکت بیرون راند. مرحله بعدی "نیرنگ کرونایی چین" این است که احتمالا در پایان سال میلادی ۲۰۲۰ واکسن ضدکرونا را که در حال حاضر موجود است، ولی عرضه نشده، به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد و با کسب چندین تریلیارد دلار از محل فروش این واکسن‌ به ملت‌های هراسان، ثروتی عظیم گرد می‌آورد. وجه دیگر "معامله فریب کرونایی چین" ضربه مهلکی است که بر پیکره اقتصاد اروپا و آمریکا وارد کرده است. طبق برآورد یکی از موسسات اقتصادی آمریکا نزول فاحش داوجونز (شاخص سهام صنعتی آمریکا) به پایین‌ترین حد 70 سال گذشته مانند سال ۱۹۴۸ رسیده است.

در اول ماه آوریل از سوی مقامات اقتصادی آمریکا اعلام شد که کرونا باعث بیکار شدن بیش از ۲۱ میلیون نفر در آمریکا گردیده است. در واقع می‌توان چنین گفت که ترامپ که در طول ۳۹ ماه ریاست جمهوری خود رونق اقتصادی برای آمریکا ایجاد کرده بود ولی پیش از چیدن میوه‌ی این رونق در انتخابات، توسط "کرونا گیت" با ابربحران اقتصادی، مواجه شد تا هرآنچه را که رشته بود پنبه ببیند! آسیب اقتصاد اروپا در بحران کرونا به مراتب سهمگین‌تر از آمریکا خواهد بود. چین، متحد ما در سپهر اقتصاد جهان به هیچ کس رحم نخواهد کرد! امروز فلاکت مرگ انسان‌ها و سقوط اقتصاد از پیش ضعیف شده‌ی ما گریبان مردم و اقتصاد را به شکل ناگواری گرفته است!

ایرانیان در دوران پساکرونا باید تاوان خوی استعماری امپراطوری چین را هم پس دهند. در این زمانه‌ی خاص که در پی نجات جان مردم ایران هستیم، صحنه‌های ذلت‌باری هم در عرصه دیپلماتیک مشاهده می‌کنیم و این پدیده چیزی نیست جز فلاکت سیاسی مشابه دهه ۲۰ شمسی که سفرای آمریکا و انگلیس از درون سفارتخانه‌هایشان در تهران برای ما اربابی می‌کردند. مدعای نگارنده مبنی بر اربابی و تعیین تکلیف خارجی‌ها برای ما، عِتاب سفیر نامحترم چین در ایران است که به سخنگوی وزارت بهداشت نشان داد! از عجایب جهان اینکه روزی فکر می‌کردیم تنها آمریکا، جهانخوار است و زیر بار رابطه عادی و دیپلماتیک با آمریکا نرفتیم ولی اکنون گرفتار هیولایی دریده‌تر از آمریکا به نام چین شده‌ایم، دلمان خوش است که با اتکا به چین با سلطه استکباری آمریکا در ستیزیم!
