به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۱۰
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۵ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۸۹۱۷۵
رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است

همه اميد افراطيون به رد صلاحيت‌هاست

گروه سیاسی: نماینده اردکان در مجلس می گوید: تصور باطل گروههای تندرو اتکای به شورای نگهبان برای حذف کردن رقبای خود از صحنه انتخابات است.
محمدرضا تابش در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به واکنش ها نسبت به اظهارات رئیس جمهور درباره وظیفه شورای نگهبان خاطرنشان کرد: دولت شعارهایی داده است که در عرصه داخلی باید به مرحله عمل درآید که از جمله این شعارها، فراهم آوردن زمینه مشارکت گسترده مردم در فرآیندهای تصمیم گیری به ویژه فرآیند انتخابات است. وی افزود: رئیس جمهور نیز مسئولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارد و حرفی که می زند نشات گرفته از اصل قانون اساسی است.

تابش تاکید کرد: رئیس جمهور حرف خلاف قانون نزده است بلکه می گوید که شورای نگهبان وظیفه نظارت دارد و او هم رصد می کند که آیا قانون اساسی در کشور اجرا می شود یا نمی شود؟ این نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: گروههای تندی که دیدشان به این است که شورای نگهبان در انتخابات وارد عمل شود و تصورشان این است که با اتکای به این شورا می توانند رقبای خود را حذف کنند و این تصور باطل را برجسته می کنند.

وی افزود: این گروهها به دنبال استفاده از این موضوع برای دو قطبی کردن جامعه هستند که این امر ناخوشایند و خلاف مروت و انصاف است. تابش تاکید کرد: جایگاه قانونی شورای نگهبان محترم است و خود رئیس جمهور نیز به این مطلب اذعان دارد اما در هر صورت معتقد است که طبق قانون، مجری انتخابات وزارت کشور و هیئت های اجرایی هستند.
مرجع : خبرآنلاین

ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۵ ۱۹:۵۷
سلام ،
منِ شهروند عادی نمیدانم چگونه باید به آقایان حقوقدان و بسیاری از مسئولین بگویم که رئیس جمهور فقط رئیس قوه مجریه و همسنگ با رئیسان دو قوه دیگر نیست !؟
شآن و مرتبه و مسئولیت رئیس جمهور فراتر از بقیه است و واضحترین دلیل هم رآی مستقیمی است که به ایشان به خاطر همین فراتر بودن داده میشود.مردم از روئسای قوه مقننه و قضائیه هر انتظاری را ندارند،ولی از رئیس جمهور دارند ! از آقای روحانی تقاضا میکنیم به شآن و مسئولیت خود در قبال مردم توجه کنند و گوش به شعارهای غیر قانونی و غیر منطقی ندهند. (321122)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۵ ۲۱:۱۱
معلوم و مشخه که در این سال ها با این کار با کمترین ارا به مجلس رفتن تنها امید شان یکه تازی در میدان است بدون رقیب (321126)
یک ایرانی
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۰۵ ۲۱:۴۸
ایا روند تایید صلاحیت ها درست هست و شورای نگهبان به درستی کار خوذش رو انجام میدهد؟!!!. یادمون باشه همین شورای نگهبان دو بار اقای دکتر احمدی نژاد رو تایید صلاحیت کرد، (321129)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۵ ۲۲:۴۴
مشکل اول مملکت بیکاری هس که روحانی هیچ گاری در اون زمینه نکرد همه پولها روبرد به سمت نظام سلامت و قشر پزشکا رو ثروتمند تر کرد باز احمدی نژاد وام اشتغال میداد که جوون بره با اون یه کاری کنه روحانی به بهانه تورم از اونم دست کشید کلا من خودم نه اصول گرام ن اصلاح طلب من یه حق طلب هستم واینم حرف حقه روحانی از لحاظ اقتصادی ضعیف عمل کرد درست زمانی کشور بدست اون داده شد که میتونس تو زمینه اقتصادی و سیاسی و...بزرگترین کار ها رو بکنه . هی هم نگید احمدی نژاد اونم مث شما تمام مملکت دستش نبود بی ودربایستی (321134)
بهیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۵ ۲۳:۱۴
اصلاح طلب ها فقط هنگام حذف خودشان فریاد واانصافا سر ندهند . برای دیگران هم دلسوز باشند . اگر فضا باز باشد تعداد حیرت انگیزی از نخبگان کاندیدا خواهند شد که نه این طرفی اند نه اون طرفی .
اصرار نکنید به دو قطبی بودن . بگذارید همه تنفس سیاسی داشته باشند .
اگرچه من هم مثل اصولگرایان می اندیشم منتها آن ها امیدوارند و من نگران ولی

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم
(سعدی) (321135)
هاله نور
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۰۶ ۰۲:۵۱
ایا شورا نگهبان نمی خواهد یکبار رد صلاحیتها رو برای رضای خدا ومردم انجام دهد تا حدود هفتاد درصد مردم بتوانند به کاندیدای مورد نظر خود رای بدهند حداقل یکبار امتحان ضرر ندارد دوما نمایندهای اصلاح طلب باید پیگیر سخنان ریس جمهور باشند تا حق مردم ضایع نشود (321137)