به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۲۳:۳۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۳۸۵۳

تشكر فاطمه راكعي از يك اقدام خوب

گروه سياسي- رسانه‌ها: فاطمه راكعي در يادداشتي در روزنامه اعتماد نوشت: به عنوان يكي از اعضا و موسسين حزب مشاركت لازم مي‌دانم از صحبت‌هاي اخير آقاي عسگراولادي صميمانه تشكر كنم. واقعيت اين است كه ما همواره دخالت پيشكسوتاني مانند ايشان را كه به تحزب اعتقاد دارند و بسيار پيش از احزابي مثل حزب مشاركت، مجاهدين انقلاب اسلامي يا اعتماد ملي فعاليت حزبي كرده‌اند، انتظار داشته‌ايم.

در هر حال، وقتي برخوردهايي از آن نوع كه همه شاهد بوديم، در دولت دهم با احزاب فعال صورت گرفت و شخص رييس‌جمهور و برخي از وزرا به نفي احزاب و تحزب پرداختند، انتظار برخورد از سوي بزرگ‌تر‌ها مي‌رفت. كساني كه كار حزبي مي‌كنند و فعاليت‌هاي متشكل سياسي دارند، به خوبي آگاهند كه براي اداره بهينه امور كشور در چارچوب قانون اساسي وجود احزاب لازم و ضروري است. از طريق احزاب فعال مي‌شود جلوي اشكالات و اشتباهات را در اداره امور كشور گرفت و مسوولان را به خاطر مصالح ملي و منافع ملت نقد كرد. در صورت وجود احزاب فعال، مسائل پيگيري مي‌شود و مسوولان موظف به پاسخگويي و اصلاح رويه مي‌شوند.

احزاب ديدگاه‌هايشان را براي اداره بهتر امور با مردم در ميان مي‌گذارند و در مواقع انتخابات به مردم مي‌گويند كه چرا و به چه دليل به كدام حزب و تفكر سياسي راي بدهند، يا اگر تمايل به مشاركت جدي سياسي دارند، در كدام حزب عضو شوند. اين فرهنگ باعث مي‌شود تا احزاب مختلف بديهي بدانند كه نگرش‌هاي مختلفي براي اداره بهتر امور كشور وجود دارد و همه اين نگرش‌ها بايد بتوانند در چارچوب قانون اساسي فعاليت كنند. هر حزبي كه بتواند بيشتر فعاليت كند و به خواسته‌هاي اصولي مردم بهتر پاسخ بدهد و برنامه‌هاي بهتري براي اداره امور داشته باشد، مورد اقبال و پذيرش بيشتري از سوي مردم خواهد بود. وجود احزاب با ديدگاه‌هاي سياسي مختلف اصولا لازمه كشوري مانند ايران است كه داراي تنوعات قومي و فرهنگي است و تك صدايي را بر‌نمي‌تابد.

از فعالان و احزاب سياسي توقع مي‌رفت به خاطر داشتن تفكر حزبي، از كساني كه همسو و همفكرشان در مسائل سياسي نيستند ولي از ديدگاه خودشان براي بهبود وضع كشور تلاش مي‌كنند، دفاع كنند. مخصوصا زماني كه كليت تحزب زير سوال برده شد! امر بسيار عجيب و تكان‌دهنده‌يي بود و در تاريخ سياسي كشور به نام كساني كه اين مساله را مطرح كردند ،ثبت خواهد شد. در هر حال، اين نخستين بار نيست كه آقاي عسگراولادي ديدگاه‌هاي مثبت خود را در اين موارد يك تنه مطرح مي‌كنند و جاي قدرداني است.

اما مي‌دانيد كه متاسفانه راديكال‌ها وقتي به خود اجازه تعطيل كردن بعضي احزاب را دادند، تنها به اين امر اكتفا نكردند، بلكه آنها را منحل اعلام كردند بدون اينكه شاهد دادگاه سران اين احزاب باشيم، بدون اينكه بدانيم به چه دلايلي منحل شدند، يا اصولا از منحل شدن آنها مطمئن شويم. اينگونه برخورد با احزاب غير طبيعي است. تنها چيزي كه به نظر من به برخي از تنازعات دامن زد، اين بود كه در برخي مسائل، بعضي از اعضاي حزب ديدگاه‌هاي خاص فردي خود را طوري مطرح كردند كه انگار ديدگاه و موضع حزب بود و شايد يك مقدار تندروانه بوده باشد كه مواضع حزب بايد از طريق دبيركل آن مطرح شود.

