به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۱۸۳۶۰
مذاکره با دشمن‌ترین دشمن‌ها هیچ اشکالی ندارد

می‌توان با دشمن قرارداد هم بست

گروه سياسي: مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اصل ارتباط و مذاکره حتی با دشمن‌ترین دشمن‌ها هیچ اشکالی ندارد و حتی می‌توان با دشمن قرارداد بست.
می‌توان با دشمن قرارداد هم بست
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدیان در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به این که در زمان امام خمینی و بعد از ایشان مذاکره و گفت‌وگو رخ داده است، خاطر نشان کرد: اما باید توجه کرد که ما با چه کسی مذاکره می‌کنیم؟ وی در ادامه گفت: یک عده معتقد نیستند که آمریکا دشمن ما است این افراد انقلابیون را متهم می‌کنند که دچار تحلیل غلط هستند، آنها معتقدند آمریکا به دلیل ابرقدرت بودن مسوول برقراری نظم و امنیت جهان است. در مقابل، جریان انقلابی آمریکا را دشمن اصلی ملت‌های جهان می‌داند. محمدیان در ادامه با اشاره به این که علاقه به آمریکا یک طرفه است، اظهار کرد: نگاه آمریکا به ما همچنان عوض نشده است و دشمنی آنها با ما بیشتر شده است، کسانی که اکنون در حال مذاکره با آمریکا هستند، باید متوجه باشند که آمریکا همچنان متوجه ما است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین با بیان این‌که مذاکره به معنای معامله و داد و ستد است، خاطر نشان کرد: ما باید توجه کنیم در این معامله چه امتیازی می‌دهیم و چه امتیازی می‌گیریم؟ اختلاف ما با آمریکا صرفا بر سر چند مسئله عادی نیست، بلکه اختلاف ما یک اختلاف اعتقادی است و تا یک طرف از هویت خود دست برندارد، این ارتباط شکل نمی‌گیرد. ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم از دو اصل پرهیز از ظلم کردن و رفتن زیر بار ظلم بگذریم. ما حاضر نیستم به آمریکا حق اربابی بدهیم.

وی در بخش از دیگری از سخنان خود افزود: اکنون رهبران چند کشور نماینده مردم جهان شده‌اند و از طرف آنها صحبت می‌کنند و اگر این رهبران از ما راضی شوند،‌ رسانه‌های آنها استقبال خوبی از ما می‌کند در حالی که جهان فقط منحصر به این چند کشور نیست. محمدیان همچنین با اشاره به این‌که جریان دگراندیش و غیرانقلابی استقبال زیادی از برقراری ارتباط با آمریکا کرده‌اند، خاطر نشان کرد: آنها اینگونه تبلیغ می‌کنند که نظام از مواضع خود عقب نشسته است و به دنبال هماهنگی با جهان است آنها اکنون منتظر ورود آمریکا به ایران هستند و یکی از ناشیانه‌ترین کارها که انجام دادند این بود که گفتند امام هم همین را می‌خواست. در واقع پاسخ ندادن امام به یک نامه به معنای رضایت امام تلقی شده است. باید سخنرانی‌ها و پیام‌های مکتوب امام در سال آخر عمرشان مطالعه شود تا مواضع امام در برابر ابرقدرت‌ها مشخص شود.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه مذاکرات اخیر با گروه 1+5 را بازی سراسر برد برای جمهوری اسلامی خواند و گفت:در این مذاکرات تیم ایرانی ما موفق می‌شود به غرب اثبات کند که آنها به مردم ایران ظلم کرده‌اند و آنها از ظلم خود کم می‌کنند که این یک موفقیت و برد محسوب می‌شود در غیر این صورت باز هم اثبات می‌شود آنها غیرقابل اعتماد بوده وفقط به فکر منافع نامشروع خود و زورگویی هستند که این هم یک برد برای نظام تلقی می‌شود.
محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مردم ما نشان دادند که آگاه بوده و دوست و دشمن خود را به خوبی می‌شناسند.

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۸:۴۷
چون در اوایل انقلاب،آمریکا می خواست حکومت جمهوری اسلامی را سرنگون کند،حضرت امام در برابر این کشور موضع گیری کردند ولی امروز اوضاع فرق می کند و آمریکایی ها گفته اند که به دنبال سرنگونی نظام ایران نیستند که نمونه اش هم سخنرانی اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل است.
آمریکا بزرگترین قدرت سیاسی و اقتصادی جهان است و مذاکره با آن کمک زیادی می کند تا برخی از مشکلات به وجود آمده به سبب تنش در روابط ایران و آمریکا برطرف شود.آمریکا هم حکومت جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخته،پس دیگر دشمنی ورزیدن بدون دلیل است. (148930)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۳:۱۲
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:
اصل ارتباط و مذاکره حتی با دشمن‌ترین دشمن‌ها هیچ اشکالی ندارد و حتی می‌توان با دشمن قرارداد بست.
.
..
...

