به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۳۱ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۷۸۵۱۷
فقر؛فساد فرهنگی به دنبال خواهد داشت

یونسی: رقابت‌ها باید قانونی و اخلاقی باشد

گروه بین الملل: مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها با اشاره به ضرورت ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه تاکید کرد: نباید در قالب رقابت‌ها و دعواهای سیاسی مردم فراموش شود چون مردم ولی نعمتان نظام و انقلاب هستند.
یونسی: رقابت‌ها باید قانونی و اخلاقی باشد
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علی یونسی گفت: رقابت‌ها باید سالم، قانونی و اخلاقی باشد و نباید در این رقابت‌ها از حدود اخلاق خارج شویم. مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها به تلاش استکبار جهانی و مزدوران داخلی‌شان در ایجاد تفرقه در بین قومیت‌های مختلف با هدف ضربه زدن به وحدت و امنیت ملی اشاره کرد و افزود: دیگر حربه‌های اختلاف قومیتی به ترفندی کهنه استعمارگران تبدیل شده است.

یونسی منطقه ارسباران را منطقه‌ای سرشار از استعدادهای بالقوه در زمینه کشاورزی، معدن و گردشگری ذکر کرد و افزود: رونق اشتغال و تولید در گرو ایجاد زیرساخت‌های سرمایه گذاری، امنیت، اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاران می‌باشد که این شهرستان به جهت قابلیت‌های متعدد می‌تواند در زمینه‌سازی برای اشتغال پایدار مفید و موثر باشد. وی بیکاری را یکی از علل و زمینه برای فقر، ناهنجاری و مشکلات متعدد اجتماعی عنوان کرد و افزود: فقر فساد فرهنگی را نیز به دنبال خواهد داشت که باید همه با هم در زمینه تلاش مضاعف نمائیم. یونسی مردم آذربایجان را مردمی ولایتمدار و یکی از ارکان نظام اسلامی ذکر کرد و افزود: بزرگترین افتخار مردم آذربایجان، انتصاب مقام عظمای ولایت به این دیار قهرمان پرور می باشد.

این مقام مسئول در قسمتی دیگر از سخنان خود به نقش تاریخی مردم آذربایجان در حفظ و حراست از ایران اشاره کرد و افزود: از دوره صفوی این خطه همیشه پیشتاز در همبستگی ملی و حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بوده و در انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دفاع مقدس نقش بی‌بدیل خود را مثل همیشه ایفاء کرده است. وی تأکید کرد: اقوام ایران رنگین کمان مقدس جمهوری اسلامی بوده و همه اقوام و قومیت‌ها با وحدت و همدلی و برادری در کنار هم در تحکیم نظام و انقلاب بوده و خواهد بود.