به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۶ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۳۸۲۶۴

سیگاری ترین کشورهای جهان!/فهرست

گروه بين​الملل: اعتیاد به استعمال دخانیات علاوه بر آسیب رساندن به سلامت عمومی یک جامعه موجب هدر رفتن سرمایه های مالی آن نیز می شود.
سیگاری ترین کشورهای جهان!/فهرست
به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ بیشترین حجم تنباکو در کشورهای ترکیه ، روسیه و هندوستان تولید می شوند ، اما جالب آنکه هیچکدام از آنان در فهرست مصرف کنندگان سیگار و دیگر فرآورده های دخانیاتی نیستند.

سیگاری ترین کشورهای جهان عبارتند از :‌

جزیره کایریباتی : این کشور در مرکز اقیانوس آرام واقع شده و بالغ بر 33 جزیره دارای سکنه دارد. 100 هزار نفر جمعیت دارد و 58 درصد از آنان سیگاری هستند.

نائورو : دومین کشور کوچک جهان با 9 هزار نفر سکنه دارای جمعیت 9. 52 درصد افراد سیگاری است. علاوه برآن 97 درصد مردان و 93 درصد زنان در جزیره نائورو دچار اضافه وزن هستند.

وانوئاتو : یکی دیگر از جزائر اقیانوس آرام که 220 هزار نفر جمعیت دارد و از میان آنان 5. 52 درصد سیگاری هستند. وانوئاتو دارای 82 جزیره است و به استرالیا و نیوزلند نزدیک می باشد.

بوسنی و هرزگوین : سیگاری ترین مردم اروپا در بوسنی و هرزگوین سکونت دارند. 44 درصد جمعیت این کشور که در سال 1992 از یوگوسلاوی اعلام استقلال کرد سیگاری هستند.

پالائو : جزائر اقیانوس آرام میزبان بیشترین تعداد جمعیت سیگاریهای جهان است. پالائو در قسمت غربی اقیانوس آرام قرار دارد و 44 درصد از جمعیت 21 هزار نفری آن سیگاری هستند.

گینه نو : جمعیت 3. 6 میلیون نفری گینه نو دارای 836 زبان متفاوت از یکدیگر هستند. آنان همچنین وابستگی زیادی به سیگار دارند تا جائیکه 44 درصد از جمعیت گینه نو را افراد سیگاری تشکیل می دهند.

جزایر کوک: این جزایر یکی از دور افتاده ترین جزایر جهان است بطوریکه در میان نیوزلند و هاوایی قرار گرفته اما از هر دو کشور هزاران کیلومتر فاصله دارد. 9. 43 درصد از جمعیت جزایر کوک سیگاری هستند.

جزایر سلیمان:
اسم این جزایر از پادشاه ثروتمندشان «سلیمان» گرفته شده و هنوز هم به شیوه پادشاهی اداره می شود. 4. 41 درصد از جمعیت جزایر سلیمان سیگاری هستند.

یونان: مردم بحران زده یونان نزدیک به 7 سال است که با سخت ترین مشکلات اقتصادی مواجه هستند اما هنوز دست از سیگار کشیدن برنداشته اند. 41 درصد از یونانی ها سیگاری هستند.



شیلی : طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی 6. 40 درصد از جمعیت بزرگسال شیلی سیگاری هستند . هر چند از سال 2013 سیگار کشیدن در اماکن عمومی شیلی ممنوع اعلام شد اما هنوز تغییری در تعداد سیگاریهای این کشور بوجود نیامده است.
مرجع : نورنیوز