پس چرا باز هم ولکن ما مردم نیستین؟؟؟؟
با شما هام تندروهای محترم . . . (149066)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۰۰:۲۱
کسانی که فکر کردن با مذاکره تحریم برداشته میشه
تحریم وقتی برداشته میشه که بفهمن تحریم بی فایده بوده
در غیر این صورت هیچ وقت برداشته نمیشه
باید ما خود کفا بشیم نمیگم تو همه زمینه ها ولی تا اونجا که دیگه نتونن به ما زور بگن
اصل مذاکره هم هیچ مشکلی نداره (149104)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۰۷:۱۸
مثلا در مورد کره شمالی که متوجه شدند تحریم بی اثر بوده تحریم ها رو برداشتند؟
چرا پرت وپلا می گوید؟
ته خودکفا هم هستند.... (149131)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۰۷:۲۸
خودکفا باشیم در همه زمیته ها....چه حرف خنده داری (149133)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۳:۱۴
ای بابا اونوقت دلمون واسه شعار مرگ بر آمریکا تنگ میشه. لا اقل اجازه بدین سالی یک بار این شعارو بدیم تا دلتنگیمون با سر دادن این شعار وا بشه و حضراتی هم که سر دادن این شعار را از اوجب واجبات می دونن دیگه معترض نشن! (149069)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۳:۴۱
"اختلاف ما یک اختلاف اعتقادی است و تا یک طرف از هویت خود دست برندارد، این ارتباط شکل نمی‌گیرد. ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم از دو اصل پرهیز از ظلم کردن و رفتن زیر بار ظلم بگذریم. ما حاضر نیستم به آمریکا حق اربابی بدهیم"
اگه بحث اعتقادیه که اونا حداقل اهل کتابن اگه مسئله ظلم باشه هم که مثالهای زیادی ازظلم میشه زد.دو کشور کمونیستی روسیه و چین که سیل منابع و ثروت ما رو به سمتشون سرازیر کردین نه اعتقادی دارن و بااعتقد شما جور درمیان و نه پاک و منزه تشریف دارن نمونش کشتن مسلمونا توی چچن و استانهای چینه که جنابعالی و امثالهم حتی یه اعتراض کوچیک براکشتن اون مسلمونای بیچاره نکردین.اما چرا آمریکابایددشمن باشه و چرامسلمونای فلسطین و لبنان وغیره خونشون رنگینتره خدامیدونه وآقای محمدی. (149082)
ابوسعيدگناوه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۸:۴۸
اغي محمديان بخدا جات گرمه و شكمت سير چه خبراز حال زار ما داري شما برادر محترم (148931)
احد
United States
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۹:۰۳
واقعا جای تاسف است اگر میگویید در ایران ازادی هست باید همه افراد چه این طرفی و چه ان طرفی باید ازادانه حرفشان را بزنند وبه کسی انگ نه چسباند چون مردم بیدار سده اند وخوب را از بد تشخیص می دهند (148936)
آزرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۹:۴۳
در دنیای سیاست دوست ودشمن معنی ندارد ، هرکسی باید به فکر منافع ملی خود باشد (148964)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۹:۴۳
اینکه فکر کنیم امریکا دشمن ما نیست چه ربطی داره به اینکه معتقدیم آمریکا مسوول برقرار کردن صلح جهانی و ... است. یعنی بقیه همه که با آمریکا رابطه دارن این تفکر رو دارن؟!! (148965)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۹:۴۶
" اکنون رهبران چند کشور نماینده مردم جهان شده‌اند و از طرف آنها صحبت می‌کنند و اگر این رهبران از ما راضی شوند،‌ رسانه‌های آنها استقبال خوبی از ما می‌کند. در حالی که جهان فقط منحصر به این چند کشور نیست."
لابد جهان میشه سوریه و ونزوئلا و کره شمالی . بقیه که از روند مسئله ایران راضی نیستن جهان محسوب نمیشن. (148967)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۹:۵۵
این چند وقته یه سوال هی دور سرم میچرخه.!؟ یعنی تا حالا اشتباه میکردیم مگفتیم مرگ بر آمریکا.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (148972)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۰:۲۵
اقای محمدیان ان زمان که تو در گهواره بودی هاشمی مرد سیاست بود سخن ناشیانه این است که بدن تحقیق سخن بگویی مصاحبه هاشمی به جندماه قبل فرمی گردد،
اقای محمدیان اگر ما از نظر اعتقادی با امریکا اختلاف داریم همین اختلاف هم با انگلیس وفرانسهوروسیه بی دین داریم چرا با بی دینان می توانیم رابطه داشته باشیم اما با امریکا نمی توانیم بفرمایید فرق امریکا با روسیه چیست? (148991)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۲:۵۹
امریکا جریانات برانداز رو حمایت کرده! ولی روسیه اقلا این قلم رو نداشته (149061)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۰:۳۳
جناب آقای محمدیان اگر ما توانستیم کشورمان را ازلحاظ سیاسی واقتصادی درحد کره جنوبی یا زاپن برسانیم گفته های شمادرست است .در دولت نهم ودهم که نظرات دولت به شما نزدیک بود کسی حرف نزد حالا خواهشن تا آخرسال صبرکنید صدا سیما میلی و...... (148993)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۰:۴۷
مرگ برآمريکا هيچ دستاوردی نداشته (149000)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۳:۵۳
شما سعی کمی تاریخ بخونی همون تاریخ دبیرستانم بخونی می فهمی خیانت روسیه به این سرزمین از آمریکاخیلی بیشتره مردم ایران هنوز حادثه به توپ بستنج حرم امام رضا(ع)رو توسط روسها فراموش نکردن روسیه تنها کشوری بود که مستقیما آذربایجان و کردستان رو از ایران خواست جدا کنه در حالی که هفتاد سال قبل از اون گرجستان و آذربایجان شمالی رو از ایران جدا کرد در زمان جنگ رزمندگان ما با تانکهای T72روسی شهید میشدن هواپیماهای میگ و سوخو روسیه مردم ما رو بمباران می کردن و خلبانهای شجاع ما با موشکهای سام 3و سام 6روسی هدف قرار می گرفتن نمی دونم شما دوست عزیزچه جوری فکر کردی روسیه علیه ما مستقیما اقدامی نکرده حد اقل کمی از رزمنده های زمان جنگ بپرس تسلیحات عراق در اون زمان روسی بود یا آمریکایی (149091)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۰۰:۲۳
چه ربطی به نظر من داشت ؟؟؟ (149106)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۰۰:۲۴
از وقتی روسیه شد روسیه کاری با ما نداشته
ولی وقتی شوروی بود یا امپراتوری روسیه چرا به ما خیانت کرد (149107)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۰۱:۰۵
دوست عزيز من از روسيه حرفی نزدم.اشتباه نظرندادي؟؟؟؟؟؟؟؟ (149115)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۲:۴۷
چرا ایران نباید مسئول برقراری صلح جهانی باشد. و به کشورهایی که در این زمینه گام برمیدارند چه غربی و چه شرقی کمک کند ؟ آیا نمیتواند یا نمیگذارند ؟ (149056)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۳:۴۶
مرگ بر استکبار قشنگتر از مرگ بر آمریکاست.. شاید روزی آمریکا افول کند و جای خود را به فرانسه و انگلیس و روسیه و آلمان و ... دهد ! آن زمان هم میگوییم مرگ بر آمریکا؟ مرگ بر استکبار بهتر هست (149084)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۰۰:۲۴
مرگ بر استکبار (149108)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۰۶:۴۴
شعار مرده باد در هیچ حالتی خوب نیست! (149126)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۳:۵۱
به قول امام و رهبری اگر آمریکا دست از کارهای خصمانه علیه ایران بردارد آنوقت میشود مرگ بر آمریکا نگفت . ولی فعلا که آنها سالانه میلیاردها دلار خرج علیه ایران میکنند آیا میشود با اونها یک شبه دست دوستی داد؟ البته این رو هم باید در نظر گرفت که مذاکره بحثش با ایجاد ارتباط جداست... مذاکره یعنی مدیریت تنش بین دو کشور که مورد قبول هست... دولت باید در نظر بگیرید که در حاکمیت و در درون کشور باید یک یکپارچگی ایجاد کند در غیر اینصورت شکست میخورد و این شکست در آینده نیز تبعاتی را برای دولت پس از سیاست خارجی در سیاست داخلی خواهد داشت (149089)