به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۱۵۹۴۰

کشیش‌تندرودرسالگرد11سپتامبردستگیر شد

گروه بين‌الملل: تری جونز کشیش تندروی آمریکایی در حالی که قصد داشت چند هزار جلد قرآن كريم را در مراسم سالگرد 11 سپتامبر بسوزاند، دستگیر شد.
کشیش‌تندرودرسالگرد11سپتامبردستگیر شد
به گزارش روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز، مقامات پلیس آمریکا پیش از اینکه این کشیش تندرو بتواند به نقشه خود برای سوزاندن حدود 3000 جلد قرآن در مراسم سالگرد 11 سپتامبر را عملی کند، وی را دستگیر کردند. جونز در حالی که در خودرویش نفت چراغ و یک اجاق کباب‌ پز برای سوزاندن قرآن به همراه داشت، دستگیر شد.

این کشیش آمریکایی، پیش از این نیز با هتک حرمت مکرر به قرآن مجيد خشم مسلمانان را برانگیخته بود. وی قصد داشت برای دوازدهمین سالگرد 11 سپتامبر تعداد 2998 جلد قرآن را بسوزاند. جونز مدعی است که این عدد را از تعداد افراد کشته شده در اثر حملات تروریستی 11 سپتامبر الهام گرفته است. مقامات آمریکایی پیشتر با درخواست تری جونز به منظور استفاده از پارکی در ایالت فلوریدا برای سوزاندن قرآن مخالفت کرده بودند.

این کشیش تندروی مسیحی در سال 2010 نیز قصد داشت 200 جلد قرآن را بسوزاند اما پس از هشدار مقامات فدرال به وی برنامه خود را لغو کرد. تری جونز قرار است به اتهام اهانت به مقدسات اسلامی، در یکی از دادگاه های آمریکا محاکمه شود. برخی گروه های اسلامی نیز این کشیش را به دلیل سوزاندن نسخه هایی از قرآن كريم و شرکت در ساختن فیلمی اهانت آمیز علیه پیامبر اسلام، مهدورالدم دانسته و فتوای قتل او را صادر کرده اند.

فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۰:۴۸
این تندرو ها تو همه جا باعث دردسرن (126581)