به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : ۴۶۶۳۴۲

یک توئیت تا تکفیر فاصله است!

یک توئیت تا تکفیر فاصله است!
گروه سیاسی: حسین شریعتمداری «مدیر روزنامه افراطی کیهان» در واکنش به توئیت مهدی فضائلی «عضو دفتر رهبری» درباره گشت ارشاد نوشت: احتمال بروز خطا در امور فراگیر و کار‌های بزرگ همیشه وجود دارد حالا که نیروی انتظامی با امکانات اندک خود پا به میدان نهاد انتظار همه این است که از تلاش این نیرو قدردانی شود! 
این توئیت باعث شده جریان افراطی تلاش کنند فضائلی را مخالف برخورد جدی با پدیده کشف حجاب معرفی کنند! در همین زمینه،سایت امتداد در گزارشی نوشت: تنها یک توئیت کافی بود تا عضو دفتر رهبری از جایگاهش در نزد جریان تندروی انقلابی سقوط کند و نسبت‌های ناروا به او داده شود. خبرسازی‌های عجیب علیه او انجام گرفت و تا مرحله نفوذی بودن او را سوق دادند. این توئیت حاکی از تذکر در مورد برخوردهای صورت گرفته بر سر حجاب در خیابان بود که در آن نوشته شده بود: «کشف حجاب، حرام شرعی و هم حرام سیاسی است. منتهی دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. کار‌های بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. به تازگی برخی مسئولان به دلیل کار‌های بی قاعده تذکر دریافت کردند.» 
پس از انتشار این توئیت حملات به او آغاز شد. اما سایت رجانیوز وابسته به برادر داماد رئیس جمهور، با بازنشر توئیت دو سال قبل فضائلی مدعی عقب نشینی او از اظهاراتش شد. فضائلی هم در توئیت بعدی خود تاکید کرد که آنچه مورد اشاره برادر داماد رییسی بوده، قدیمی است.
نکته مهم این بود که توئیت فضائلی را اکانت رسمی رهبری در توئیتر هم بازنشر کرد که نشان‌دهنده تایید آن باشد. اما بشنوید از جریان انقلابی. آنها در گروه ها و کانال‌های ایتا و ویراستی حملات گسترده‌ای را آغاز کردند که تنها به ذکر دو نمونه اکتفا می کنیم:
🔹اول: خبری که در آن این عضو دفتر رهبری را در حد سی دی فروش تقلیل داده و در شرف اخراج خوانده بودند:‌«شنیده شده بعد از پیگیری نیروهای انقلابی، یکی از اعضای ارشد دفتر رهبر انقلاب بابت توییت بسیار نابه جا و نادرست فضائلی او را مورد توبیخ شدید قرار داده است. فضائلی نیروی جزء زیرمجموعه موسسه فروش سی‌دی های رسانه‌ای حفظ و نشر است و احتمال اخراجش از سی‌دی‌فروشی هم قوت گرفته است. چون به دروغ طوری وانمود می‌کرده که این نیروی جزء مغازه سی‌دی‌فروشی، سخنگوی دفتر رهبری است.» (این خبر در کانال خبر مهم ایتا منتشر شده و در گروه‌های ایتایی دست به دست میشد)
🔹دوم: اظهارنظر مهدی سلحشور مداحی که به بیت رهبری هم رفت و آمد دارد. او در شبکه ویراستی با اشاره به توئیت مهدی فضائلی نوشت: «جهت اطلاع امت حزب الله. قطع به یقین می گویم سلوک حضرت آقا تضعیف سرباز در میدان نیست، تذکری هم لازم باشد به خود فرمانده می دهند نه از بالای برج و بارو و سکوی دشمن.»‌منظور او از سکوی دشمن، انتشار خبر تذکر در فضای توئیتر بود. 
این دو مورد از بهترین مواردی بود که امکان نقل قول آن وجود داشت. مابقی موارد اتهاماتی است که انتشار آن قطعا برای ما می توانست پیگیرد قانونی به همراه داشته باشد. اما چرا جریان انقلابی دچار چنین وضعیتی شدند؟ 
واقعیت این است که بخشی از جریان انقلابی قائل به تئوری «دولب مبارک» است. (رجوع کنید به ماجرای کاندیداتوری و ماندن احمدی‌نژاد در انتخابات سال 84) این شیوه از همان احمدی‌نژاد هم مرسوم شد.او بعدها در سال 96 نیز کاری کرد تا رهبری مساله توصیه به او برای عدم حضور در انتخابات را از «پشت بلندگو» اعلام کند. پشت‌بلندگو در واقع برای آنها اسم رمزی است که معتقدند موضع‌گیری‌های رهبری را باید تنها از زبان خود ایشان بشوند و هر وقت پیامی بیاید که با خواسته‌های آنها همراستا نباشد به آن حمله می کنند. 
مدیریت کردن این دسته از بدنه انقلابی روز به روز برای هسته سخت قدرت، سخت‌تر شده است. همچنان که در آخرین مورد آنها در انتخابات مجلس دوازدهم علیه لیست‌چنارها (لیست شانا و پایداری) کودتا کردند و با رای ندادن به آنها قالیباف را با 500 هزار رای نفر چهارم تهران کردند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها