به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۱۴۲۷۳
امام جمعه ایذه درباره مرگ ۱۲ نفر در سد کارون ۳:

اسرائیل هم اینگونه غزه را محاصره نکرد

گروه جامعه: امام جمعه ایذه در سخنان خود با تأکید بر اینکه "اسرائیل هم اینگونه غزه را در محاصره قرار نداد»، گفت: «اگر اجازه می دادند کفن پوش به خیابان می آمدم».
اسرائیل هم اینگونه غزه را محاصره نکرد
 حجت الاسلام سیدکمال موسوی امام جمعه ایذه در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان، به موضوع حادثه دلخراش سقوط مینی بوس اهالی روستای میراحمد غریبی‌ها به دریاچه سد کارون ۳ پرداخت و گفت: «به ایذه و مرم ایذه خیانت شد و مسئولین با بی توجهی و بی مسئولیتی به ایذه خیانت کردند. ۱۲ کشته در یک حادثه، آن هم زن و کودک؛ این تنها بخشی کوچکی از مصیبتها و مشقت‌ها و رنج‌هاي وارده شده بر مردم ایذه از سد و دریاچه کارون ۳ و بی مسئولیتی و کوتاهی کردن مسئولین به خصوص شرکت آب و نیرو و استاندار خوزستان در رسیدگی به مشکلات و معضلات ایذه و منطقه سادات حسینی و دنباله رود است».

امام جمعه ایذه که در روز قدس سخن مي‌گفت، تصریح کرد: «اسرائیل هم اینگونه غزه را در محاصره قرار نداده بود که برخی مسئولین وزارت نیرو و استانداری خوزستان و بخصوص مسئولین شرکت دولتی آب و نیرو، مردم دنباله رود و سادات برحق حسینی را در محاصره قرار دادند و هر از چند گاهی باید شاهد مرگ این عزیزان باشیم. اگر اجازه مي‌دادند، امروز کفن پوش به صحنه مي‌آمدم تا مسئولان در اهواز و تهران بدانند که بر مردم ایذه و دهدز چه مي‌گذرد و دچار چه فلاکت‌هاي هستند».

حجت الاسلام موسوی گفت: «مسئولین به ایذه و مردم محروم آن خیانت کردند. سد عظیم کارون ۳ با برق تولیدی از کنار ایذه مي‌گذرد ولی مردم آن هیچ بهره ای جز بدبختی و از دست دادن جانهایشان از آن ندارند. آب عظیم سد کارون ۳ در کنار مردم ایذه همانند آب فرات موج میزند ولی زمینهای کشاورزی و مردم ایذه از آن محرومند؛ باید خشک بمانند و به جای تولید و اشتغال، مصرف کننده محصولت کشاورزی و صنعتی دیگرانی باشند که از این سد عظیم استفاده مي‌کنند. متاسفانه وضع به گونه ای است که در برخی بخش‌هاي ایذه، مردم باید از تشنگی جان بدهند».

امام جمعه ایذه تصریح کرد: «برق و آب این سد به شهرهای دیگر میرود و بهره برداری دیگران از این سد، بدون زحمت و دادن تلفات است. حال آنکه ما با دادن تلفات و از دست دادن عزیزانمان، باز هم اجازه نیافته ایم از آن استفاده‌ای بکنیم و بهره ای داشته باشیم. وقتی ما مي‌گوییم مي‌خواهیم از این منبع عظیم استفاده کنیم، هزار دلیل مي‌آورند و از انجام مسئولیت هایشان شانه خالی مي‌کنند».

حجت اسلام موسوی تاکید کرد: «شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آبنیرو) به طور قانونی متعهد شده بود تا قبل از آبگیری در سال ۱۳۸۳ و به زیر آب رفتن زمینهای کشاورزی و خانه‌هاي مردم دنباله رود، جاده و پل بسازد اما با گذشت ده سال، هنوز اقدامی انجام نداده است. این مردم قبل از سال ۱۳۸۳ و قبل از آبگیری این سد، جاده داشتند، پل داشتند، آسایش و امنیت داشتند، کار داشتند، زمینهای کشاورزی داشتند ولی اکنون باید مصرف کننده باشند؛ چون زمینهای خود را از دست دادند و این سد کارون ۳ آنها را از چرخه تولید و اشتغال بیرون کرد و آواره شهر نمود تا مصرف گرا شوند. آیا سد کارون ۳ جز بدبختی و بیکاری چیزی برای شهر و روستائیان بختیاری داشت؟»

