به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ - ۰۰:۴۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۱۶۵۰۵

همراهی‌تنها نماینده‌کلیمی‌مجلس با‌روحاني

گروه سياسي: يك روزنامه انگلیسی در تحلیلی نوشت: یکی از نکات جالب سفر رییس جمهور ایران به نیویورک در هفته آینده، همراهی تنها نماینده کلیمی مجلس این کشور است.
همراهی‌تنها نماینده‌کلیمی‌مجلس با‌روحاني
روزنامه‌ی گاردین در تحلیلی درباره‌ی افرادی که حسن روحانی رییس‌جمهور ایران را در سفر به نیویورک برای شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل همراهی می‌کنند، نوشت: در میان همراهان روحانی سیامک مره صدق، تنها نماینده‌ کلیمی ایران نیز حضور دارد. این تصمیم روحانی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد زیرا این نماینده کلیمی می‌تواند در بهبود تصویر ایران در جامعه‌ بین‌الملل کمک کند.

روحانی پیش از بر سر کار آمدن در دولت و در دوران رقابت انتخاباتی اعلام کرده بود که برای تحقق حقوق شهروندی اقلیت‌های ایرانی تمام تلاش خود را انجام خواهد داد و این اقدام اخیر روحانی نیز در همین راستا است. چندی پیش در همین راستا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه‌ی کشورمان در توییتر نیز سال نو را به کلیمیان تبریک گفته بود.

گفتني است كه سيامك مره صدق متولد ۱۳۴۴ شیراز است. در مدرسه تیزهوشان آن شهر تحصیل کرده و سپس در سال ۱۳۵۹ به عضویت گروه مسئولین سازمان دانشجویان یهود شیراز در آمده است.
وی در سال ۱۳۶۲ به دانشگاه شیراز وارد شده و پس از تحصیل در رشته پزشکی توانسته تخصص خود را در جراحی عمومی کسب کند. عضویت در هیئت علمی دانشگاه کردستان، مسئول بخش اورژانس استان کردستان، مسئولیت مرکز توسعه آموزش پزشکی استان کردستان و ریاست ومسئول فنی بیمارستان و مرکز خیریه دکتر سپیر نیز در کارنامه او است. وی هم اکنون علاوه بر مسئولیت نمایندگی ایرانیان کلیمی در مجلس، مدیر مسئولی نشریه افق بینا (ارگان انجمن کلیمیان تهران) را بر عهده دارد.

مره‌صدق هم‌چنین رئیس انجمن کلیمیان تهران بوده است. ولی با انتخاب به سمت نمایندگی ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی، در خرداد ماه ۱۳۸۷ این سمت را به دکتر رحمت‌الله رفیع واگذار نموده است.

سیامک مره صدق در سال ۱۳۸۶ خورشیدی در حوزه انتخابیه اقلیت‌های دینی کلیمیان از مجموع ۲۸۴۵ رای مأخوذه، با ۲۳۷۴ رأی حائز اکثریت آراء شد. وی در سال ۱۳۹۰ خورشیدی نیز با ۲٬۹۳۴ رای با درصد آرای ۹۰٫۵۶% دوباره به‌عنوان نماینده اقلیت کلیمیان در سمت خود ابقاء شد. مره صدق هم اكنون عضو كميسيون بهداشت و در مان مجلس اشت

(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۵:۰۳
ایران برای همه ایرانیان است و همه افراد با هر دین و تفکری حقوق شهروندی خود را دارند و باید برآورده شود.این مورد فقط در کشور ما صادق نباید باشد و همان طور که در کشور باید به اقلیتهای دینی و هر طرز تفکری از مردم احترام گذاشته شود در جامعه جهانی نیز نباید سخنانی بر زبان آورد که از آن توهین و بی ادبی برداشت شود.
مثل همان فردی که هولوکاست را زیر سؤال برد و با این کار خویش آبروی کشور را برد. (131200)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۵:۳۸
این اقدام تبلیغ خیلی خیلی خوبیه برای ترمیم چهره ضد یهودی که اسراییل و همان فرد تندرو متوهم ( اگه اسمش رو بنویسم سانسور می شم) از ایران به نمایش گذاشتند.درود بر تدبیر روحانی و درود بر رایی که دادم (131225)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۵:۴۶
بنظرم دکتر روحانی تمامی قدمها رو یکی یکی داره درست و صحیح بر میداره و جالب آنکه جامعه جهانی هم اینرو بخوبی و بسرعت متوجه میشه.

چی میشه اگر تا آخر همینجوری پیش بره مطمئنم حداقل مشکلات خارجی بطور کلی حل خواهد شد. (131232)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۶:۰۳
مگه توی جنگ با عراق کم بودن شهدای کلیمی ما؟ (131246)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۶:۰۹
ایول شیرازیه (131251)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۱:۰۱
ای ول ایرانیه. (131365)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۸:۳۷
تبریک هم به روحانی هم به اقلیت های مذهبی که کم کم قرار است دیده شوند (131316)
احمد
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۰:۱۵
امیدوارم بزودی روزی بیاید که افراذ به بهانه اعتقادات درونی خوذ، با یکدیگر منازعه نکنند. (131352)
تورانما
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۲:۵۵
کار اقای روحانی قابل تقدیر است در دولت پیشین حقوق بسیاری از شهروندان پایمال شد کلیمیان وسایر مذاهب که جای خود دارد . اما باید توجه داشته باشیم که قبل از هر چیز همه ما از شیعه وسنی وکلیمی وزرتشتی ومسیحی ایرانی و برادر وخواهر هستیم بنابراین از اقدام اقای روحانی نبایدزیاد تعجب کرد (131405)
اسد
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۳:۲۴
بسیار عالی همه ما ایرانی هستیم بعد ادیان انشالا ریس جمهور عزیز همه مشکلات را حل نموده و اقتصاد مملکت را شکوفا کرده تا مردم نفس را حتی بکشند (131431)
هیراد
United States
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۰۲:۳۱
روحانی واقعا نشون میده یک سیاست مداره. کارهاش و صحبت هاش کاملا بجا و حساب شدست. (131515)