به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۶۱۳۱

تدوین‌منشور‌اصلاح‌طلبی‌توسط‌مشاورین‌خاتمی

گروه سياسي: معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: باید همه اصلاح‌طلبان و نیروهای دلسوز جامعه در فرصت بوجود آمده در دولت جدید دو گام اساسی را دنبال کنند؛ اول آنکه با تقویت تشکل‌های موجود و توسعه و ترمیم آن تلاش کنند نهادهایی ضروری و اساسی را برای جمهوری اسلامی بارور نماید و گام دوم اینکه سعی کنند با روش‌های تخطئه و تضعیف احزاب از طریق آگاهی‌بخشی جدی و وسیع به مقابله بپردازند.
تدوین‌منشور‌اصلاح‌طلبی‌توسط‌مشاورین‌خاتمی
مرتضی مبلغ با تأکید بر ضرورت تدوین منشور حقوق شهروندی و لایحه جرم سیاسی عنوان کرد: برخی از لوایح مهم و اساسی که باید سالها پیش تدوین و به تصویب می‌رسید متأسفانه مغفول مانده و طی این سالها به آنها بی‌توجهی کامل شده است؛ از جمله این لوایح می‌توان به لایحه حقوق شهروندی و یا جرم سیاسی اشاره کرد که باید در دولت جدید یکی از اولویت‌های مهم قلمداد شود.
وی با بیان اینکه باید در راستای تدوین منشور حقوق شهروندی اقدام اساسی و عاجل به عمل آید، عنوان کرد: بدون تعیین این امور بسیاری از روش‌های مشکل‌ساز گذشته که منجر به تضییع حقوق اساسی مردم شده است، همچنان ادامه پیدا می‌کند. بنابراین امید می‌رود به زودی در راستای تحقق این امر مهم اقداماتی به عمل آید. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین درخصوص تشکیل حزب فراگیر در جریان اصلاحات نیز یادآور شد: منشور اصلاح‌طلبی از مدت‌ها پیش تدوین و اعلام شده است. اما لازم است با گذشت زمان و اقتضائات جدید روزآمد شود. وی ادامه داد: اخیراً در سال گذشته شورای مشاورین و هم‌اندیشان آقای خاتمی در این زمینه اقدامات موثری را انجام داد که بخشی از آن به اطلاع عمومی رسید.

مبلغ افزود: در مورد تشکیل حزب فراگیر نکته اساسی آن است که تحقق این گونه احزاب واقعی در جامعه ایران با موانع جدی و اساسی روبروست که یک بخش آن به مشکلات فرهنگی و اجتماعی بازمی‌گردد؛ به ویژه که احزاب کشور مرتباً توسط برخی رسانه‌ها و مقامات کشور مورد تخطئه قرار می‌گیرند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه یادآور شد: بخش دوم مشکلات مربوط به تشکیل حزب فراگیر، به مشکلات ساختاری اختصاص دارد. یعنی در قانون انتخابات ما احزاب و تشکل‌ها هیچ نقش و جایگاه ساختاری ندارند. در حالی که اصولاً به طور مستقیم انتخابات به احزاب سیاسی گره خورده است. بنابراین تا این مشکلات حل نشود احزاب به طور مداوم در معرض آسیب‌های جدی و اساسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: باید همه اصلاح‌طلبان و نیروهای دلسوز جامعه در فرصت بوجود آمده در دولت جدید دو گام اساسی را دنبال کند. اول آنکه با تقویت تشکل‌های موجود و توسعه و ترمیم آن تلاش کنند نهادهایی ضروری و اساسی را برای جمهوری اسلامی بارور نماید و گام دوم اینکه سعی کند با روش‌های تخطئه و تضعیف احزاب از طریق آگاهی‌بخشی جدی و وسیع به مقابله بپردازند. مبلغ خاطر نشان کرد: امید است مقامات کشور و آن دسته از مسئولینی که به ضرورت تحقق احزاب فراگیر در جامعه پی نبرده‌اند و همچنان به تخطئه آن می‌پردازند نسبت به ضرورت و فوریت وجود چنین حزبی اقناع گردند.

توسی
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۵:۱۶
موفق باشید انشاا... (128273)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۵:۲۶
سودی نداره (128278)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۱:۲۰
ناامیدی کفر است! (128479)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۶:۳۲
امیدوارم احزاب جدید مثل گذشته کله پا نشن! (128302)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۷:۳۸
سعی کنید اخلاق را در راس منشورتان قرار دهید که خیلی خلا اخلاقی وجود دارد (128335)