امام جمعه ایذه گفت: «تاکنون حوادث گوناگونی از قبیل مرگ بر اثر زایمان و نبود لنج و بارج برای جابجایی، تاخیر در رسیدگی به عقرب زدگی، تاخیر در انتقال بیماران قلبی و دیگر مسائل که همگی منجر مرگ و فوت افراد شده است، اتفاق افتاده و تاکنون قریب به ۳۰ تا ۴۰ نفر از مردم جان خود را به همین خاطر از دست داده اند اما کسی گوشش بدهکار نبود و حتی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو) از انجام مسئولیت‌هاي خود سر باز مي‌زند».

حجت الاسلام موسوی افزود: «حادثه اخیر چون به صورت دست جمعی بود، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت وگرنه مشکلات نبود پل و جاده، بیش از این تعداد (۱۲ نفر) تلفات داشته است که مورد توجه قرار نگرفته است. سوال ما و مردم این است که چرا باید این سد و منبع عظیم آن در استفاده دیگران باشد و مردم محروم و ستمدیده و همیشه در صحنه بختیاری در ایذه و دهدز از آن محروم باشند؟»

محسن رضایی: حتی استاندار هم به دیدن مردم نیامده است


دکتر محسن رضایی نیز که برای همدردی با داغدیگان و حضور در تشییع جنازه قربانیان به ایذه رفته بود حادثه دلخراش سقوط اتوبوس به دریاچه کارون ۳ را به عموم مردم ایذه تسلیت گفت وبا داغدیدگان وبازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد. محسن رضایی افزود: اگر جایی از استان‌هاي پایتخت نشین ودیگر برف بیاید باران بیاید وجاده ای بند شود ویا خرابی ایجاد شود تمام نیروهای خود رابسیج مي‌کنند و تا ۲۴ساعت نشده این خرابی را درست می‌کنند و اگر کمترین کوتاهی بشود سیل اعتراض‌ها روانه مي‌شود که چرا این طور شد ؟چرا دیر شد وبه وضعیت رسیدگی نشد.

وي افزود: اما در سادات حسینی و دنباله رود ۱۰سال است که مردم درمحاصره دریاچه کارون ۳ هستند نه جاده دارند ونه پل تاکنون چندین نفر جان خود را ازدست داده اند ودرحادثه اخیر نیز ۱۲نفرکه همگی زن وکودک بودند ازبین رفتند ولی حتی استاندار هم به ایذه نیامد و مسئولین نسبت به این قضیه تاکنون بی تفاوت بوده اند وهیچ کس صدایش درنیامد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مردم غیورایذه درهمه صحنه‌ها ولحظات این انقلاب حضور دارند و از جان دل مایه گذاشته اند وچه شهدایی که تقدیم این نظام وانقلاب کرده ان وچه فداکاری‌ها نموده‌اند و در راهپیمایی‌ها باشکوه حضور پیدا مي‌کنند، ولی چرا نسبت به این منطقه محروم بی توجهی مي‌شود وبه مشکلات انان رسیدگی نمی شود مسئولین برای ایذه ومردم آن کم گذاشته اند. من از مسئولین مي‌خواهم که دراین خصوص به جد رسیدگی کنند وبه داد مردم محروم ایذه برسند.

ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۱:۱۹
جالب اینجاست که نماینده استاندار (وحید کیانی) مجری گری این مراسم رو به زور و با سیاست به دست گرفت و مدام از استاندار بدون دلیل تشکر و تمجید می کرد. جای تاسف دارد که انسانیت نابود شده و وجدان مسئولین به خواب رفته (102541)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۲:۵۳
خيلي جاها خيانت شد حاج آقا !

تو بلوچستان ايران بدترين حادثه ها و دلخراش ترين صحنه ها رخ داد و كسي دهن باز نكرد ...

