به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۸:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۶ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۲۶۰۷۹

نیل گیمن برنده جایزه کتاب سال بریتانیا شد

گروه فرهنگ وادب: نیل گیمن با انتخاب شدن رمان فانتزی «اقیانوس در انتهای مسیر» به عنوان برنده کتاب سال 2013 اسپک سیورز تبدیل به نویسنده محبوب ترین رمان سال بریتانیا شد.
نیل گیمن برنده جایزه کتاب سال بریتانیا شد
به گزارش بوک ترید نیوز، نیل گیمن با رای گیری عمومی بین 10 برنده بخش‌های مختلف جایزه کتاب ملی اسپک سیورز، به عنوان برنده انتخاب شد. گیمن با اختلاف قابل توجهی برنده این رای گیری عمومی شد و رقبای معتبری مانند ملاله یوسف زای، رابرت هریس، کیت اتکینسون و دیوید ویلیامز را شکست داد تا این جایگاه با اهمیت را از آن خود کند. گیمن که نویسنده پرفروش مجله نیویورک تایمز نیز هست، در مراسم امسال کتاب ملی اسپک سیورز که توسط کاکتوس تی وی تهیه شده بود در سه بخش مختلف به لیست نهایی نامزدها راه پیدا کرده بود. کتاب «خوشبختانه شیر» او در قسمت کتاب سال کودکان و خود او نیز برای دریافت جایزه نویسنده سال واتراستون بریتانیا نامزد شده بود و همچنین کتاب «اقیانوس در انتهای مسیر» او نیز در قسمت کتاب صوتی سال نامزد شده بود که در این بخش برنده شد و از این مسیر به بخش رای گیری عمومی کتاب سال اسپک سیورز راه یافت. گیمن گفت: قبل از این کتابی ننوشته بودم که اینقدر به قلب خودم نزدیک بوده باشد: داستانی درباره خاطرات و جادو و ترس و خطر کودک بودن. مطمئن نبودم که فرد دیگری نیز از آن خوشش بیاید. من از اینکه این همه آدم آن را خواندند و دوستش داشتند متحیر و هیجان زده هستم. برنده شدن جایزه کتاب ملی بسیار هیجان انگیز بود؛ و حالا اینکه مردم کتابم را به عنوان کتاب محبوب سال خود نیز انتخاب کرده‌اند، خارق العاده است. از تمام کسانی که رای دادند تشکر می‌کنم.

مری پرکینز، موسس کتاب سال اسپک سیورز گفت: از طرف اسپک سیورز به نیل گیمن برای دریافت این جایزه فوق العاده تبریک می‌گویم. رقابت بسیار نزدیک بود، اما این که هم توسط مردم و هم توسط همکاران صنعت ادبی به عنوان برنده انتخاب شوی نمایانگر پشتکار حقیقی، فداکاری و خلاقیت است. آماندا راس، مدیر اجرایی کاکتوس تی وی نیز گفت: نیل گیمن نویسنده‌ای کاملا شایسته و لایق است که توانست با کسب رای مردمی در میان مجموعه‌ای از نویسندگان هیجان انگیز و با استعداد و همچنین نویسندگان مورد احترام و شناخته شده مقام خود را کسب کند. به همه برندگان مان و مخصوصا نیل برای این پیروزی شان تبریک می‌گوییم. از آنجا که برنده نهایی این جوایز توسط خود کتابخوانان انتخاب می‌شود، مراسم کتاب سال اسپک سیورز بهترین سند ارایه کننده جذبه یک کتاب است. مراسم کتاب ملی اسپک سیورز امروز جمعه یازدهم دسامبر در تالار مندرین اورینتال توسط لورین کلی مجری تلویزیون و بانو مری پرکینز برگزار شد. این جایزه در میان جوایز دیگر بریتانیا به دلیل تصدیق موفقیت انتقادی و تجاری شناخته شده و متمایز است و برنده آن به عنوان کتاب سال بریتانیا شناخته می‌شود.
مرجع : مهر