به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۱:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۴۰۹۰۰۷
نظرات و دیدگاه‌ها

برای بالا رفتن مشارکت؛ مجلس باید مجلس شود!

برای بالا رفتن مشارکت؛ مجلس باید مجلس شود!
✍️احمد زیدآبادی 
برخی از اصولگرایان افراطی گمان می‌کنند که با تهدید امنیتی می‌توان طیف اصلاح‌طلب را وادار به حضور در انتخابات آخر سال کرد و به آن رونق داد.
گیریم برخی احزاب و نیروهای اصلاح‌طلب نیز مرعوب این تهدیدها شوند و یا به طمع پست و موقعیتی، اعلام حضور در انتخابات و معرفی کاندیدا کنند.
با فضایی که من بر جامعه حاکم می‌بینم، حضور این نوع احزاب، تأثیر معناداری در افزایش مشارکت عمومی در انتخابات نخواهد داشت، بنابراین، تهدید و تطمیع چارهٔ کار نیست.
به نظرم فقط از یک طریق می‌توان انتخابات پایان سال را با رونق برگزار کرد و آن هم مجلس شدن مجلس است!
برای اینکه مجلس مجلس شود، باید تغییراتی ملموس در کارکردها و رویکردهای جاری و تحولی بنیادی در نگرش‌های سیاسی موجود پدید آید به طوری که کارشناسان بی‌طرف آن را آغازی صادقانه در جهت رفع معضلات انباشت‌شدهٔ کشور بدانند و قشر خاکستری و خاموش جامعه نیز نسبت به بهبود شرایط امیدوار شوند.
در غیر این صورت، تنها کُند کردن تیغ نظارت استصوابی و اجازهٔ حضور به جمعی بیشتر برای ورود به مجلسی که مجلس نیست، جامعه را برای رأی دادن راغب نمی‌کند. این برداشت من از شرایط جامعه است، اگر به مذاق مسئولان خوش نمی‌آید امتحانش کنند! 
برچسب ها: مجلس انتخابات

۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۲۱:۳۷
خیلی ها شناسنامه هابشان را نو کردند تا مهر انتخاباتی ازین به بعد در آن نباشد . جامعه بسته و ظاهرا تک حزبی یا دو حزبی و نبودن نمایندگان واقعی همه اقشار جامعه در همه ارکان نظام و نبودن بازبینی در مقررات اساسی جامعه بر اساس نظر مردم دلیلی برای مشارکت مدنی باقی نمی گذارد .در حقیت حداقل عکس العمل مردم همین است . دیگر نه اصلاحات و نه اصولگرایان در اکثریت جامعه پایگاهی ندارند . (431904)
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۲۳:۳۸
یعنی واقعا جدیدا فرد یا گروه‌هایی از اصلاح طلبان رو برای شرکت و حضور اجباری در انتخابات مجلس تهدید کرده اند؟!؟!؟!!!!!! خیلی عجیبه واقعا.
من در این مورد چیزی در خبرها ندیدم، اگه کسی از دوستان اطلاعی در این مورد داره لطفا بهم پاسخ بده و راهنمایی کنه (431920)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۰۶:۰۰
نام پارلمان در ایران مجلس شواری اسلامی است و بنا به قانون اساسی مرجعیت اسلام در قانون توسط شورای نگهبان مشخص میشود پس چرا این همه هزینه ؟ باید تعدادی کاندیدای نمایندگی شوند با نظارت استصوابی نمایندگان تائید و شاید با بررسی مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان نماینده انتخاب شوند والسلام (431926)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها