به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۱۷۰۹۶

معوقات‌پرستاران تادوماه‌آتي پرداخت‌می‌شود ‌

گروه جامعه: معاون وزیر بهداشت گفت: معوقات پرستاران تا دو ماه آینده پرداخت می‌شود.
سیدحسن امامی رضوی در حاشیه معارفه رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات آموزشی شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت کارانه، اضافه کاری و معوقات پرستاران و پزشکان گفت: چون تناسبی بین نیازها و منابع مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزرات بهداشت و درمان وجود ندارد در تامین منابع مالی مشکلاتی وجود دارد. وی با بیان اینکه قرار است دولت حق جذب کارکنان را از هر منابعی که شده است تامین کند، افزود: با قول معاونت نظارت راهبردی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر تا دو ماه آینده این معوقات پرداخت می‌شود. معاون درمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه در خصوص خودکفا شدن کشور در درمان بیماری‌ها گفت: برای درمان بیماری‌ها نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم.

وی افزود: تعداد انگشت شماری از بیماران و به درخواست خودشان به کشورهای دیگر اعزام می شوند. وی اضافه کرد: امکانات پیشرفته جراحی و خدمات پیچیده‌ای که در دنیا عرضه می‌شود در ایران نیز عرضه می‌شود. امامی رضوی گفت: وابستگی به تجهیزات در کشور ما از بین رفته و توجه به فناوری در حوزه پزشکی اولویت کاری وزرات بهداشت است. وی در ادامه در خصوص تقویت مراکز درمانی و آموزشی شهرستان ساوه افزود: افتتاح دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی در ساوه و زرندیه یک برنامه راهبردی مشخص برای توسعه آموزش، پژوهش و درمان است.

وی لازمه‌ تقویت این زیرساخت را جذب هیئت علمی بومی، توانمند سازی و ایجاد رشته‌هایی که در ساوه امکان توسعه دارد را عنوان کرد. امامی رضوی با بیان اینکه هر منطقه استعداد توسعه یک رشته خاص را دارد، افزود: شهرستان ساوه با توجه به صنعتی بودن و وجود دانشکده پرستاری از سال‌های گذشته زمینه توسعه در رشته های بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و کارشناسی ارشد مراقبت‌های ویژه را دارد.
مرجع : ایسنا