 
برچسب ها: ویروس کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۲۱:۰۷
این هم یک نظریه است . اگر فروش سهام کمپانی های خارجی در چین صحت داشته باشد قابل تامل است لکن اگر یک کلاغ چهل کلاغ باشد بحث دیگری است . مقاله از نظر من یک کلاغ چهل کلاغ است... (366039)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۱:۳۱
به هر حال ممکنست این نظریه درست باشد. آنهائی که به خدا و آخرت اعتقاد دارند دچار غفلت و گمراهی می شوند این کمونیست ها که ........ (366088)
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۸:۴۷
برو غاز بچران دقیقا این مطلب درست گفته (366105)
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۲۱:۴۴
چین باید غرامت پرداخت کند وتکلیفش مشخص شود (366040)
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۲۲:۰۲
حکایت ما با چین حکایت بچه ای است که بدلیل اختلاف با خانواده به چنگ جاهل محل افتاده (366041)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۲۲:۰۸
اینقدر به در و دیوار نزنید. ملت ایران نه مانند عوامل صدا و سیما چشم داشتی به چین دارند و نه به آمریکا...!!! (366042)
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۳:۵۰
چین کشور مارو غارت کرده ومیکند کمونیست به هیچ اصول انسانی پایبند نبست (366068)
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۰:۰۳
چینیهای کربه وسگ خور (366043)
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۰:۲۱
پس اینجوری که میگین اول شهروندهای خودشون و کشتند بعد دیگران رو . (366045)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۳:۳۱
شک نکن. این بیشرفها چند میلیون مسلمان ایغور را قتل عام کرده اند. از خفاش خور و سگ خور و گربه و مورچه خور انتظاری غیر از این داری؟ (366062)
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۱:۳۷
زر زیادی میزند (366050)
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۰۱:۱۵
حقیقت برای نادانان تلخ است . (366078)
میرو
Russian Federation
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۲:۳۱
الان بهشت متصور غرب پرستا توی مرگ و میر ناشی از بی کفایتی و قدرت پوشالی داره غرق میشه و میخوان با حمله به چین افکار رو منحرف کنن
چقدر حقیرید شما (366052)
mjp
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۳:۱۱
وقتی مهنازافشاربه سفیرچبن حمله میکنه باتوییترواونطرفم یخواننده لس انجلسی نشین فرافکنی میکنه یااشک تمساح میریزه معلومه دستورحمله به رابطه چین وایران ازکجاهااب میخوره.یمشت غرب پرست وتسلیم پذیرحالاوطن دوست شدن خخخخخ مسخرست (366054)
navid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۳:۱۴
کاملا با این نظریه موافقم.هم سهام شرکت هارو مفت خرید هم نفت ارزان تزر از همیشه وارد کرد.هم پول فروش ماسک و لوازم پزشکی هم در پایان سود فروش واکسن.ملت اشغال خور چین بویی از انسانیت نبرده اند. خود مردم چین هم تحت برده داری نوین حکومتشون قرار دارند. (366055)
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۳:۱۵
منطقی و واقع گرایانه (366056)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۶:۴۴
دقیقا همین طور است. از پشت به همه خنجر زدند (366063)
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۰:۲۷
شماهام اگه میتونید بسازید الان که نزدیک دو ماهه که این ملت در گیر کرنا هستند الانم که قرار شرکتهای دانش بنیان فاضلاب زاده ها از سرمایه ملت ایران سیراب بشن (366065)
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۲:۳۰
استعمار در هر حالت بد است. کشوری که می تواند از صنعت گردشگری حرف اول در دنیا بزند زیرا ورود هر گردگشگر یعنی صادرات 8 بشکه نفت خام . فروش گاز، نفت خام ، میعانات گازی، توریست پزشکی درمانی، محصولات کشاورزی، معدن . اکنون ما باید امپراطور باشیم نه بله قربان گوی بعضی .....!
می توانیم پلی برای مونتاژ بهترین ماشین های دنیا باشیم و این همه ارابه مرگ نخریم . آخ که نسل ما و فرزندان مان همه سوخت. (366066)
و.ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۳:۳۴
امریکا از شوروی بدتر. شوروی از امریکا بدتر چین از همه پلیدتر (366067)
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۳:۵۳
نه چین و نه روسیه هیچ کدام دلشان برای مانمیسوزه فقط دنبال منافع خودشونن و به وقتش ضربه مهلکی به ما خواهند زد. (366069)
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۲۰:۰۷
کاملا مشخص است با توجه به این همه پیشرفت در دنیای پزشکی چطور بشر نمی تواند از پس یک ویروس بربیاید؟مشخص است چینی ها مدت های زیادی را روی این ویروس کار کرده اند و اهداف برای شکست قدرت های بزرگ در سر دارند ولی متاسفانه گریبان برخی کشورهای فقیر را گرفته است (366073)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۰۱:۲۴
چینهای حرامزاده کمونیست باید تاوان پس دهند (366079)
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۱
چین کمونیست فقط به فکر منافع خودش هست وبس. (366085)
الهه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۱:۲۶
اگر این نظریه درست باشد دولت ما که باچین خوبند سریعتر واکسن بگیرد تا جان مردم نجات یابد . چون جان مردم از اقتصاد مهمتر است . (366087)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۳:۰۸
ملتی که به خودش متکی نباشد و چشمش به این و اون باشد،باید این مسایل را هم داشته باشد،چندین سال است که به هوای نتایج مذاکرات مملکت را تعطیل کرده ایم و منتظریم تا کی آمریکای جنایتکار لطف کند و تحریمها را کاهش دهد تا ما بتوانیم نفس بکشیم،چین یک شریک تجاری برای ما بوده و هست نه کمتر نه بیشتر،از 3000سال پیش تا کنون ما بجز تجارت با چین بخاطر منافع خودمان هیچ مسئله ای با چین نداشته ایم نه به ما حمله نظامی کرده است نه امنیت ما را خدشه دار نموده است نه ما را تحریم کرده است ،...اما در مقابل کشورهای غربی .. (366090)
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۷:۲۲
از غرب دفاعی نمی کنم. خصوصا انگلیس و امریکا. اما .. چین وروسیه هم مشخصا برای منافعشان دست به هر کاری می زنند. بد بودن غرب دلیل خوب بودن شرق نیست و نمی شه هر کسی رو که به چین انتفاد می کنه غربگرا دونست. ضمن اینکه اگه به سابقه است، روس جنایات بیشماردر حق ایران مرتکب شده که فقط یکی از اونها اشغال ایران در دهه 20 است که ظاهرا آخرین رژیمی هم بوده که قدم نحسش رو ازایران بریده (366104)
hosin
United States
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۹:۵۴
یاد کتاب افرینندگان جهان نو افتادم که لنین را چنگیز تلفن بدست لقب داده بود و حالا شی چینگ پینگ چنگیز ویروس بدست باید لقب بگیره (366094)
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۰:۰۷
این حجم حمله بر علیه حکومت چین که فقط بقایایی از سوسیالیسم در آن جا حاکم است (و البته همین بقایای سوسیالیسم به داد مردم رسیده تا از بحران کرونا عبور کنند) فقط برای توجیه ناتوانی حکومتهایی است که بهداشت و سلامت مردم خود را به بخش خصوصی فروختند و در این بحران نتوانستند آن چنان که باید از مردم خود محافظت کنند. تقصیر حکومت چین است که ترامپ ابتدای کار گفت ویروس کرونا شایعه دموکرات هاست؟ تقصیر حکومت چین است که بوریس جانسون کرونا را به مسخره گرفته بود؟ (366098)
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۰:۰۹
تقصیر حکومت چین است که آقای حسن روحانی فرمودند از شنبه همه چیز به روال عادی باز می گردد؟ آقای سردبیر، روراست بگویید دنبال برقراری روابط با رب هستید. البته بنده هم موافق برقراری روابط دوستانه با غرب هستم؛ اما اگر از موازنه منفی میان غرب (آمریکا و انگلیس ...) و شرق (چین، روسیه، هند) استفاده نکنیم کلاهمان پس معرکه است. (366099)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۱:۴۳
تنها کشور بزرگی که ویروس فقط در یک شهرش گسترش پیدا کرد چین هست مثل روز روشن هست که از قبل اماده بودند و کنترل شده بوده اگر ووهان قرنطینه بوده چطور ویروس قم آمده اما مثلا پکن نرفته شکی نیست خدعه ی چینی در کار است... (366103)
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۲:۰۴
جناب سردبیر، نخست این که مطالب مقاله شما از مطلبی که بیش از یک ماه است در فضای مجازی دست به دست می شود اقتباس شده و به هیچ عنوان حرف جدیدی ندارد. دوم این که کدام منبع علمی معتبر از جمله سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه های معتبر آمریکایی و اروپایی نظریه تولید ویروس کرونا به دست انسان اعم از چینی یا آمریکایی را پذیرفته اند؟ سه آن که اکنون جهت وزیدن باد برای کسب محبوبیت؛ حمله به چین است و شما فرصت طلبانه کوشیده اید این فرصت را از دست ندهید. چهار این که در این وانفسای تحریم و انزوا، یافتن کشوری که دست (366115)