به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۳۷۲۳۶
نمایندگان حق کنترل دید و بازدید مردم را ندارند

جنتی دلش خواسته با خاتمی دیدار کند

گروه سیاسی: دیدار نوروزی علی جنتی با محمد خاتمی دستمایه جدید نمایندگان برای مواجهه با دولت شده است. امروز برخی نمایندگان مجلس متنی را امضا کردند که بر اساس آن وزیر ارشاد باید پاسخگوی دلیل این دیدار نوروزی‌اش با رئیس جمهور سابق کشور باشد.
جنتی دلش خواسته با خاتمی دیدار کند
به گزارش تدبير، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح سؤال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون دیدارش با خاتمی با امضای 12 تن از نمایندگان مجلس، امروز تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شد! نصرالله پژمان‌فر دیگر عضو کمیسیون فرهنگی نیز گفت: «معاون پارلمانی وزیر ارشاد اعلام کرده که این جلسه شخصی بوده است، این در حالی است که جلسه شخصی و خصوصی نباید رسانه ای می شد. بنابراین باید آقای جنتی در رسانه ها در خصوص این جلسه توضیح داده و عذرخواهی کند.»

محمد سادات ابراهیمی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال از وزیران و یا تذکر به دولت در عین حال که حق نمایندگان است باید چارچوب عملکرد وزارتخانه مربوطه باشد، می‌گوید: «اگر وزیری در خصوص عملکرد وزارتخانه متبوعش به نوعی دچار کاستی یا نقصان شده باشد و تخلفی انجام بدهد یا این که وزیر از نظر مسائل فردی مرتکب خلاف قانون و یا شرع شده باشد نمایندگان می‌توانند از وزیر سوال کنند.»

نماینده شوشتر، تاکید کرد: «این که یک وزیر در یک برنامه کاملا غیر رسمی، غیر اداری و شخصی از یک شخصیتی دیدار کند آن هم به مناسبت عید نوروز و پس از آن از سوی نمایندگان مورد سوال قرار بگیرد تندروی است وآقای جنتی دلش خواسته به دیدار آقای خاتمی برودو این موضوع به کسی مربوط نیست.»

به گفته این نماینده مجلس نهم «نمایندگان ممکن است احساس کنند که دارند به وظیفه قانونی خود عمل و همین طور از حقی که در قانون برای آنان تعریف شده است، عمل می‌کنند در صورتی که شان مجلس این نیست که از وزیری درباره دیدار شخصی‌ با یک شخصیتی که روزی در کشور دارای منصب کلیدیی هم بوده است، مورد سوال قرار بگیرد.»

سادات ابراهیمی می‌گوید: «با توجه به اطلاعاتی که از آقای نوش آبادی معاون پارلمانی وزیر ارشاد درباره این دیدار گرفتم او نیز اعلام کرد که این دیدار کاملا شخصی بوده است و هیچ مدیری آقای جنتی را همراهی نکرده است. از سوی دیگر هیچ گونه صحبتی هم درباره وزارت ارشاد در آن دیدار صورت نگرفته است در واقع نمایندگان نمی توانند و حق ندارند دیدوبازدید های نوروزی مردم را کنترل کنند.» سادات ابراهیمی با بیان اینکه کشور در شرایطی است که نیاز به آرامش، وحدت و انسجام دارد افزود: «بهتر است بر سر موضوع‌هایی که هیچ ثمره‌ای برای کشور ندارد، ورود پیدا نکنیم چرا که پیگیری این مسائل هیچ سودی برای کشور ندارد.»

همزمان با طرح سوال از علی جنتی، 160 نماینده به وزیر درباره برخورد با آنچه آنان "رسانه های منتقد"می نامند تذکر دادند. اشاره نمایندگان به توقیف هفته نامه متعلق به حمید رسایی، نماینده تهران و عضو جبهه پایداری است.

احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۱۶
درود بر علی جنتی
سلام بر خاتمی بزرگ (215639)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۱:۱۰
درود برجنتی سلام بر خاتمی

لعنت بر ویژه خواران وغارتگران بیت المال (215679)
ارت
United States
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۱:۵۳
جلوی افراطیون باید ایستاد (215691)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۲۴
خوشبختانه اکثر وزرا یا معاونینشان با سید محمد خاتمی و آیت الله هاشمی دیدارکرده اند اصلا به اصولگرایان هیچ ربطی ندارد
شیر دهانشان رو سوزانده فوت ماست میدهند (215641)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۲۵
اصلا باید حسن روحانی با خاتمی و هاشمی دیدارمیکرد (215642)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۳۸
واقعا حيف ... شماها نماينده ايد؟ (215647)
با قلا فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۴۰
اگربه این اقایان رو بدید که دادید به ساعت خواب وبیداری رنگ لباس...وتعداد تا رو پود لباستونم کار دارند. (215648)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۴۰
. . . ، اینا نماینده ما نیستن (215649)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۴۲
جناب اقای ابراهیمی درست ارامش برای کشور لازم است ولی عده ای ازنمایندگان مثل حمیدرسایی وپایداریها واجبتر از این کشور هستند.چرا؟چون اینا خودی وویژه هستند (215651)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۱۵
هزار تا مثبت داره این :
خوووودی (215698)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۴۶
خدا خیر به آقای سادات ابراهیمی بدهد که حرف دل ما را زد (215655)
ج....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۵۱
آقايان نماينده:چون آقاي خاتمي پاكدست وراستگوست، ديدارحتما با او حرام است؟ تقصير نيست. از كوزه همان برون تراود كه در اوست. (215656)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۱۹:۵۴
اي بابا، چرا همه به كار هم كار دارند، بابا زندگيتونو بكنيد. چكار داريد كي ديدار نوروزي با كي داشته.

بهار جان يك موضوعي رو مي‌خواستم بگم، راستش اينكه قسمت نظرسنجي خبرهاي سياسي رو ببندي موردي نداره، ولي خبرهاي اجتماعي كه موردي نداره، اجازه بدي راجع به هر موضوع توي صفحه خودش نظرات را بگذاريم خيلي بهتره
خبري بود راجع به جواني كه سال 58 متولد شده و سال 70 ازدواج كرده، يعني در 12 سالگي، هرطوري حساب مي‌كنم مي‌بينيم اين آقا 12 ساله نبوده كه ازدواج كرده، آخه منطقي نيست كه پسر 13 ساله در سال 71 بچه دار ... (215657)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۰۲
فقط در ایران !!!! (215658)
ايراني جمش..
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۰۸
قابل توجه شوراي نگهبان! اينهم در دانه هاي دست چينتان. الگوي تاييد همينه؟ افسوس براي فرزندانم. خودم كه از خودم هم ديگر بدم مي آيد. (215659)
محمد عطا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۱۲
این نمایندگان همانهایی هستند که ادعای پیروی از پیامبر اسلام را دارند همان پیامبری که حتی دشمنانش را ملاقات می کرد ولی امروز به واسطه دیدار وزیر ارشاد عزیزمان با فزرندبزرگوار ودوست داشتنی پیامبر بزگوار جناب اقای خاتمی باید مواخذه شود واقعا.عجیب است فکر می کنیم همیشه بر مسند قدرت سواریم وتا ابد زنده که اینگونه با مفاخرمان رفتار می کنیم (215660)
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۱۵
این اقایون در مورد همه چی انتقاد دارن جز اینکه یکی پیدا شه عیدی اقایون رو با کارت هدیه بهشون بده دیگه خود به خود همه چیز حل میشه (215661)
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۱۷
الحق وکیل الرعایای ملت ایران .... ؟؟ (215662)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۲۵
چی بگم والا؟ یعنی الآن بزرگترین مشکل کشور ما دیدار جنتی با سیده؟ یعنی نماینده های خانه ملت از حل مشکلات ملت خیالشون راحته که رفتن سراغ این چیزا؟
الله اعلم (215664)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۳۰
نمایندگان محترم اگر واقعا می خواهید برا مملکت کار کنید وپولتان حلال باشد دست از این گیردادنهای الکی بردارید وبه فکر نظارت بر امورات اقتصادی باشید و ... (215665)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۳۲
درود برخاتمی عزیز - اکثر وزرا با ایشان و آیت الله هاشمی دیدارکرده اند
فقط به خاطر توقف هفته نامه افراطی 9دی است (215666)
hamian-draref.blogfa.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۳۳
عیب نداره این دو سال هر کار میکنند بکنند.مردم تمام این ها را زبر نظر میگیرند و در انتخابات مجلس دهم حرفشان را خواهند زد.منتظرتان هستم: hamian-draref.blogfa.com (215667)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۳۴
باتمام احترامی که نسبت به رئیس جمهورقائلیم اما،مافقط به خاطرآقای خاتمی،هاشمی،و...و...به حسن روحانی رای دادیم (215668)
عظیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۴۹
اینها فکر می کنند قیم مردم هستند و می توانند برای همه تعیین تکلیف کنند . حتی اینکه چه کسی با چه کسی دیدار کند چرا آقای جهانگیری با آیت اله صانعی دیدار کرد ؟!! چرا اشتون با گروهی از زنان دیدار کرد ؟! چرا هیات اروپایی با جعفر پناهی دیدار کرد ؟؟!چرا جنتی با آقای خاتمی دیدار کرد؟؟!! چرا کتایون ریاحی بارهبر بوداییان دیدار کرد ؟؟! ... (215671)
اصلاح‌طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۵۰
درود بر خاتمي.
بعضي‌ها فكر مي‌كنن همه بايد مثل خودشون فكر كنن.خاتمي در دل ايرانيان جاي دارد. (215672)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۰:۵۵
چون خاتمی دزد نیست!چون دروغگو نیست ! چون خوش چهره است! چون خصلت انسانی دارد! (215673)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۱:۱۷
متاسفم برای این نماینده های تندرو و افراطی مجلس
و تاسف بیشتر برای مردمی که به این افراد رای دادنند و . . . هیچ وقت این نمایندگان افراطی نمی توانند وارد مجلس شونند (215682)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۱:۲۱
این چند وقته یکی از این آقایون درباره مرزبانهای گروگان حرفی نزد . لابد براشون مهم نبوده دیگه (215683)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۱:۴۱
تند رو ها دارند می ترکند ............ (215689)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۱:۵۰
پسر کو ندارد نشان از پدر. خوشا به سعادتت علی آقا. من تنها آرزویم دراین دنیا دیدن روی ماه این سید بزرگوار است. قول میدهم اگر همین مجلسی های معترض این سید بزرگوار را ببینند سر تعظیم فرو ببرند. همانند آن روحانی که در مجلس سوگواری داشت به سید مان توهین میکرد ولی با ورود سیدبه مجلس ترحیم برای سلامتی آن دعا کرد. پس پاینده باد مرد اصلاحات. (215690)
علی قلی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۱:۵۳
آیا نمایندگان احساس نمی کنند با محدود کردن و مطرود کردن رددس جمهور 8 سال نظام جمهوری به این شیوه توهین آمیز ، نظام را به عنوان یک نظام امنیتی و بسته در عرصه جهانی جلوه می کنند؟
آقای خاتمی علاوه بر رییس جمهوری ایران وزیر فرهنگ نیز بوده .آیا نمایندگان نمی دانند ربط این دیدار را ؟ (215692)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۱:۵۸
واقعا نمایندگان مجلس اینقدر بیکار هستن . فقط دنبال بهانه اند (215693)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۰۰
این جبهه بایداری خیلی خیلی . . . هستند .مگرتوفضولی؟ به تو چه مربوطه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اکر به اینها بهاداده شود در خصوصی ترین مسائل زندگی رئیس جمهور هم دخالت میکنند. (215694)
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۰۳
بغل کردن مادر چاووز توسط رییس جمهور محبوب و مردمی شون!!! ایراد نداشت ولی دیدار با سید مشکل شده؟؟؟؟؟ خدایا ما رو از شر این نماینده های .... برهان. (215695)
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۱۱
اگر تا حالا نسبت به شخصیت آقای جنتی وزیر ارشاد ذره ای شک داشتم اما حالا او را عمیقا و از صمیم قلب دوست دارم. درود بر خاتمی بزرگ امیرکبیر ایران. هزاران هزار درود بر این مرد بزرگ اصلاحات ایران (215696)
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۲۶
درود بر جنتی وزیر با فرهنگ. افراطیون خجالت بکشند و صدای بیداری ملت را بشنوند همین افراطیون مملکت را 8 سال به گند کشیدند. (215699)
aramesh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۲۹
افرین به اقای جنتی که اینکارو کرده مردی به بزرگی خاتمی سعادت میخواد دیدنش (215700)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۳۳
کجا بودند این نمایندگان که دولت قبلی که تحمل مخالف را نداشت (215702)
قولک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۳۷
واقعا اینها به گرد جناب آقای خاتمی هم نمی رسند چه برسه به اینکه بخواهند اون را از چشم مردم بیاندازند چراکه مردم رفاه و امنیت اقتصادی دوران ریاست جمهوری این عزیز را فراموش نخواهند کرد. (215703)
ایرانی
United States
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۲:۳۸
از روحانی بابت انتخاب جنتی متشکرم، خاتمی سالاره حرف نداره (215704)
سیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۰۷
استراتژی شما تخریب مجلس است والسلام (215713)
حامی ریس جمهور روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۲۲
هر روز محبوبیت خاتمی داره بیشتر بیشه. تخریبهای رسانه میلی و عملکرد خاتمی و از همه مهمتر پاکذستی این مرد بزرگ هر زوز دلای مردم رو به خاتمی نزدیکتر می کنه. در انتخابات مجلس تنها به لیست مورد تایید سید محمد خاتمی

