به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۷ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۷۳۰۴۲
عربستان: عملیات نظامی تا تحقق اهداف ادامه دارد

مهلت سه روزه ائتلاف عربي به حوثی‌ها

گروه بين‌الملل: سخنگوی عملیات « طوفان قاطعیت » روز پنجشنبه اعلام کرد در شرایط کنونی هیچ برنامه ای برای حمله زمینی به یمن وجود ندارد.
مهلت سه روزه ائتلاف عربي به حوثی‌ها
سرتیپ احمد عسیری گفت: عملیات طوفان قاطعیت که ائتلاف منطقه ای به رهبری عربستان آن را بر ضد حوثی ها در یمن انجام می دهد تا محقق شدن همه اهداف مد نظر ادامه می یابد اما در شرایط کنونی هیچ برنامه ای برای عملیات نظامی زمینی در یمن وجود ندارد. این مقام نظامی سعودی تاکید کرد اکنون هیچ برنامه ای برای عملیات نظامی زمینی علیه حوثی ها در یمن وجود ندارد ولی در صورتی که شرایط ایجاب کند نیروهای عربستانی و کشورهای دوست و برادر آماده هستند و به هرگونه تجاوز به هر شکلی پاسخ خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، سرتیپ عسیری خاطرنشان کرد: هدف اصلی از عملیات طوفان قاطعیت حمایت از مشروعیت عبد ربه منصور هادی و دولت یمن بود. در همین حال، شبکه الجزیره گزارش داد: کشورهای عرب منطقه خلیج فارس به حوثی ها سه روز مهلت دادند که از نهادهای حکومتی یمن خارج شده و آنها را تحویل دهند.

در همين حال، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پس از بمباران هواپیماهای جنگی خارجی که منجر به کشته شدن ده ها تن از غیرنظامیان یمنی شد، از تشکیل پنج جبهه مختلف برای مقابله با متجاوزان خبر داد. از سوي ديگر، امروز هم صداي انفجار در مناطق مختلف يمن به گوش مي‌رسد. به گزارش شبکه "العربيه،" بمباران مناطق مختلف يمن به وسيله جت‌هاي ائتلاف عربستان همچنان ادامه دارد. در ساعات گذشته صداي انفجار‌هاي شديدي در صنعا پايتخت يمن شنيده شده است.

محل استقرار گارد رياست جمهوري يمن يکي از اهداف اصلي حملات هوايي ائتلاف عربستان بوده است. ارتش يمن و نيروهاي انصارالله هم با استفاده از پدافند هوايي به پرواز هواپيما‌ها در آسمان صنعا واکنش نشان دادند. در همين حال برخي رسانه‌ها از شهادت 3 فرمانده ارشد حوثي‌ها (انصارالله) خبر مي‌دهند. "عبدالخالق الحوثي،" "يوسف المدني" و "يوسف الفيشي" 3 فرمانده ارشد جنبش انصارالله هستند که گزارش‌ها از كشته شدنشان در روز اول بمباران ها حکايت دارد.