به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۱۵۴۱۰
مهدوی‌کنی در افتتاحیه اجلاس خبرگان رهبری:

ان‌شاءالله وجود روحاني‌ برای‌همه‌ مبارک‌ باشد

گروه سياسي: رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در این ایام حادثه بزرگ دیگری در کشور رخ داد، به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری امری مهم است و ریاست‌جمهوری از ارکان انقلاب است. انتخابات خوبی واقع شد و مردم با شکوه و جدیت در انتخابات شرکت کردند و جناب آقای روحانی انتخاب شدند و من به ایشان در هنگام انتخاب‌شان تبریک گفتم، اکنون نیز تبریک می‌گویم. ایشان قرار است در اجلاس خبرگان سخنرانی کنند.
ان‌شاءالله وجود روحاني‌ برای‌همه‌ مبارک‌ باشد
آیت‌الله مهدوی کنی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین اجلاس خبرگان رهبری با اشاره به معنای تبریک، افزود: تبریک سه معنا دارد که معنای اولیه آن حالت تشریفاتی دارد و به معنی همان شادباش است، معنای دیگر آن به نوعی دعا برای موفقیت است و ان‌شاءالله که موفق باشند و معنای سوم یک خواست عمومی از ریاست‌جمهوری است و در واقع بیان مطالبه و تقاضاست که ما نیز مطالبات خود را بیان می‌کنیم. رییس مجلس خبرگان با اشاره به این‌که آقای روحانی رییس‌جمهور همه مردم هستند و باید خیرش به همه برسد، تصریح کرد: ان‌شاءالله وجود ایشان برای همه ملت ایران مبارک باشد.

در حین سخنان آیت‌الله مهدوی کنی در ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری و شخص حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهور وارد جلسه مجلس خبرگان شد و در کنار هاشمی رفسنجانی نشست که مهدوی کنی نیز با اشاره به حضور حسن روحانی در جلسه، خطاب به وی گفت: داشتیم در مورد شما صحبت می‌کردیم.
مهدوی کنی در ادامه بار دیگر در حضور روحانی معنای تبریک در سه معنی مورد نظرش را تکرار کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ممکن است ما به ایشان رای نداده باشیم، ولی ایشان رییس‌جمهور همه هستند؛ البته همان‌طور که رهبری و امام در مراسم تنفیذ می‌گویند، ما به صورت مطلق تنفیذ نمی‌کنیم؛ تبریک و تقاضای ما نیز مشروط است و در واقع به شرط و شروطی است.
رییس مجلس خبرگان بار دیگر با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت حسن روحانی در کسوت ریاست‌جمهوری، گفت: در حال حاضر در کشور مشکلات فراوانی وجود دارد و کسی که این مسئولیت را می‌پذیرد این مشکلات را باید تحمل کند و در واقع پذیرفته است که با این مشکلات دست و پنجه نرم کند، البته خداوند وعده داده است که اگر سختی‌ها را تحمل کنیم موفقیت نیز همراه ما خواهد بود. مهدوی کنی ادامه داد: مردمی که در انتخابات شرکت کردند و رای دادند دارای مسائل مادی و معنوی هستند و می‌خواهند این مسائل و مشکلات حل شود.
رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به ایام شهادت امام صادق (ع) به بیان احادیثی از این امام بزرگوار پرداخت و گفت: امام صادق (ع) فرموده‌اند که معروف اتفاق نمی‌افتد مگر سه چیز که عبارتند از تعجیل در معروف، پنهانی بودن و بزرگ نشمردن آن توسط عامل به آن. در حدیثی دیگر از امام صادق (ع) آمده است که معروف چیزی است که ابتدا اتفاق می‌افتد.

مهدوی کنی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس خبرگان گفت: امیدوارم که از حوزه و دانشگاه امام صادق (ع) درس‌های فراوانی بگیریم. همه شما نمایندگان مجلس خبرگان و فقها، معلمانی هستید که باید این حوزه را به وسیله اخلاق و عبادت ترویج دهید. امیدوارم بتوانیم راهی را که امام راحل برای انقلاب اسلامی ترسیم کردند و مقام معظم رهبری آن را حفظ نمودند به عنوان صیانت‌گران حوزه رهبری حفظ کنیم.

۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۳:۵۶
آقای مهدوی نمیخوای بازنشسته بشی داداش؟ (120930)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۷:۳۴
همون بهتر بازنشسته نشوند چون فعلا جا برای حضور آدمهایی مثل احمدی نژادی ها باز است. (121049)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۴:۰۴
کاش همه اینقدر فهمیده بودند (120943)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۵:۱۷
به عزیزان خودشون هم اینجوری تبریک میگفتن؟ (120980)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۹:۳۸
خودت داری میگی عزیزان! معلومه یه چیزایی میدونی!! (121101)
سعید
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۷:۳۱
اقای روحانی قیمت همه چی داره بیشتر میشه اومدی از ما دفاع کنی یا سوریه؟؟؟؟؟؟؟؟ (121046)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۹:۳۸
ایشان که اینقدر اهل شرط و شورط هستند ایکاش بعد از گفتن "در حال حاضر در کشور مشکلات فراوانی وجود دارد" بیان می فرمودند که چه کسی و با حمایت چه کسانی در 8 سال گذشته مملکت رو به اینجا رسانده اند!!! (121100)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۱:۴۴
خواهش می کنیم دوره بعدی هم- ماننداین دوره- نه ازدکترروحانی دفاع کنیدنه رای بدید!
چون مردم به عمق فاجعه حاکمیت تفکرجناح راست(که جنابعالی ازسران آن هستید) برکشوربویژه دردولت های نهم ودهم پی بردند وشمارامعیارقراردادندشماههابه هرکسی رای ویادفاع کنیدمردم برخلاف آن عمل کرده و رای نمی دهند (121167)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۰۰:۳۰
"ان‌شاءالله وجود روحاني‌ برای‌همه‌ مبارک‌ باشد"؛ البته اگه بعضیا بذارن!!! (121283)