رای می دم (215716)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۲۸
صدا و سیما اعلام کرد وزیر فرهنگ با یکی از عناصر اصلی فتنه دیدار کرده . . .
رییس جمهوری که گناهش دفاع از ازادی و برعکس رییس جمهور پایداری ها . . . بود. (215719)
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۲۸
بر برکناری جواب دلش را خواهد گرفت (215720)
مهدی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۳۸
چقدر از خاتمی می ترسند . (215722)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۴۰
فقط خاتمی... (215725)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۴۰
آفرین برنماینده حق گوی دیار دارالمومنین شهرستان شوشتر. و درود وسلام خدا برسید فرهیخته و فاضل سیدمحمد خاتمی عزیز و سلام بر آقای علی جنتی به خاطر انجام این دیدار. آخر کسی از این آقایان نمی پرسد مجلسی که وظیفه اش تدوین قوانین آنهم براساس قانون اساسی است در کدام ماده قانونی آمده که وزیر فرهنگ نتواند باشخصیتی فاضل و فرهیخته که زمانی متولی امر فرهنگ و بعد از آنهم ریس جمهور 8ساله افتخار آفرین این کشور بوده دیدار کند. (215726)
قائمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۴۲
خاتمی زمرد است و دشمنش افعی
افعی به زمرد نگرد کور شود (215728)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۴۸
آقایان نماینده اگرشمانماینده مدمید مردم خاتمی راچون جان دوستش دارندواگرتحملش رادارید امتحان کنید دوم واقعا شمارا چه شده است . . .وانوقت مدرس راالگوی خود البته درشعارمیدانید اطلاع دارید که مدرس درمقابل کی مردانه ایستاد ومیدانید چه مقام وموقعیتی داشت فکر میکنید فاصله شما بامدرس چقدراست ودنیا چقدربشماوفاداراست (215730)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ۲۳:۵۵
ه همه ميدونن امثال اين 12 نماينده محترم به هيج وجه مورد قبول اکثر مردم نبوده ونيستند (215731)