به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۵۵۲۰۸

خرید قسطی تابلوی نقاشی!

گروه فرهنگ و هنر: یک مدیر گالری گفت: در حال حاضر خرید قسطی از گالری‌ها مطرح شده، که در طول سال‌های فعالیت من امری بی‌سابقه بوده است؛ البته از طرف ما مشکلی وجود ندارد و اگر هنرمند قبول کند این کار را انجام می‌دهیم.
خرید قسطی تابلوی نقاشی!
فاطمه نوری مدیر گالری نقش جهان درباره تاثیر نوسان بازار ارز و سکه بر کار گالری‌ها، اظهار کرد: نوسانات ارز و سکه با عالم هنر متفاوت است. کسی که دوستدار هنر باشد به این چیزها خیلی توجه نمی‌کند، اما این نوسانات بی‌اثر هم نیست. یکی از مشتری‌های ثابت من که از تجار بازار است، می‌گوید حالا وقت خرید کردن نیست و خیلی‌ها را هم می‌بینیم در این بازار آشفته خرید می‌کنند.او ادامه داد: خدا را شکر در سال ۹۷ فروش ما به نسبت خوب بوده است؛ البته کاری که ارائه می‌شود مهم است. ما سعی کردیم در گالری کاری ارائه کنیم که هنردوستان دوست داشته باشند و برای بازدید و خرید بیایند. انتخاب اثر در فروش خیلی موثر است، خیلی برنامه‌ها هم بوده که متاسفانه با وجود یک هفته نمایشگاه چون آثار مورد قبول مردم نبوده، خریدار نداشته است.مدیر گالری نقش‌جهان اظهار کرد: مسلما حالا هنرمندان قیمت‌ها را بالا می‌برند. رنگی که پیش از این ۱۰ هزار تومان خریده می‌شد حالا باید ۲۰ هزار تومان برای آن بپردازند. همه چیز دوبرابر شده است. هرچی قیمت‌ها بالا برود مشتری هم کم می‌شود.

نوری گفت: چیزی که در حال حاضر مطرح شده، خرید قسطی از گالری‌ها است که در طول ۴۰ سال‌ فعالیت من امری بی‌سابقه بوده است. البته از طرف ما مشکلی وجود ندارد و اگر هنرمند قبول کند این کار را انجام می‌دهیم. مشتری‌ها در چند قسط پول را پرداخت می‌کنند اما چون اثر را دوست دارند خرید می‌کنند.او درباره کم‌شدن بازدیدکننده‌ گالری‌ها بیان کرد: بازدیدکننده‌ها کم شده است. من زمان زیادی است گالری دارم. گالری‌روهای جدید هم خیلی مصمم به آمدن هر هفته به گالری نیستند تعداد نمایشگاه‌ها زیاد شده و افرادی که گالری می‌روند هم گیج شده‌اند. نوری اضافه کرد: زمانی مردم به هنر توجه می‌کنند که سفره‌شان پر شده باشد که متاسفانه در مملکت ما روز به روز وضع اقتصادی بدتر می‌شود. عده‌ای هم که از گالری‌ها خرید می‌کنند آدم‌های متفاوت و انگشت‌شماری هستند. من فردی را می‌شناسم که سپرده خود را از بانک بیرون کشید تا بتواند اثری را خریداری کند زیرا عاشق کار هنری است. اما این اتفاقات کم پیش می‌آید و هنوز هنر رونق نگرفته است. 

او با بیان اینکه این موضوع آگاهی، تبلیغات و حمایت دولت را می‌خواهد، گفت: قبل از این شبکه خبر از برنامه گالری‌ها فیلم می‌گرفت و مردم آگاه می‌شدند اما در حال حاضر می‌گویند این کار تبلیغی برای گالری‌هاست. متاسفانه وقتی هم فیلمی تهیه می‌کنند یا نمایشگاه تمام شده یا آدرسی و چیزی در اختیار بیننده قرار نمی‌دهند. کسی که دوست دارد به گالری بیاید اطلاعی درباره آن ندارد. شهرداری هم در حوزه تبلیغات حمایتی نمی‌کند.این گالری‌دار همچنین از جامعه گالری‌دارها انتقاد و اظهار کرد: جامعه گالری‌دارها همبستگی و پیوند ندارد. هر گالری‌دار در چارچوب خودش حبس شده و مقررات خود را دارد. چند سال است که گالری‌دارها دور هم جمع نشدند و تبادل نظر ندارند و باعث شده کارهایشان با از هم‌گسیختگی انجام شود. ما تعاونی نگارخانه‌دارها را داریم که می‌توانستیم به جای آن، انجمن خیلی خوبی داشته باشیم اما زیر بار نرفتند و از این پیشنهاد هم خیلی حمایت و پیگیری نمی‌کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: گالری تابلو نقاشی