به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۵۱۳۳۰
فرجی‌دانا روز استیضاح واقعیت‌ها را بگوید

مجلس تحت تأثیر اقلیت پایداری قرار نگیرد

گروه سياسي: عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: مجلس باید نشان دهد تحت تأثیر اقلیت غوغاسالار پایداری قرار نمی‌گیرد به نظر من در صورت حمایت قاطع رئیس جمهور و دفاع بدون ملاحظه وزیر و بیان واقعیت‌ها، مجلس از این آزمون مهم سربلند بیرون آمده و به این استیضاح صد در صد سیاسی و غیر مرتبط با اهداف نظام آموزش عالی رأی نخواهد داد.
مجلس تحت تأثیر اقلیت پایداری قرار نگیرد
محمود صارمی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به مساله استیضاح وزیر علوم یادآور شد: علیرغم تلاش های زیادی که وزیر علوم و همکاران وی در زمینه بررسی انتظارات نمایندگان معترض به عملکرد وزارت علوم و پاسخگویی به مواردی که احیانا مبتنی بر قانون بوده و در چارچوب اختیارات مجلس می‌باشد،داشتند؛ نمایندگان وابسته به جریان خاص قانع نشده و فشار برای اعلام وصول استیضاح را مضاعف نمودند. وی افزود: در این میان اقدامات برخی از عقلای مجلس و به خصوص رئیس مجلس در جهت حل دغدغه‌های نمایندگان طرفدار استیضاح از طریق رایزنی و افزایش تعامل نیز به جایی نرسید و بالاخره استیضاح اعلام وصول گردید.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: بررسی مطالبات و خواسته‌های نمایندگان دلواپس در یک ماه اخیر بیانگر آن است که این استیضاح بیش از آن که راجع به برنامه‌ها و عملکرد وزارتخانه باشد، سیاسی است و با هدف ممانعت از برملا شدن تخلفات و قانون‌شکنی‌های متعدد حاکمان بر وزارت علوم در هشت سال فعالیت در فضای امنیتی دارد.

وی ادامه داد: با کمال تعجب ملاحظه شد که مثلا به جای حمایت از ورود این وزارتخانه به بحث بورسیه‌های غیرقانونی دکترا در دولت‌های نهم و دهم،شمشیر مبارزه با وزیر را از نیام بیرون کشیده و بی‌محابا وی را آماج حملات خود قرار داده‌اند. افکار عمومی جامعه و به خصوص دانشگاهیان این استیضاح را مرتبط با وظایف وزیر علوم برداشت نکرده و جرم فرجی دانا را صرفا به دلیل اصرار بر افشای تخلفات و فسادهای
در هیچ کجای قانون اساسی ذکر نشده که تنها کسانی می‌توانند تحصیلات عالیه داشته باشند که طرفدار جناح خاصی در حاکمیت باشند
فرهنگی تحلیل می‌کنند.

صارمی یادآور شد: سیاسی بودن این اقدام بهت برانگیز آنقدر واضح است که حتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که خود در زمان رأی اعتماد در مخالفت با فرجی‌دانا نطق کرده بود، طرح استیضاح وی را سیاسی و جناحی خواند. این قبیل نمایندگان که رسالت خود را در مخالفت با رأی مردم به روحانی تعریف نموده‌اند به دنبال حفظ فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ها هستند تا مردم و به خصوص دانشگاهیان را ناامید نموده و اثبات کنند که هیچ مساله‌ای تغییر نکرده و شرایط همان است که بود. اینان هراس دارند که فعالیت‌های سیاسی دانشجویان در دانشگاه‌ها به روال طبیعی و معمول قبل از تشکیل دولت نهم و دهم بازگردد چون مطمئن هستند که دانشگاه پذیرای آنان نبوده و جایگاهی در محیط دانشگاه ندارند.

صارمی با اشاره به اینکه عملکرد یکسال گذشته فرجی‌دانا و همکاران وی علیرغم کارشکنی‌ها و مخالفت‌های بی‌سابقه با برنامه‌ها و اقدامات مثبت وزارتخانه در مجموع قابل قبول بوده و مورد حمایت قاطبه دانشگاهیان است، تصریح کرد: البته تغییرات صورت گرفته در سطح حداقل انتظارات جامعه دانشگاهی بوده و به هیچ وجه منطبق با سطح انتظارات دانشگاه نیست. علت هم کاملا واضح است.اگر مخالفان برای رأی مردم ایران در انتخابات سال 92 احترام قائل بوده و دست وزیر را به هر ترفند نمی‌بستند و قدری از فشارهای ناجوانمردانه و خلاف منطق خود می‌کاستند،در آن صورت اینک شاهد موفقیت‌های بیشتری بودیم.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اگر وزیر علوم قاطعیت بیشتری به خرج داده و ارتباط و تعامل پیوسته‌ای با نمایندگان مخالف با اقدامات افراطیون مجلس برقرار نماید، بدون شک نتیجه ای به جز انزوای هر چه بیشتر افراطیون مجلس به دنبال نخواهد داشت.

وی عنوان
اگر فرزندان و یا وابستگان این نمایندگان دچار چنین محرومیت‌هایی می شدند،می توانستند آرام و قرار داشته باشند
کرد: اگر وی فرایند شایسته سالاری را با قاطعیت ادامه داده و از غوغاسالاری‌ها هراسی به دل راه ندهند، دانشگاه با شتاب بیشتری در جهت توسعه علمی پایدار حرکت خواهد نمود. تلاش برای رفع ممنوعیت تحصیل دانشجویان ستاره‌دار یکی از اقدامات خداپسندانه و قانونی فرجی‌دانا بوده است. سوال من از این افراد این است که در کجای دنیا سابقه دارد که دانشجویان را به دلیل نقد به خط و مشی دولت از تحصیل محروم کنند.

صارمی ادامه داد: این جوانان فرزندان ملت هستند و حق دارند که در دانشگاه تحصیل کنند. آیا اگر فرزندان و یا وابستگان این نمایندگان دچار چنین محرومیت‌هایی می شدند،می توانستند آرام و قرار داشته باشند. در هیچ کجای قانون اساسی ذکر نشده که تنها کسانی می‌توانند تحصیلات عالیه داشته باشند که طرفدار جناح خاصی در حاکمیت باشند و یا خط سیاسی محافل اقتدارگرا را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما اطمینان داریم که این استیضاح رای نخواهد آورد زیرا اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اقلیت انحصارطلب همراهی نخواهند کرد، گفت: من مصرانه از فرجی‌دانا می‌خواهم که در جلسه استیضاح واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارد. وی مطمئن باشد که در صورت پیگیری برای تحقق برنامه‌های وزارت علوم که بر اساس آن برنامه‌ها از مجلس رأی اعتماد گرفته است، از حمایت‌های اکثریت قریب به اتفاق دانشگاهیان برخوردار خواهد شد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها افزود: مجلس باید نشان دهد تحت تأثیر اقلیت غوغاسالار پایداری قرار نمی‌گیرد به نظر من در صورت حمایت قاطع رئیس جمهور و دفاع بدون ملاحظه وزیر و بیان واقعیت‌ها، مجلس از این آزمون مهم سربلند بیرون آمده و به این استیضاح صد در صد سیاسی و غیر مرتبط با اهداف نظام آموزش عالی رأی نخواهد داد.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۲:۵۱
یوم تبلی السرائر

