به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۱۴۳۰۰۴

اظهارات صریح مهران احمدی درمورد آرای مردمی

گروه فرهنگی: اظهارات صریح مهران احمدی کارگردان فیلم سینمایی «مصادره» در مورد آرای مردمی جشنواره فیلم فجر و نیز شوخی های بامزه رضا عطاران در نشست خبری این فیلم از جمله حاشیه های روز هشتم جشنواره در پردیس سینمایی ملت بود.
اظهارات صریح مهران احمدی درمورد آرای مردمی
به گزارش  ایرنا، روز گذشته(جمعه) هشتمین روز از سی وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس ملت با نمایش سه فیلم «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی، «سوءتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی سپری شد.شوخی های رضا عطاران و هومن سیدی از ابتدای نشست خبری فیلم «مصادره» باعث خنده حاضران شد به گونه ای که وقتی مهران احمدی پاسخ خبرنگار ایرنا را می داد، توجه و خنده حاضران باعث شد تا این کارگردان دوباره رشته کلام را به دست گیرد.اگرچه بیشتر زمان این نشست با خنده و شوخی های برخی بازیگران به ویژه عطاران همراه بود ولی مهران احمدی کارگردان فیلم مصادره در پایان سخنان خود نکاتی را درباره آرای مردمی در جشنواره فجر مطرح کرد که یکی از مهمترین حاشیه های این روز بود.
او در این‌باره گفت که من یک گروه منسجمی را در سینماها گذاشتم و دیدم مردم ناراضی هستند ولی چرا تا ساعت سه صبح در صف سینما می‌ایستند؟احمدی با بیان این که چیزهایی در این چند روز به چشم خود دیده ام، گفت که دیدم تهیه کننده ای 10 میلیون تومان در دستگاه پوز کشید و سانس فوق العاده خرید یا یکی می گفت که کد فیلم را وارد می کنم ولی می گویند قبلا ثبت نام شده است.او از کسی سخن گفت که تمام بلیت های او را گرفته و گفت که شنیدم و می دانم که درست است 500 بلیت خریدند و به فلان جا دادند.

کارگردان فیلم مصادره درباره ویدیویی که اخیراً به نام وی پخش شده، توضیح داد که خانواده اولین اولویت من است و سینما را چهارمین اولویت خودم می دانم ولی باید بگویم ما آن ویدیو را درست نکردیم.
البته احمدی پس از نشست نیز توضیحاتی به خبرنگاران داد و درباره آرای مردمی در جشنواره امسال گفت که کسانی که قدرت در دستشان است و قرار است سیاست گذاری کنند باید تجربه کنند و بدانند که اگر اشتباه کردند، اشتباه خود را جبران کنند.احمدی تاکید کرد که البته همیشه تقلب بوده است. یعنی از زمان کودکی در مدرسه افرادی بودند و همه به یاد داریم که این افراد به همراه ما به دبیرستان و دانشگاه و سربازی آمدند و به سینما هم نیز آمدند ولی گله من از مسئولان جشنواره این است که سیستم مناسبی را برای آرای مردمی ایجاد نکردند.احمدی همچنین در واکنش به سانسور فیلمش با خنده گفت که خودم را مقابل وزارت ارشاد آتش می‌زنم.
عطاران پس از شوخی با عکاسان درباره غیبت چهار ساله اش در جشنواره فیلم فجر گفت که بله چهار سال نبودم ولی همه می گویند زیاد کار می کنم.

