به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۱۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۲۲۱۸۰

ابراز امیدواری فرانسه به توافق در مذاکرات

گروه سياسي:​ وزیر امور خارجه فرانسه گفت که غرب باید در تعامل با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش قاطعانه عمل کند، ولی افزود که امیدوار است توافق با ایران این هفته حاصل شود.
ابراز امیدواری فرانسه به توافق در مذاکرات
 لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با شبکه 2 تلویزیون فرانسه در پاسخ به اینکه "آیا توافقی می‌تواند (در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که از چهارشنبه آغاز شد و روز جمعه به پایان می‌رسد) حاصل شود؟"، گفت: امیدوارم؛ ولی چنین توافقی تنها می‌تواند بر مبنای قاطعیت حاصل شود. به گزارش خبرگزاری رویترز، فرانسه و دیگر قدرت‌های جهانی (آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و آلمان) دور سوم مذاکرات هسته‌ای در ژنو را با هدف رسیدن به یک توافق مقدماتی درباره برنامه هسته‌ای ایران آغاز کرده‌اند. وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش موضع سرسختانه‌ای را در قبال برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرده است، همچنین گفت که موضع فرانسه توسط سایر کشورهای گروه 1+5 پذیرفته شده است.

فابیوس مدعی شد که یک موضع سرسختانه تنها فقط برای دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی نیست، بلکه هدف از آن تضمین امنیت منطقه و جهان است. وزیر امور خارجه فرانسه گفت: فعلاً ایرانیان قادر نبوده‌اند موضع شش کشور را بپذیرند و من امیدوارم که آنها آن را بپذیرند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۴:۲۸
بهار چرا یه خبر نمیذاری که سخنگوی اشتون به فارسی توییت گذاشته؟ با نظراتی که زیرش نوشتن؟ (174107)
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۴:۴۴
حزب سوسیالیست فرانسه همینه!!یارکوزی کجایی که یادت بخیر!!!یادش بخیر اون روزایی که صدا و سیما با خوشحالی تمام از روی کار اومدن سوسیالیستای فرانسه بدون یادآوری خصومتشان با ایران در جنگ تحمیلی حرف میزد!!! (174114)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۵:۰۶
ماهم امیدواریم (174125)
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۵:۳۱
برو بابا شما که او اولاندتوون نزدیک بود برای نتانیاهو واکس بزنه (کفش ها شو البته) (174151)
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۵:۳۳
موسسه والت وابسته به national geographic آمریکا اقدام به نظرسنجی اینترنتی برای اسم persian gulf خلیج فارس در برابر خلیج جعلی عربی نموده است . از ایرانیان عزیز خواهشمند است جهت شرکت در این نظرسنجی به آدرس زیر مراجعه کنندhttp://www.persianvsarab.com/ (174155)
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۵:۳۶
تمام امتیازات توافق یک طرف، نا امیدی بعضی از گروهای تجزیه طلب که عین کفتارهای مرده خوار ارزو دارن هر یک از کشورهای منطقه مورد تجاوز خارجی قرار گرفته و بعد انها از قربانی تکه ای بکنند طرفی دیگر ( برای این عوامل مزدور اینکه هزاران نفر انسان بیگناه در این تجاوزات کشته شوند هیچ ارزشی ندارد ) (174161)