به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۴:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۱۹۵۱۳۰

واکنش فدریکا موگرینی به شهادت سردار سلیمانی

واکنش فدریکا موگرینی به شهادت سردار سلیمانی
گروه بین‌الملل: مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به شهادت سردار سلیمانی نسبت به تشدید بسیار خطرناک تنش‌ها در خاورمیانه هشدار داد.
"فدریکا موگرینی" در توییتی نوشت: یک تشدید بسیار خطرناک اوضاع در خاورمیانه رخ داده است. امیدواریم آنهایی که همچنان به عقلانیت و خرد اعتقاد دارند، بر اوضاع غالب شوند و برخی از دستاوردهای دیپلماتیکی که در گذشته بدست آمده نیز حفظ شوند. وی در ادامه این توئیت ابراز امیدواری کرد که بتوان از تقابل گسترده در این راستا جلوگیری به عمل آورد.
منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند. رسانه های عراقی به نقل از مقام های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابو مهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف قرار گرفتند و هر دو شهید (ترور)شدند. منابع رسانه ای عراق می گویند بالگردهای آمریکایی هر دو خودرو را هدف قرار دادند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.
برچسب ها: فدریکا موگرینی