به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۲ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۱۴۰۴۶۷

درگیری در پایتخت یمن ادامه دارد

گروه بین‌الملل: در حالی که همچنان درگیری نظامی میان طرفداران انصارالله و نیروهای وابسته به عبدالله صالح در صنعا ادامه دارد، المیادین از میانجی‌گری عمان برای خاموش کردن آتش بحران خبر داد.
عمان برای خاموش کردن آتش بحران و درگیری‌ها بین انصارالله و رهبری کنگره مردمی سراسری وارد عمل شده است. این در حالی است که اسکای نیوز گزارش داد، نیروهای وابسته به عبدالله صالح به کاخ ریاست‌جمهوری در صنعا نزدیک شده‌اند. پیشتر گروه انصارالله اعلام کرده بود، سه پادگان و یک دفتر کمیته دائمی در صنعا را پس گرفته و محله السیاسی و محله‌های دیگر صنعا را امن کرده است. همچنین بر ذمار در جنوب صنعا و محله‌های اطراف آن تسلط یافته است.
 
یک منبع انصارالله گفت: نیروهای این گروه بر پادگان‌های السواد، ریمه حمید، المصلی و مقر سفارت عربستان و چند ساختمان در محله السیاسی تسلط یافته‌اند. روسیا الیوم نیز گزارش داد، نیروهای انصارالله در پی درگیری شدید با محافظان شبکه تلویزیونی وابسته به عبدالله صالح بر شبکه "الیمن الیوم" تسلط یافته‌اند. رسانه‌های یمنی امروز (یکشنبه) ادعا کردند، عناصر انصارالله منزل عبدالله صالح در روستای الدجاج در شمال شرق صنعا را هدف قرار دادند.

منزل عبدالله صالح در نزدیکی مقر خبرگزاری سبأ یمن است که تحت کنترل انصارالله بوده و در نزدیکی وزارت فرهنگ یمن است.
اما یک منبع نظامی در نیروهای گارد ریاست‌جمهوری وابسته به عبدالله صالح مدعی شد، همچنان این محله‌ها و پادگان‌ها در کنترل نیروهای صالح هستند و اظهارات حوثی‌ها عاری از صحت است. نیروهای عبدالله صالح همچنین روز گذشته گفتند، بر فرودگاه صنعا تسلط دارند به اضافه اینکه ساختمان‌های دولتی هم که در دست انصارالله بود را به دست گرفته‌اند. صنعا از روز چهارشنبه صحنه درگیری بین نیروهای انصارالله و نیروهای هم‌پیمان عبدالله صالح است که تاکنون ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

عبدالملک حوثی،‌رهبر انصارالله از کشته یا زخمی شدن ۴۰ تن در درگیری‌های دو طرف خبر داد، در حالی که منابع امنیتی در صنعا از کشته و زخمی شدن بیش از ۶۰ تن صحبت می‌کنند. شبکه اسکای نیوز نیز امروز از افزایش کشته‌ها در بین دو طرف به ۱۴۰ تن خبر داد. در پی درگیری‌های شدید صبح شنبه نیروهای صالح بر مناطقی در اطراف صنعا و شهر ذمار و پادگان استراتژیک ۴۸ تسلط یافته بودند.