باز خدا رو شكر چند رسانه حداقل در نت اين حادثه جانسوز رو پوشش دادن

بلوچستان مظلوم چي ؟! (102575)
ياسين
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۰۰:۵۴
من از سيستان و بلوچستان هستم .
اين حرفتون رو بايد با طلا نوشت .مرسي (103017)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۵:۴۴
، بعضی از آقایون مدعی دیانت و خدمت؟!! چگونه میخوان جواب این عزیزان را درقبال پیشگاه خداوند بدهند؟ مدعیانی که جز، گوجه پراکنی و جاسوس خواندن دیگران، هنر دیگری بلد نیستند، بخدا حق اینان بیشتراز فلسطینیها و عراقیها لبنانی‌ها هستش؟!!خواهشها درک کنید!!!!! مظلومیت مردم محروم این منطقه، بخدا قسم، گریه ام میگیره (102602)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۷:۳۲
مسئولین فکر میکنند تهران هه ی ایران است مردم جنوب وفلات مرکزی ایران واقعا مورد ظلم قرار گرفتند (102608)
kk
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۷:۴۱
چرا نصایح واعظ اقای انصاری رو از بخش خبر بدون دلیل حذف کردی بهار نیوز (102611)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۲۲:۵۲
چون مال سال قبل بود واشتباها فکر کردن مال امساله (102963)
ن
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۰۱:۳۴
اخه به سودشون نبوده (103036)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۸:۳۵
مسئولین ندانم کاری می کننددرشمال غربی ایران درکناررودارس هستیم درشهرستان شوط-آذربایجان غربی تنها20کیلومترباارس فاصله داریم وتاارس زمینهای همواری هست که تشنه آب ارس می باشدودارای مردمی بیکاروبدبخت ولی ازروی زمینهای ماآب ارس رامبرندبرای دریاچه ارومیه آخه خداقبول خواهدکردمادربیست کیلومتری ارس بمانیم ومرزرانگهبانی بکنیم ولی استفاده اش رادیگران ببرند؟ (102616)
کمیل
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۹:۳۶
ای بابا جناب اقای رضایی عزیز واقای حجت السلام موسوی گرانقدر شما انگار نمیدونید که انجا ایذه است ونه شهرها وتوابع استان های چون تهران ؛شیراز؛تبریز و.....
درضمن تا ما متاسفانه از مدیران نالایق وقدر نشناس در این استان داشته باشیم وضعیت استان وشهرهای ما (خوزستان)این چنین باقی خواهد ماند واین حوادث هم از دید این مسئولین بی تدبیر امری طبیعی وعادی است (102640)
مجید
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۹:۴۵
ای بابا مردم برای مقامات و مدیران یک وسیله رسیدن به قدرت هستند . بعد از آن مردم اصلا مهم نیستند . باشند ؛ٰ نباشند مهم نیست . وا اسفا ... (102646)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۰:۰۸
اين اقاي موسوي هم شجاع نيست و شعار ميدهد اگر راست ميگي شما هم نماينده مردمي و هم نماينده رهبري چه را فقط شعار ميدي خوب كفن بپوش ما هم مياييم دنبالت مگر امام علي ع نگفت حال رعيت نيكو نگردد مگر با نيك شدن واليان و حال واليان نيكو نگردد مگر با ايستادگي رعيت (102656)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۱:۰۹
کلید این مشکل هم دست دکتر خودمونهههههه (102688)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۱:۲۲
ما جنوبی ها همیشه مظلومیم (102690)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۱:۲۵
روز قيامت جواب اين بي مهريها و بي عدالتي ها چگونه داده خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟ (102691)
بروجرد
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۳:۰۹
سلام . من اهل بروجردم و لرستانیم . یه سوال همیشه تو ذهن من بوده و هست و اونم اینه که ایا ما لرها جزئی از مردم ایران هستیم یا نه و اگه جزیی از تاریخ و ملت ایرانیم چرا از منابع و ثروت ایران بهره ای نداریم و چرا اون منابعی هم که در مناطق لر نشین هست رو میبرن و فقط تماشا کردن و درسرشو به ما میدن ؟ شما دقت کنید استانهای لرستان و چهارمحال بختیاری و کهگلویه بویر احمد همه لرنشینن ایا یک شهر دارای امکانات در این استانها شما سراغ دارید؟