به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۱۸۹۵۹

هشدار اکوادور به​بریتانیا درمورد جوليان​آسانژ

گروه بين​الملل: مخالفت مقامات بریتانیا برای سپردن وضعیت موسس سایت افشاگر ویکی لیکس به کمیته ای مشترک مقامات کیتو را بر آن داشت تا مقامات لندن را به شکایت در دادگاه های بین المللی تهدید کنند.
هشدار اکوادور به​بریتانیا درمورد جوليان​آسانژ
مقامات اکوادور مقامات بریتانیایی را تهدید کردند در صورت ادامه مخالفت با ارجاع مسئله جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی لیکس به کمیته ای مشترک از این مقامات در دادگاه های بین المللی شکایت خواهند کرد.ریکاردو پاتینیو، وزیر خارجه این کشور آمریکای لاتینی در خصوص این شکایت گفت: ما چند روز دیگر به این مقامات زمان می دهیم اگر اجازه ندهند که آسانژ از سفارت خارج شود و مسئله وی به کمیته ای مشترک ارجاع داده نشود به دادگاه های بین المللی شکایت می کنیم و می خواهیم تا مقامات لندن به قوانین بین المللی احترام بگذارند.

وزیر خارجه اکوادور در ادامه افزود: اگر مقامات این کشور این اجازه را ندهند به دادگاه های بین المللی شکایت می کنیم و می خواهیم تا به حق اعطای پناهندگی اکوادور احترام گذاشته و پاسپورتی برای آسانژ صادر کنند.نزدیک به یک سال پیش آسانژ به سفارت کوادور در لندن پناه برد. پناه بردن مؤسس ویکی‌لیکس به سفارت اکوادور بحرانی دیپلماتیک را باعث شد که جنجال بر سر آن اصل ماجرا و علل ایجاد این بحران را تحت الشعاع قرار داد.

جولیان آسانژ یک چهره جنجالی است. او پس از تأسیس سایت ویکی‌لیکس و انتشار مکاتبات دیپلماتیک محرمانه ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها معروف شد. افشاگری‌های ویکی‌لیکس بیش از آن که باعث شرمندگی آمریکا شود باعث سرافکندگی طرف‌های آن کشور شد.لندن قصد دارد حکم بازداشتی را که سوئد برای آسانژ صادر کرده است، به اجرا درآورد.
مرجع : تسنيم