به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۵۸۴۱۰
آرمان در یک نگاه

آرامش در تهران چانه زنی در واشنگتن

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز سه شنبه به بازتاب عنوان‌های آرامش در تهران چانه زنی در واشنگتن و استعفایم یک اخطار بود پرداخت.
آرامش در تهران چانه زنی در واشنگتن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع آرامش در تهران چانه زنی در واشنگتن، اختصاص داد و نوشت: هر روز که به تاریخ 24 نوامبر نزدیکتر می‌شویم، حجم تبلیغات روانی و رسانه‌ای تندروها و نومحافظه کاران برای فشار به دولت اوباما و انعطاف آن در توافق احتمالی بیشتر و بیشتر می‌شود. این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که طرف ایرانی بارها و بارها تاکید کرده که توان دفاعی و نظامی کشور به عنوان خط قرمز جمهوری اسلامی ایران به هیچ روی قابل مذاکره و چانه زنی نیست و این طیف‌ها نیز به این نکته واقف هستند و اگر در این بازه زمانی به یکباره بر روی آن متمرکز می‌شوند علتی جز کارشکنی در جو مذاکرات، نمی‌توان بر آن متصور بود.

استعفایم یک اخطار بود، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. محمد هاشمی از حزب کارگزاران در گفت وگو با آرمان گفت: تصمیم برای استعفا از حزب کارگزاران سخت بود. مبتنی بر تحلیل سیاسی و تجربیاتی که داشتم ، به این تصمیم سخت رسیدم اما وقتی به این جمع بندی رسیدم، خروج از حزب برای پرهیز از تفرقه و جدایی در آن برای من کار بسیار شیرینی بود. اصلا سخت نبود. رسیدن به آن تصمیم برای من مشکل بود اما وقتی به آن تصمیم رسیدم می‌دانستم که دارم با یک هدف از حزب خارج می‌شوم و این کار برای من شیرین بود. البته در عین شیرینی هشداری بود برای دیگر دوستان حزب که برخی تندروی‌ها و مسایل این چنینی ممکن است حزب را به سمتی ببرد که به سرنوشت احزاب منحل شده دچار شود. در حقیقت این خروج اخطار یا هشداری بود به این دیگران که این مسایل را بیشتر رعایت کنند. حالا از این به بعد من مسوولیتی درون حزب ندارم.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان مذاکرات زنگ ریاضی است نه انشا، نوشت: دیروز نوبت به رخ کشیدن برنامه‌های درسی بود؛ حسن قشقاوی گفت: مذاکرات زنگ ریاضی است، نه انشا این جمله به معنای آن بود که دولت یازدهم به خوبی می‌داند در زنگ حساب باید حساب آموخت و انشا نوشتن در این زنگ برای شاگردانی است که شرایط را درست ارزیابی نکردند. دولتمردان یازدهم هر آنچه مدعی می‌شوند توضیح هم می‌دهند چون به گمان آنها باید برای شاگردان ضعیف کلاس و رسانه خاص آنها بیش از اندازه مقرر توضیح داده شود تا در وهله اول بدانند میان ماه آنها تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است و حامیان این دولت زنگ حساب را با انشا اشتباه نمی‌گیرند که اگر اینگونه بود به جای ان پی تی نمی‌گفتند ام پی تی!

این روزنامه با انتخاب عنوان علت اسیدپاسی اصفهان بدحجابی نیست، نوشت: سخنگوی قوه قضاییه با رد این ادعا که اسیدپاشی‌های چند روز گذشته در اصفهان به دلیل برخورد با بدحجابی بوده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که تاکنون جمع آوری شده به هیچ وجه این موضوع تایید نشده است که عاملی به دلیل برخورد با بدحجابی این کار را کرده است. چرا که آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد 2 نفر از آنها اصلا بدحجاب نبوده‌اند و خانواده‌ای متدین و مذهبی داشته‌اند و در رابطه با این موضوع هیچ شاهدی مبنی بر اینکه این اتفاق با انگیزه برخورد با بدحجابی صورت گرفته باشد، وجود ندارد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع جنتی: به تشخیص خودمان عمل می‌کنیم، نوشت: وزیر ارشاد در حاشیه دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با هویک آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان که به تهران سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: پخش فیلم‌ها بر اساس قانون و ارزش‌ها انجام می‌شود و قرار نیست هر کسی برای ما تعیین تکلیف کند که چه فیلمی پخش شود یا نشود. وی در ادامه نیز افزود: تاکنون کمیسیون فرهنگی درباره برخی فیلم‌ها که امروزه مطرح می‌شود چیزی نگفته اما ممکن است یکی از اعضای این کمیسیون نظرش را مطرح کرده باشد. جنتی با تاکید بر اینکه ما به تشخیص خودمان عمل می‌کنیم، تاکید کرد: خودمان توجه داریم که کدام فیلم مربوط به فتنه است و جلویش را می‌گیریم و اگر اینگونه نباشد طبق ضوابط قانونی و ارزش‌ها نمایش داده می‌شود.