به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۱۲۰۹۳۶

نشست بازرگانی ایران در لندن

گروه اقتصادی: فعالان اقتصادی و روسا و نمایندگان شرکتهای بازرگانی ایران و انگلیس طی نشستی در لندن فرصت های بازرگانی با ایران را بررسی کردند.
شماری از فعالان اقتصادی و روسا و نمایندگان شرکتهای بازرگانی ایران و انگلیس طی نشستی در لندن فرصت های بازرگانی با ایران را بررسی کردند. در این نشست یک روزه شماری از فعالان اقتصادی، نمایندگان شرکتهای انگلیسی و کارشناسان دیدگاههای خود را درباره ظرفیت های اقتصادی و بازرگانی کشورمان بیان کردند.

کارشناسان همچنین با اشاره به ظرفیت های بالقوه فراوان ایران، جمعیت جوان و تحصیل کرده، منابع متعدد، اقلیم متنوع، بازار گسترده و حدود هشتاد میلیونی و نیز همجواری با بازاری 300 میلیون نفری در کنار امنیت کم نظیر را از مزایای کشورمان به ویژه برای سرمایه گذاری دانستند.

شماری از فعالان اقتصادی نیز با استناد به اظهارات مسئولان شرکتهایی که تعامل اقتصادی و بازرگانی با ایران را آغاز کردند گفتند: مشاهده طیف وسیعی از ظرفیت های سرمایه گذاری و تعامل بازرگانی با ایران آنان را هیجان زده کرده است.

نمایندگان شماری از شرکتهای فعال در ایران، سرعت روبه رشد تقاضا برای سرمایه گذاری در ایران و نیز گسترش استفاده از ظرفیت های تجارت الکترونیک در کشورمان را کم نظیر توصیف و آینده پر سودی را برای سرمایه گذاران در ایران به عنوان یکی از کشورهای پرجاذبه در میان اقتصاد های نوظهور پیش بینی کردند.

در این نشست همچنین برخی از سخنرانان دیدگاههای خود را درباره موانع موجود بر سر راه تعامل اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران و راههای بر طرف کردن آن بیان کردند.
مرجع : خبرگزاری صداو سیما