به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : ۱۶۷۶۳۸

گفتگوي نتانیاهو با ترامپ درباره خروج از سوريه

گروه بين‌الملل: پس از اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، نخست وزیر اسراييل درباره این موضوع با رئیس‌جمهور آمریکا گفت وگو کرد.
گفتگوي نتانیاهو با ترامپ درباره خروج از سوريه
این گفتگو پس از آن انجام شد که ترامپ روز گذشته در اقدامی ناگهانی اعلام کرد به زودی همه نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه از این کشور خارج می شوند. نتانیاهو که از خروج نیروهای آمریکایی نگران است، در گفت و گوی خود با ترامپ از مقابله با نفوذ ایران در سوریه نیز گفت. نخست وزیر اسراييل در این باره گفته بود: اسرائیل نبرد خود را علیه نیروهای متحد با ایران در سوریه شدت خواهد بخشید. رسانه های آمریکایی عصر روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کردند: واشنگتن در تدارک برای خارج کردن کامل نیروهایش از شمال سوریه است. پس از آن ترامپ در توئیتی نوشت: ما داعش را در سوریه شکست دادیم، کاری که تنها دلیل من برای باقی ماندن (نیروهای آمریکایی) در این کشور بود. کاخ سفید گفته است که نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه بین 60 تا 100 روز آینده این کشور را ترک خواهند کرد؛ گرچه هنوز معلوم نیست تمامی دو هزار نظامی آمریکایی تا چه زمان و به چه شکل از سوریه خارج خواهند شد.

رئیس جمهور آمریکا در چند توئیت در دفاع از تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه بر آمد و گفت که این تصمیم، امر غریبی نیست. ترامپ اولین توئیت خود در ارتباط با این مساله را چنین آغاز کرد: خروج از سوریه، مساله عجیبی نبود. من طی سال ها برای آن جنگیده ام و شش ماه قبل وقتی می خواستم به طور رسمی این کار را انجام دهم، با حضور طولانی تر (در سوریه) موافقت کردم. روسیه، ایران، سوریه و کشورهای دیگر، دشمن محلی داعش هستند. ما کارمان را آنجا انجام دادیم. وقت بازگشت به خانه و ساختن دوباره (کشور) است.

ترامپ در توئیتی دیگر پرسش وار افزود: آیا ایالات متحده آمریکا می خواهد پلیس خاورمیانه باشد، هیچ چیز عایدش نشود، اما جان هایی گرانبها و تریلیون ها دلار برای محافظت از دیگرانی هزینه کند که تقریبا در همه موارد قدردان آنچه ما انجام می دهیم، نیستند؟ آیا ما می خواهیم برای همیشه آنجا باشیم؟ زمان آن رسیده است که دیگران بجنگند. رئیس جمهوری آمریکا توییت بعدی خود در ارتباط با همین موضوع را اینگونه آغاز کرد: روسیه، ایران، سوریه و بسیاری کشورهای دیگر به رغم آنچه اخبار جعلی می گویند، از بابت خروج آمریکا خوشحال نیستند، زیرا اکنون باید بدون ما با داعش و سایرین که از آنها نفرت دارند، مبارزه کنند. من مقتدرترین ارتش جهان را می سازم. داعش به ما ضربه بزند، محکوم به فناست.