به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۰۰:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۱۹۵۸۶

اتحادیه​اروپا،برنامه‌ بازکردن​سفارت​درایران​ندارد

گروه سياسي:​ اتحادیه اروپا اعلام کرد که با وجود پیشرفت‌های اخیر در مذاکرات هسته‌یی، این اتحادیه در حال حاضر برنامه‌ای برای بازکردن سفارت در ایران ندارد.
اتحادیه​اروپا،برنامه‌ بازکردن​سفارت​درایران​ندارد
یک منبع اتحادیه اروپا گفت که یک گام احتمالی اولیه "جادادن" یک دیپلمات سرویس اقدام خارجی اروپایی اتحادیه اروپا در یکی از سفارت‌های کشورهای این اتحادیه در تهران است، ولی این سرویس حتی چنین اقدامی را در مرحله فعلی رد کرده است. این سرویس در بیانیه‌ای به روزنامه آنلاین ای‌ یو آبزرور گفت: نه جا دادن یک دیپلمات (در سفارت‌های موجود در تهران) و نه فرستادن هیأت نمایندگی به آنجا در مرحله فعلی تحت بررسی قرار ندارد. هرگونه تصمیمی برای باز کردن سفارت اتحادیه اروپا در تهران در آینده بر اساس یک ارزیابی سیاسی دقیق صورت خواهد گرفت. این سرویس در حالی این بیانیه را منتشر می‌کند که پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار چنین اقدامی شد.

پارلمان اروپا در گزارشی درباره سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که درخواستش برای باز کردن یک هیأت اتحادیه اروپا در ایران را تکرار می‌کند. تاریا کرونبرگ، یک عضو حزب سبز اتحادیه اروپا از فنلاند که ریاست هیأت پارلمان اروپا ر ایران را بر عهده دارد، افزود: یک پنجره فرصت برای اتحادیه اروپا وجود دارد تا سیاست خود در قبال ایران را تهیه و تنظیم کند. اظهارات منفی سرویس اقدام خارجی اروپایی اتحادیه اروپا علانه بر آن در حالی منتشر می‌شود که مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به نمایندگی کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در 16 اکتبر برگزار شد، رضایت‌بخش بود و خود اشتون گفت که تفضیلی‌ترین مذاکراتی بود که با ایران داشته است.

سفارت ایران از اظهارنظر درباره اینکه آیا از گشایش سفارت اتحادیه اروپا در مرحله کنونی استقبال می‌کند یا خیر، خودداری کرد ولی گفت که به طور روزانه روابط خوبی با افراد اشتون در بروکسل دارد. سخنگوی سفارت ایران در گفت‌وگو با ای یو آبزرور گفت: همیشه گفت‌وگوهایی بین ایران و سرویس اقدام خارجی اروپایی وجود داشته است. این سرویس در واقع سرویس خارجی اتحادیه‌ اروپا است و کم‌وبیش مانند یک وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا عمل می‌کند؛ بنابراین سفارت برای روابط بین ایران و اتحادیه اروپا برخورد دائمی با این سرویس دارد.
مرجع : ايسنا

kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۰۰
بهار جان منم بودم با وجود این افراطیهای بی مخ سفارت در ایران نمیزدم.. (159649)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۰۵
من نمی دانم انهایی که این همه سال از انرژی اتمی حمایت کردند حتی کوچکترین شناختی از علم فیزیک یا فیزیک اتمی و ساختار اتمی و فروپاشی هسته اتم دارند چطور ساخت یک نیروگاه اتمی دو ده به صول انجامیده و هنوز به بهره برداری نرسیده است ایا می دانند هزینه ای که ایران برای این نیروگاه به علاوه تحریم داده است حتی با استفاده از دهها نیروگاه اتمی در طول چند دهه جبران نمی شود ایا می دانید هر نیروگاه اتمی سالانه 60 تن زباله اتمی تولید می کند کجا می خواهید انها را دفن کنید بعضی از این زباله ها به حدی خطرناک اند که که نیمه عمر تشعشع انها هزاران سال است ونفوذ انها به منابع ابهای زیر زمینی یک فاجعه است توان کشور در حفاظت از محیط زیست در مقابل نابودی نابودی دریاچه ارومیه به اثبات رسید قدرت ویرانگری زباله اتمی برای محیط زیست فوق العاده خطرناک تر از زباله معمولی است (159651)