شهرهای لرنشینی که در استانهای دیگه ای هم هست نیز این مشکلو دارن مثلا در خوزستان اندیمشک و ایذه و مسجدسلیمان و شوشتر و ..... و در استان همدان شهرهای لر نشین نهاوند و تویسرکان و ملایر و ......... و در استان مرکزی خنداب و شازند و ..... و بقیه استانها هم بر همین اساس . من سوالمو تکرار میکنم . مناطق لر نشین خیلی وسیعن و مردمان این مناطق در سختیها و مشکلات پشت نظام بودن و هیچ وقت به مملکت خیانت نکردن و طبق امار بیشترین شهدا را تقدیم مملکتمون کردن و در انتخابات بیشترین مشارکت رو دارن حالا چرا هیچ امکاناتی تو هیچ شهر لر نشینی وجود نداره دوباره میگم هیچ شهر لر نشین صنعتی شما نمیبینید هیچ شهر لر نشینی نمیبینید که امکانات تجارت و صنعتی و گردشگری و ..... قابل قبولی داشته باشه . ای مسئولین ما هم ایرانی هستیم لطفا لطفا فقط در مشارکتهایی مثل راهپیماییها و انتخابات یادی از ما لرها نکنید و هر وقت به شهرهای ما سفر میکنید با لقبهای غیور مردان و شهید پرور و شیرزنان و پاکدلان دل ما ساده لوحها رو خوش نکنید ما امکانات میخواییم و این امکانات حق ماست چون ما همه ایرانی هستیم مثل جاهای دیگه . (102712)
نورآباد ممسنی
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۲۲:۵۶
برادر عزیزم از بروجرد !
ما لرها فقط در جوکها و محرومیتها دیده می شویم...
در فیلمهای فاخر صداوسیما نیز در نقش رفتگر و دهاتی با لباس های مزخرف که هنوز چوبشان به دست است و کوله پشتی غذایشان به دوش !
تاریخ به یادنمی آورد که ( لر ) به این کشور خیانت کرده باشد...
از کوروش کبیر تا آریو برزن و سردار انقلاب مشروطیت تا امروز ما افتخار آفریده ایم و در عوض مارا نواخته اند
با توهین و محرومیت و تحقیرهایشان!
نمی دانم...
شاید ما جزئی ازین مملکت نیستیم! (102965)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۳:۱۰
مردم پایتخت اکثرا از حق و حقوق خود به نسبتا آگاهی دارند و می دانند که اگر این کشور هنوز پابرجاست به دلیل پایداری و صبوری مردمانش است واگر مسئولی قصد داشته باشد نسبت به آنها بی مسئولیت باشد تا جایی که در توانشان باشد حقوق خود را پیگیری می کنند و مسئولین از ترس اعتراضشان اقدام به رفع احتیاج ابتدایی ترین حقوق شهروندی می کنند من خود خوزستانی هستم و از اینکه مردمی بسیار صبور و قانع و متاسفانه اکثرا نا آگاه نسبت به حقوق خود می باشیم همیشه در رنجم و این سکوت ما سبب شده است که مسئولین بی مسئولیت استان حتی ابتدایی ترین حقوق ما را نقض کرده و شاهد روی دادن چنین فجایعی باشیم
ننگشان باد (102713)
يه ايراني
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۴:۳۰
تا اونا دنبال رقابت بر سر قدرت هستند ديگر وقت نمي كنند به استانهاي محروم برسند بخصوص لرهاي غيور. (102730)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۴:۵۴
از بی لیاقتی های مسئولان اینقدر گفتیم که دیگه خسته شدیم،چی بگیم به جز ابراز همدردی با خانواده های جان باخته،خدا رحمتشون کنه. (102736)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۵:۱۴
لعنت خدا برکسانی که فکر می کنند که خوزستان فقط 8 ساله جنگ بود و بس. از روی شهدای این خطه شرم کنید. از روی مردمی که گویی هنوز جنگ زده هستند شرم کنید آهای مسولین بی لیاقت اگر دین ندارید آزاده باشید به داد مردم خوزستان برسید. (102741)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۲۳
اگر این اما جمعه این حرفهارو نمیزد الان اژه ای مامور نمیشد بیاد اهواز.در واقع اینا اصلا کاری به مردم ندارند...فقط از اینکه از یک طریبون یک نفر اعتراض کرده یه کارایی میخوان بکنن (102793)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۷:۵۹
کی باید اجازه میداد؟ خوب کفن پوش میومدی ترسیدی حقوقتو ببرن؟ (102817)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۹:۵۸
باید مسولین رسیدگی کنند و مردم نیز همراهی کنند. (102906)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۲۱:۳۵
جای تاسف داره برای مسوولین. این برادر حسین شریعتمداری چرا هیچ به رگ غیرتش بر نمی خوره. نکنه برای این سردار قلم جان انسانها هیچ ارزشی نداره. این فجایع مربوط دوران با بصیرتها مگر نیست؟؟؟ پس چرا همچنان سکوت مرگبار کرده اند؟ ننگتان باد! (102937)