به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۳:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۴۶۸۵۹۲
تصاویر امامزاده ابراهیم شفت قبل و بعد از آتش‌سوزی

مرکز خاطره‌انگیز گردشگری گیلان به همراه ده‌ها خانه در آتش سوخت

مرکز خاطره‌انگیز گردشگری گیلان به همراه ده‌ها خانه در آتش سوخت
گروه جامعه: در پی آتش‌سوزی شدید در مرکز گردشگری امامزاده ابراهیم شفت گیلان تصاویری از بعد از این حادثه منتشر شده که هولناک است.
فرماندار شفت با اشاره به جزییات آتش سوزی گسترده در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان گفت: در این حادثه بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل در آتش سوختند.
فرماندار شفت، با بیان اینکه بامداد امروز خانه های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم(ع) دچار حریق شد، گفت: اگرچه حدود ۴۰ واحد چوبی تجاری و مسکونی طعمه حریق شد، اما تلفات جانی نداشتیم.
مهدی نقدی امروز، ۱۳ اردیبهشت ماه با اشاره به وقوع آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان شفت، اظهار کرد: این آتش سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد. وی با بیان اینکه حدود ۴۰ واحد تجاری و مسکونی طعمه حریق شده است، افزود: با توجه به بافت و معماری امامزاده ابراهیم(ع) هر واحد سه تا چهار طبقه است و عمدتا از جنس چوب است. فرماندار شفت از اطفای کامل حریق تا بامداد امروز خبر داد و تصریح کرد: چوبی بودن این واحدها موجب گسترش آتش سوزی شد و آتش نشانان از شفت و احمدسرگوراب و نصیرمحله و شهرک صنعتی شفت و فومن و رشت برای اطفای حریق اعزام شدند.
 تصاویر زیر ساختمان این منطقه را قبل و بعد از حادثه نشان می‌دهد.



...
روستای گردشگری امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری مرکز گیلان (رشت) قرار دارد. این روستا با ساختمان‌های چوبی زیبا و رنگارنگ و همچنین داشتن طبیعت زیبا در بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی است.
 این منطقه در ۳۰ کیلومتری شفت و در دهستان چوبر در یک منطقه زیبای ییلاقی در دامنه کوه اسلار و ونی قرار دارد. منطقه‌ای که دارای جمعیت صد خانوار ساکن و ششصد خانوار فصلی است. 
روستای شفت علاوه بر وجود این زیارت به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای خوش آب و هوا در دل جنگل‌های شفت برای گردشگران جذاب است. براساس گزارشها این روستا از جمله مناطقی است که می‌توان در آن کوه، جنگل، رودخانه، ییلاق وکوه‌های پوشیده از برف را در یک زمان مشاهده کرد.
در کنار طبیعت زیبا معماری خاص این مکان هم باعث شده است که این منطقه شهرت زیادی پیدا کند. ساختمان‌ها با استفاده از چوب تا ۶ طبقه ساخته و منظره دلنوازی را در روستا خلق کرده است.
این ویژگی باعث می‌شود که سالانه در فصل تابستان این روستا پذیرای زائران و گردشگران از سراسر ایران باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها