به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۴:۱۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۷۷۵۲

استعفای رئیس پرسابقه صنف دلالان املاک

گروه اقتصادي:​ فردي كه به خاطر سابقه طولاني‌اش در شغل دلالي مسكن و حضور ممتد و بلندمدت در مقام ریيس همه بنگاه‌هاي مسكن، پدر املاك ايران لقب گرفته، پس از 14 سال، صندلي رياست بر صنف مشاوران املاك را واگذار كرد.
استعفای رئیس پرسابقه صنف دلالان املاک
مصطفي‌ قلي خسروي با حضور در روزنامه دنياي‌ اقتصاد با ارائه نامه‌اي كه در آن قيد كرده است، «با صحت و سلامت روحي و جسمي، به دليل پاره‌‌اي از مشكلات و گرفتاري‌هاي شخصي، ديگر قادر به پذيرفتن مسووليت رياست نيستم»، اعلام كرد: از ادامه رياست بر اتحاديه مشاوران‌املاك انصراف مي‌دهد.ریيس اتحاديه مشاوران املاك تهران يك روز قبل از انتخابات داخلي هيات‌مديره اتحاديه املاك براي تعيين ریيس، از ادامه حضور در اين جايگاه انصراف داد.

سه‌شنبه هفته گذشته در جريان دور چهارم انتخابات هيات‌مديره اتحاديه مشاوران املاك تهران، خسروي با بيشترين آرا براي بار چهارم وارد هيات‌‌مديره شد؛ اما در حالي كه امروز اعضاي 7نفره هيات‌مديره منتخب با حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت و در حضور نماينده وزير، با برگزاري يك انتخابات داخلي، يك نفر را از بين خود، براي رياست بر اتحاديه انتخاب مي‌كنند، اسم مصطفي قلي خسروي در ليست كانديداهاي رياست قرار ندارد. مصطفي قلي خسروي با 40 سال سابقه بنگاهداري در حوزه املاك و حرفه دلالي مسكن، با سابقه‌ترين مشاور‌املاك محسوب مي‌شود و در عين حال 14 سال رياست غيرمنفصل وي بر اين صنف در مقام ریيس اتحاديه مشاوران‌املاك، سابقه مديريت در اين حوزه را براي خسروي، متفاوت از ساير مشاوران‌املاك كرده است.

خسروي در سال 1352 با سمت مشاور و دلال ملك، وارد صنف بنگاه‌هاي مسكن شد و در سال 1363 با تاسيس يك بنگاه در خيابان يوسف‌آباد تاكنون در اين محدوده مشغول به كار بوده است. خسروي همچنين از سال 70 وارد اتحاديه مشاوران املاك شد و از سال 78 تاكنون ریيس بوده است؛ اما از امروز با انصراف وي از اين سمت، فرد جديدي به انتخاب هيات‌مديره، ریيس اتحاديه مشاوران املاك تهران مي‌شود. پدر املاك ايران علت انصراف و كناره‌گيري از اين سمت را ايجاد فرصت در صنف مشاوران‌املاك براي تحول و نوگرايي عنوان كرده و گفته است: افراد جوان و كارآمد بايد سكان اين صنف را با تصميمات منسجم و تازه، البته همچون گذشته در جهت منافع صنف، به دست بگيرند. ديروز عقبايي و فرجي دو عضو هيات‌مديره اتحاديه كه همراه خسروي به دفتر روزنامه «دنياي‌اقتصاد» آمده بودند تا نامه انصراف و كناره‌گيري خسروي از رياست را ارائه كنند، اعلام كردند: انصراف آقاي خسروي به مفهوم نبودن وي در جلسات تصميم‌گيري كلان براي صنف نخواهد بود، بلكه از حدود نيم‌ قرن تجربه ايشان در اين حرفه، كماكان استفاده خواهد
مرجع : روزنامه دنياي اقتصاد

۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۰:۵۳
دیگه سرمایه اش رو نمیتونسته کنترل کنه حتما ! (143538)
بنگاهى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۲:۰۱
خدا رو شكر ! من از نزديك مي ديدمش از دستش راحت شديم (143574)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۳:۴۳
آخی... عجب ریاستی کرده ها.. تو یک سال 160% افزایش قیمت داشتیم. از کرایه خونه چی بگم که اشکمو در آورده... (143636)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۷:۵۱
عامل 80 درصد گرانی ملک و خانه در ایران همین بنگاه های املاک هستند که هیچ قانونی برای انها نیست . هر بی هنر و بیکاری پیدا میشه یه بنگاه میزنه و خرید و فروش و قیمت گذاری و ساخت و اب حوض هم میکشه . واقعا حیطه اختیارات بنگاه ها چیست ؟ همه قیمت اجاره و رهن ها رو خیلی بالاتر از صاحب خونه ها میگن . چرا باید درفاصله پانصد متری 9 تا بنگاه املاک فعالیت کنه . (143777)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۸:۵۸
راستی یکی به فکر مملکت نیست
یکی نمیپرسه چرا تعداد بنگاه املاک اینقدر زیاد شده
یکی نمیپرسه مگر بنگاه چقدر باید درآمد داشته باشه
یکی نمیپرسه چرا بنگاه دارها اینقدر زود پول دار و متمول میشه
یکی نمیپرسه چرا حق کمیسیون معاملات اینقدر زیاد ه
یکی نمیپرسه وظیفه اتحادیه به گفته رئیس سابق حفظ منافع اعضاء وظیفه دولت و سازمان نظارتی چیه
یکی نمیپرسه رئیس سابق هر کاری دلش خواست کرد وزارت ناظر بر اصناف چه کرد
پس همان بهتر که که او خود جای خود بنشسته تاب تماشای تمام زشت کاری های این مخلوق را دارد (143807)