به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۱۷۴۷۴

سفر روحانی به آمریکا مایه برکت و‌خیر شد

گروه سياسي: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در بیت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در قم، با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
سفر روحانی به آمریکا مایه برکت و‌خیر شد
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سیدمحمد علی شهیدی درباره دست آوردهای سفر رئیس جمهور به نیویورک، گفت: سفر آقای دکتر روحانی به نیویورک سفری بسیار موفقیت آمیز بود و باعث شد دشمنان ملت ایران از جمله اسرائیل احساس خطر کنند. وی با بیان اینکه در این سفر حصر ایران در فضای بین المللی شکسته شد، گفت: در طول ۴ سال گذشته بسیاری از کشورهای مطرح غربی تنها در سطح مدیر کل با مقامات ایران دیدار می‌کردند، اما در این سفر بسیاری از رؤسای جمهور کشورهای مطرح دنیا درخواست ملاقات با آقای دکتر روحانی را داشتند؛ و بسیاری از آن‌ها به محل اقامت دکتر روحانی در نیویورک آمده و با ایشان دیدار کردند.

وی در خصوص تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا با حجت الاسلام دکتر حسن روحانی گفت: تماس تلفنی از طرف دفتر آقای اوباما با آقای خزائی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گرفته می‌شود تا ارتباط تلفنی رؤسای جمهور دو کشور برقرار شود. آقای دکتر روحانی هم به آقای اوباما گفتند که ما با شما حرف‌های زیادی داریم و فوری‌ترین مسئله‌ای که باید حل و فصل شود مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است و قطعا تا این مسئله حل نشود نمی‌توان روی موضوع دیگری وارد بحث شد. در ‌‌نهایت آقای اوباما گفتند که من به وزیر خارجه خود دستور می‌دهم ظرف مدت ۳ الی ۶ ماه این موضوع را برای حل و فصل شدن در دستور کار قرار دهد و شما نیز به وزیر خارجه خود این دستور را بدهید.معاون رئیس جمهور گفت: ‌ قطعا اگر مسئله هسته‌ای حل و فصل شود، بزرگ‌ترین موفقیت برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حاصل خواهد شد.

پس از سخنان ابتدایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با اشاره به سفر اخیر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به آمریکا خطاب به معاون رئیس جمهور گفت: سفر اخیر آقای دکتر روحانی به آمریکا سفر بسیار خوبی بود و برای کل مملکت مایه برکت و خیر شد، به گونه‌ای که باعث شد نابسامانی‌های چند سال گذشته تا حدودی فراموش شود. اين مرجع تقليد با اشاره به مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: گرچه شیطنت‌هایی در عرصه بین الملل هست تا بگویند مگر می‌شود مسئله هسته‌ای ایران را در مدت زمان کمتر از یک سال حل و فصل کرد، اما امیدواریم این موضوع مهم در ظرف مدت کمتر از یک سال حل و فصل شود.
مرجع : ايلنا

۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۶:۳۲
بهارنيوز! لطفا بگذار اول خير و بركتش را ببينيم آن موقع اين طوري تيتر بزن! جو گير! فعلا كه تغييري در هزينه ها ايجاد نشده هيچ، روز به روز بر گراني ها افزوده مي شود. (141127)