و البته كساني آگاهانه يا ناآگاهانه اينها را به پاي حزب نوشتند- حزبي كه حاصل تلاش چندين ساله دلسوزان انقلاب و پيروان امام بود و در چارچوب اسلام ، قرآن و قانون اساسي كار و فعاليت كرده است. سران حزب مشاركت با تقوا و اعتقادي كه به نظام جمهوري اسلامي داشته‌اند و دارند، هرگز مصالح كشور را ناديده نمي‌گيرند و تمام دغدغه آنان تلاش براي يك زندگي امروزي در چارچوب اصول دين ، اخلاق و معنويت بوده است. اميدوارم با تحولي كه در اوضاع سياسي كشور رخ داده و با مشي اعتدالي كه آقاي دكتر روحاني پيش گرفته‌اند، مسائل به بهترين شكل حل شود و فرزندان امام و انقلاب به آغوش ملت و خانواده هايشان برگردند.

مطمئنم خود كساني هم كه تنگ نظري كردند و به يك‌صدايي و اقتدارگرايي دامن زدند فكر مي‌كردند با اين‌گونه روش‌ها مي‌توان كشور را اداره كرد، ولي ديدند كه اين‌شيوه براي كشور و ملت ارمغاني نداشت و فقط موجبات انسداد سياسي را فراهم آورد و به مشكلات بسيار بزرگي انجاميد. مردم ما در ۲۴ خرداد سال جاري به تغيير وضعيت موجود راي دادند و خواسته شان استقرار دولت اعتدال بود كه اميد است رييس‌جمهور منتخب به قول‌هايي كه داده شده، جامه عمل بپوشانند كه يكي از آنان شكستن تك‌صدايي و احترام به صداهاي مختلف است كه جز با از سرگيري فعاليت احزاب قابل تحقق نخواهد بود.

سید
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۳:۳۱
درود بر فاطمه راکعی مرد صفت (93222)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۲۷
صحبت های ایشان به جا و پسندیده بودند.
و خانمی هستند با صفات حسنه نه مردانه! (93329)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۳:۰۹
شايد منظور از نظر شجاعت هستش . (93529)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۸:۴۸
ایشون بامرام و منطقی هستند. لطفا خانما رو حساس نکنید. (93400)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۲۸
ولي اون قسمت حرفا عسکر که ميگه موسويو کروبي بايد توبه کنن غلطه (93269)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۵۴
قبل از انقلاب ديديم كه فقط حزب رستاخيز بصورت رسمي مورد قبول حكومت بود و بقيه احزاب بصورت زير زميني فعاليت ميكردند. ما انقلاب نكرديم كه باز شاهد محدوديت در تعدد و تكثر افكار و احزاب باشيم( كه اين نياز صراحتا در قانون اساسي ذكر شده )...... (93297)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۵:۵۸
اگر اقایان انحصارطلب تحمل شنیدن سخنان غیر از خودشان را داشتند کشور به این حال وروز نمی افتاد که بعد از هشت سال خودشان از منتخب خودشان انتقاد کنند و او را انحرافی بخوانند (93301)
علی
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۲۱
حالا آقای عسکراولادی مسلمان یک سخنی فرموده اند، شما خیلی آنرا جدی نگیرید. تغییراتِ آب و هوایی گاهی آدم را به سرفه هم می اندازد. آنرا نباید خیلی جدی گرفت. ایشان وقت زمستون کجا تشریف داشتند؟ (93324)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۷:۵۴
سخنان خانم راکعی بسیار متین میباشد در خصوص خبری که آقای احمدی نزاد با مراجع نجف دیداری نداشتند!مسئله عجیبی نیست ایشان با مراجع کشور خودمان هم حاضر به دیدار نیستند و اصولا ایشان بیشتر آقای مشایی را قبول دارند تا دیگران! و این آقایان اصولگرا و چبهه پایداری خود را به خواب زده اند. (93377)
فردوس توسی
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۷:۵۸
به امید اشتی ملی (93380)
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۰:۰۸
بخدا سخته با اون افراطيا اشتي کنيممثلا ما با شريعتمداري سر يک سفره؟ اههههههههه خدا نکنه نخاستيم يه کم اون محسن رضايي خوبه بقيشون نهههههههههه (93493)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۰۴:۵۰
خاتمی یاد داد به من که بگویم زنده باد مخالف من. (93542)