به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۲:۵۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۰۱:۳۸
کد مطلب : ۳۸۲۷۶

لغو سفر دومین هیات‌پارلمانی‌اروپایی به ایران

گروه سياسي: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از لغو سفر هیات پارلمانی سوئیس به ایران خبر داد.
منصور حقیقت‌پور، در گفتگو با خبرگزاری دانشجو درباره سفر هئیت پارلمانی سوئیس به ایران، اظهار داشت: سفر هئیت پارلمانی سوئیس به تهران به دلیل بیانیه هئیت پارلمانی اتحادیه اروپا لغو شده است. وی تصریح کرد: لغو این دیدار به هیئت پارلمانی سوئیس اعلام شده است که این تصمیم نشان دهنده عزم راسخ مسئولان کشورمان بر پایبندی قانون می باشد.

گفتنی است قرار بود هیئت پارلمانی سوئیس، چهارشنبه وارد تهران شود و با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوئیس و برخی مسئولان وزارت خارجه دیدار داشته باشند. بازدید از شهرهای شیراز، اصفهان و کاشان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اعضای هیئت پارلمانی سوئیس بود.

اين در حاليست كه صفر نعیمی‌رز، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم ديروز گفته بود یکی از شروط سفر هیات پارلمانی سوئیس به ایران «انگشت‌نگاری» از اعضای این هیات است. پیش‌تر هیات پارلمانی هلند آن‌طور که بروجردی٬ رئیس کمیسیون امنیت ملی گفته بود به خاطر مخالفت‌‌ها با دیدار با گروهی از فعالان حقوق بشر٬ سفر خود به ایران را لغو کرده بود. سفر دو هیات پارلمانی جمهوری اسلامی نیز به کشور‌های آلمان و اتریش به خاطر برخی اختلاف‌های سیاسی و اداری لغو شده است.