به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۷۶۲۷
گوگل حاکمیت دنیای اینترنت را در دست دارد

گوگل پربیننده‌ترین سایت اینترنتی جهان شد

گروه علمي وفناوري: نقشه جدید منتشر شده از سوی Alexa نشان می‌دهد که گوگل بیش از دیگر سایت‌های جهان توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گوگل پربیننده‌ترین سایت اینترنتی جهان شد
نقشه جدید منتشر شده از سوی Alexa نشان می‌دهد که گوگل بیش از دیگر سایت‌های جهان توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و دومین سایت پربیننده برای مردم فیس‌بوک است.سال‌هاست که گوگل حاکمیت دنیای اینترنت را در دست دارد و نتایح حاصل از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این مرکز توانسته است عنوان پربیننده‌ترین سایت اینترنتی جهان را نیز از آن خود کند. پایگاه اینترنتی گوگل و خدمات مختلف و متنوع به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده‌اند و چندان دور از ذهن نیست که کلمه Google به عنوان یک فعل رایج و کاربردی بین مردم جهان استفاده شود.

نقشه جدید منتشر شده از سوی پایگاه اینترنتی Alexa مخصوص بررسی سایت‌های اینترنتی مبتنی بر مناطق جغرافیایی نشان می‌دهد که گوگل بیش از دیگر سایت‌های جهان توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و دومین سایت پربیننده برای مردم فیس‌بوک است.

مرکز Alexa ارایه دهنده خدمات تحلیلی اینترنتی زیر نظر «موسسه اینترنتی آکسفورد»(OII) فعالیت می‌کند و برای انتشار این گزارش از اطلاعات جمع‌آوری شده در تاریخ 12 آگوست 2013 استفاده کرده است. در حالی که دو سایت گوگل و فیس‌بوک به عنوان محبوب‌ترین پایگاه‌های اینترنتی جهان محسوب می‌شوند، بررسی‌ها نشان داده است که از نظر مناطق جغرافیایی این محبوبیت بین مردم تغییر می‌کند.مرکز OII بر اساس یافته‌های جدید خود اعلام کرد: «گوگل برای مردم اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه محبوب‌ترین سایت اینترنتی محسوب می‌شود. در مقایسه با آن فیس‌بوک بیشترین محبوبیت را بین ساکنان خاورمیانه،‌ آفریقای شمالی و مناطق اسپانیایی‌زبان آمریکا دارد.»

اين مركزدر نقشه‌ای که منتشر کرده، سعی کرده است با رنگ‌های مختلف میزان محبوبیت هر یک از سایت‌ها را در مناطق مختلف جهان نشان دهد. در این نقشه رنگ قرمز نشان دهنده استفاده از سایت گوگل است و فیس‌بوک با رنگ آبی نمایان شده است.
مرجع : خبرگزاري دانشجو

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۱:۳۲
در ایران که بیشتر برای تست وصل بودن اینترنت استفاده میشه...خخخخ (142893)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۲:۲۵
در ایران صفحه فیلترینگ اوله، یعنی چقدر این سایت مفیده! پیشنهاد میکنم به سایر کشورها هم این سایت را معرفی کنید تا آنها هم از مطالب مفید این سایت کمال استفاده را ببرند!!!! :-)))) (142921)
مهندس كامپيوتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۰۵
چون خيلي جاها! فيسبوك وتويتر فيلتر شده!البته خداييش گوگل خيلي خوب تو إيرانيا جاافتاده، مباركشون باشه (142964)