خداوند میخواهد یاران احمدی نژاد را بیش از پیش رسوا کند و درروزهای آینده توسط خبرگزاری ها افشا خواهد شد (245276)
یکی دیگه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۲۰:۳۰
سوالاته مجلس که مشخصه
علته به کارگیریه افراده فتنه گر چیه؟؟؟از انتصاباتشون با دلایله منطقی دفاع کنن خب،علته جنجالتون چیه؟؟؟اگه اعتقاد ندارن که اینا تو فتنه دخیل بودن اثبات کنن،شما چرا هوچی گری میکنین؟؟ (245324)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۰۵:۱۳
با اين جمله بندي مشخصه ، تحصيل دانشگاهى ندارى ! و در نتيجه اشراف در حوزه دانشگاه و وزارت علوم (245335)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۳
استیضاح حق و وظیفه نمایندگان مجلس در دفاع از حقوق مردم است اگر هم سیاسی و شخصی و جناحی باشد وزیر باید قاطعانه و بدون ترس از خود و حقوق مردم دفاع کند این گوی این میدان تا سیه رو شود هر که در او غش باشد (245277)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۸
باید بورسیه های غیر قانونی اعلام شود تا خیانتکاران و رانت خواران عرصه فرهنگ کشور شناخته شوند برای ما قابل قبول نیست که وزیر به خاطر افشای این موراد استیضاح شود ولی در روز استیضاح محافظه کاری کند و بنا به دلایلی همچون اعمال فشار و مصلحت های کذایی از اعلام صریح خودداری کند اگر قراره مصلحت درنظر بگیرند از همان. ابتدا ...استیضاح نکنند اما تحت هر شرایطی باید بورسیه های غیرقانونی لغو گردد.بعنوان یک شهروند حق شکایت از این اتفاقات غیرقانونی را در مراجع قانونی برای خود محفوظ میدانم و عین این مطالب را در ت (245278)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۳:۳۱
گروهک پایداری نزد ملت ایران استیضاخ خواهد شد.... العاقبه للمتقین. (245282)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۳:۳۲
وزیر علوم کمتر از یک سال است که بر منصب وزارت نشسته ,ویرانه ای که از دولت قبل به ارث رسیده و حالا وراث(استیضاح کنندگان) حتی برای ویرانه اش هم قصد نابودی دارند!!از دل تفکر این نمایندگان تا ابد مریم میرزاخانی را انتظار نداشته باشید ..تحجر شاخ و دم ندارد.. (245283)
آریوبرزن
United States
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۳:۳۸
یک زمان نخبه های بورس شده کشور امثال خانوم مریم میرزاخانی بودند...
در این هشت سال تحت عنوان نخبه چه کسانی بورسیه میشدند؟؟!!!!!!! (245284)
يك فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۴:۰۸
روز استيضاح؛معلوم مي شود؛ كه علم بهتر است يا تحجر؟ (245288)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۴:۱۶
اگه اسامی بورس های غیر قانونی رو اعلام نکنید خیانت بزرگیه!
شما باید از استیضاح استقبال کنید... افراطی ها ن فکر میکنن با استیضاح شما برنامه های وزارت علوم تغییر پیدا میکنه
اما نمیدونن این برنامه اژ طرف روحانی تایین شده و چه فرجی دانا باشه چه شخص دیگه ای این برنامه ادامه خواهد داشت
فقط با استیضاح رو سیاهیش به کسانی که با بورس غیر قانونی الان مجلس نشستن خواهد رسید
ما ملت ایران هم از استیضاح استقبال میکنیم!
که هم نمایندگان افراطی رو بشناسیم و هم کسانی که بورس غیر قانونی گرفت (245292)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۴:۲۹
آقاي فرجي دانا به والله اگه سكوت كنين يعني ظلم كرديد به ملت ايران و واقعا چرا هم بايد سكوت كنيد در برابر كساني كه ميخوان ضربه بزنن ؟؟؟ مجلس بعدي انشاالله هيچ كدوم از اين 50 نفر حضور ندارن پس با خيال راحت افشاگري كنيد از آقايوني كه حق ملت ايران رو خوردند و به ريش ما خنديدند ... (245294)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۴:۳۰
شنیده ام که دکتر فرجی دانا در اغاز مایل به پذیرش پست وزارت نبودند چون اساسا سودای مقام و میز ندارند. ولی الان موقعیتی برایشان پیش امده تا نام نیک خود را برای همیشه در حافظه دانشگاه ثبت کنند. وزیر شجاع نترس و ازاده باش. هر انچه که باید ما دانشجویان از جفاهایی که بر ما رفته بدانیم بگو. نتیجه کار را به خدا واگذار کن. همه باید در مقابل او پاسخگو باشیم. (245295)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۴:۵۱
مگر وزیر علوم و نمایندگان پایداری در مجلس در زمان احمدی نژاد نمی گفتند دانشجوی ستاره دار وجود ندارد و .... حالا چرا یکی از دلایل استیضاح دانشجوی ستاره دار است!!!؟ خداوند خود می داند با افراد چه کند (245297)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۵:۴۲
نمايندگان أجازه ندهند يك أقليت غوغا سالار كه . . . هر روز به يك بهانه واهي مانع از برنامه هاي دولت يازدهم شوند وهمچنين مانع از اقدامات خداپسندانه وزير محترم علوم كردند وجناب اقاي فرجي دانا هم بايد شجاعانه تمامي خلاف كاري هاي دولت قبل را به اطلاع مردم شريف ايران برساند ومردم را كه از دست أين نمايندكان دل پرخوني دارند ،شاد كند (245299)
یک سوال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۶:۳۵
ملت ایران و جامعه دانشگاهی چگونه می توانند حمایت خودشون رو از دکتر فرجی دانا در مقابل رانتخوران اعلام کنند؟؟؟! (245302)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۷:۲۸
یادت میاد دانشجوی ستاره دار در دوران چه کسی باب شد! و در دوران چه کسی بر چیده شد! و الان چه وضعیتی داره!!
هر موقع یادت اومد بیا و از فراموشی مردم استفاده کن و از اب گلالود واسه خوش خدمتی به ارباب هات استفاده کن!

کاری نکن بهت بگیم مزدور اجنوی!!! (245310)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۰۷:۰۰
اين و هركه نوشته سوادش در حد اين بوده كه اجنبي را اجنوي نوشته . (245339)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۱۷:۴۱
دکتر فرجی دانا حتی اگر از این مجلس رای اعتماد نگیرد، اسمش در تاریخ و در حافظه ملت ایران جاودانه خواهد ماند. (245312)
فرهنگی ابادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ۲۳:۵۲
این بخش کوچکی ازخیانت به امانت در دولت نهم و دهم است (245332)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۰۰:۳۴
آیا جلسه استیضاح پخش مستقیم خواهد شد؟؟ (245333)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۰۲:۰۷
ریسکش سنگینه براشون (245334)
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۰۶:۵۹
همه جلسات مجلس همیشه زنده از رادیو فرهنگ پخش میشه ! (245338)
رضا
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۰۷:۴۱
فرجی دانا شاگرد اول کابینه روحانی است. دربسیاری از وزارتخانه ها مدیرانی بر سر کار هستند همسو وهمفکر با همین استیضاح کنند گان.
زینهار نمایندگان مجلس که اگر امروز همدیگر را تحمل نکردید باید بار گناه ظهور تند روانی همچون داعش را فردا در این مرز و بوم به دوش بکشید. (245341)