به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۱ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۵۸۶۴۷
اطلاعات در یک نگاه

تمدید مذاکرات هسته‌ای در دستور کار نیست

گروه سیاسی: اتکا به نفت، سپردن سرنوشت کشور به سیاستگذاران جهانی است و مرضیه افخم: تمدید مذاکرات هسته‌ای در دستور کار نیست تیترهایی هستند که روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه با قلم درشت به آنها پرداخت.
تمدید مذاکرات هسته‌ای در دستور کار نیست
این روزنامه تیتر یک را به موضوع اتکا به نفت، سپردن سرنوشت کشور به سیاستگذاران جهانی است، اختصاص داد. آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار صدها تن از نخبگان جوان دانشگاه‌ها و برگزیدگان المپیادها و جشنواره‌های جهانی و داخلی با تأکید بر ضرورت ایجاد یک زنجیره کامل و شبکه عظیم تولید علم در دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی افزودند: ایران را باید با اتکای به منابع روی زمین یعنی هوش و استعداد جوانان و نخبگان کشور اداره کرد نه با تکیه بر درآمد پرنوسان منابع زیرزمینی و نفتی.

روزنامه اطلاعات در خبری دیگر با انعکاس عنوان مرضیه افخم: تمدید مذاکرات هسته‌ای در دستور کار نیست، نوشت: مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری از آغازمذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در وین خبرداد و تاکید کرد: تمدید مذاکرات در دستور کار نیست و امیدواریم در مدت باقی مانده مسیر رسیدن به توافق هموار شود. این که تا ضرب الاجل تعیین شده ( سوم آذر ماه) چنین و چنان می‌شود را پیشداوری نکنید و جلوتر از مذاکرات یا عقب‌تر از آن نروید.

روحانی رئیس دانشگاه تهران را برای وزارت علوم معرفی کرد تیتر دیگر روزنامه اطلاعات است. حسن روحانی رییس جمهوری در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، دکتر محمود نیلی احمدآبادی را به منظور اخذ رای اعتماد برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، معرفی کرد.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن شاهزاده عربستانی: رژیم آل سعود عامل ظهور داعش است، ادامه داد: ولید بن طلال در اظهاراتی غیرمنتظره کشورش را مسوول پیدایش گروهک تروریستی داعش دانست. این شاهزاده معروف و ثروتمند سعودی در مصاحبه با کریستین امانپور خبرنگار سی.ان.ان گفت: زمانی که آتش جنگ در سوریه شعله‌ور شد، عربستان و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و تعداد زیادی از کشورهای جهان به گروه‌هایی کمک کردند که برای سرنگونی دولت سوریه می‌جنگیدند، ولی نتیجه این حمایت‌ها ظهور داعش بود.