وی پس از ارائه توضیحاتی علمی درباره بازیگری گفت که بقیه مطالب را در کلاس برایتان توضیح می دهم.
محمدحسین قاسمی تهیه کننده فیلم مصادره در پاسخ به خبرنگاری گفت که بالاخره ما نفهمیدیم ارزشی هستیم یا غیر ارزشی ولی فیلمی را کار می کنیم که دغدغه ما باشد و مصادره این ویژگی را داشت.احمدی درباره میرطاهر مظلومی گفت که این مرد ساز می زند، بازیگری می کند، به زبان انگلیسی حرف می زند و کارگردانی هم می کند و از حاضران خواست تا این هنرمند را تشویق کنند.هومن سیدی که پس از نشست خبری فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» از برخورد خود عذرخواهی کرده بود، در این نشست نیز دوباره از رفتار تند خود عذرخواهی کرد و گفت که نمی دانم چرا این روزها اینقدر از بدخلقی ناراحتم؟ شاید توقع من این باشد که بیش از آن چیزی که به عنوان عشقی که به هم داریم در درجه دوم و بعد از سینما قرار دارد.

این نشست رسانه‌ای حاشیه‌های بامزه‌ای نیز داشت که از جمله آن می‌توان به تغییراتی که عطاران در ظاهرش می‌داد، اشاره کرد. او در ابتدای نشست کلاه بر سر داشت و در میانه‌های نشست کلاهش را برداشت و شروع به مرتب کردن موهای کم‌پشت و کوتاهش کرد و در اواخر نشست هم عینک دودی بر چشم گذاشت که همه این رفتارها باعث خنده حضار می‌شد.در نشست رسانه‌ای «سوءتفاهم» که دومین فیلم کاخ جشنواره بود احمدرضا معتمدی کارگردان فیلم گفت که این فیلم درباره واقعیت و مجاز است و مریلا زارعی نیز معتمدی را بیشتر از اینکه فیلمساز باشد یک فیلسوف خواند.سارا بهرامی در نشست خبری «دارکوب» که نسبت به دیگر آثار مورد استقبال بیشتری قرار گرفته بود، درباره نقشی که در این فیلم برعهده داشت، گفت که تمام تلاشم را برای ایفای نقشی کردم که شاید دیگر سراغم نیاید و ترجیح می دهم بیشتر به کیفیت بازی ام توجه شود تا حدس و گمان درباره بردن جایزه و اینکه نقش اول هستم یا مکمل.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش بیان کرد برای رسیدن به نقش مهسا تحقیق زیادی انجام داده، با زن های معتادی ارتباط برقرار کرده و سختی های فراوانی را به جان خریده است.سارا بهرامی در توضیح اینکه برای رسیدن به نقش زن معتاد چه پروسه‌ای را طی کرده است، گفت که نکته خیلی مهمی وجود دارد که اول به آن فکر کنید و بعد راجع به شرایط خانم‌های مصرف‌کننده و نمود آن در فیلم یعنی «مهسا» قضاوت کنید. مهسا بدبخت و بیچاره نیست، او فقط معتاد است. بیایید یک بار ساعت 12شب به بعد بروید خیابان شوش و این داستان‌های واقعی را از نزدیک ببینید.او این را هم گفت که من این اجازه را داشتم که بروم و از نزدیک ببینم. جنوب شهر تهران و زیر پل‌ها پر از «مهسا» هایی است که مادر فرزندانی با سرنوشت نامعلوم هستند. به‌خاطر این نقش وزن کم کردم، ابروهایم را تیغ زدم، دندان‌هایم را تغییر دادم و شرایط سختی را پشت سر گذاشتم. پایان صحبت‌های او با تشویق اهالی رسانه همراه بود.
مهناز افشار یکی از بازیگران فیلم نیز که دیر به نشست رسیده بود یکی از دلایل حضورش در این پروژه را فعالیت های انسان دوستانه و خیرخواهانه اش در چند وقت اخیر و وظایفی که به عنوان یک مادر برعهده دارد، عنوان کرد.
در نیمه های برگزاری این نشست خبری، ناگهان برق ها قطع شد و نشست در تاریکی فرو رفت اما این تاریک چند ثانیه بیشتر طول نکشید که برق دوباره وصل و خبرنگاری که قرار بود سوال کند با خنده گفت که ترجیح می داد در تاریکی سوال خود را مطرح کند.