به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۹۹۴۸۶

تولید اسپیس فریم

گروه علم و تکنولوژی: اسپیس فریم‌ها، فرم‌های هندسی منظمی هستند که از ان‌ها در اکثر فضاهای باز و نیز سقف دار میتوان استفاده کرد. یکی از پرکاربرد ترین موارد استفاده اسپیس فریم‌ها در ساخت غرفه‌های نمایشگاهی است. مزیت‌های اسپیسها: زیبایی، سبک بودن، تنوع زیاد، استحکام بالا و... است. از اسپیس نمایشگاهی در ساخت سازه‌های زیبا برای برپایی نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.
 اسپیس فریم ابزاری بسیار مناسب در جهت ساخت سازه‌های متنوع و کاربردی
قدمت تکنولوژی تولید اسپیس فریم‌ها در دنیای امروز به بیشتر از 50 سال می‌رسد. اسپیس فریم  (space frame  ) فرم‌ها و ساخت‌های هندسی هستند که از ترکیب منظم آن‌ها می‌توان سازه‌های متنوع و زیبایی را به وجود آورد که بسیار کاربردی هستند. یکی  از پرکاربرد ترین موارد استفاده از این سازه‌های منظم در ساخت غرفه‌های نمایشگاهی است. به علاوه از این سازه‌ها می‌توان در سالن‌های مونتاژ ، تابلو بنرها، انبار‌های موقت و غیر موقت استفاده کرد یا می‌توان از آن‌ها در برپایی استند‌های تبلیغاتی، سازه‌های زیبا  برای اجرای کنسرت‌ها، کنفرانس‌ها و ... استفاده نمود. با استفاده از این سازه‌ها می‌توان اشکال مختلف فیزیکی در طرح‌های متنوع و کاربردی را به وجود آورد. ساخت سالن‌های تونلی، استیج‌ها، پایانه‌های حمل و نقل از دیگر موارد استفاده از  این ساخت‌های هندسی است. این سازه‌های هندسی منظم تنوع بسیار بالایی دارند و معمولا در دو فرم آبکاری شده ( که نوع ضد زنگ آن است و دوام و استحکام بالاتری دارد ) و هم چنین فرم رنگ شده در بازار موجود هستند. قیمت اسپیس فریم‌ها بر حسب به عوامل مختلف از جمله موادی که در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است. به عنوان مثال: اسپیس فریم ساخته شده از جنس آلومینیوم چون آلومینیوم قیمت بالاتری نسبت به آهن دارد از سازه ی ساخته شده از جنس آهن گران تر است ولی نسبت به آن سبک تر و با دوام تر می‌باشد و معمولا برای موارد خاص از آن استفاده می‌شود.


                                                    اسپیس فریم
                
اسپیس‌ها مزایای زیادی دارند
زیبایی اسپیس‌ها یکی از عوامل محبوبیت این سازه‌ها در دنیای امروز است. این سازه‌ها از تنوع و گوناگونی بالایی برخوردار اند و پاسخ گوی تمام سلیقه‌ها هستند. از دیگر مزایای این سازه‌ها می‌توان به آسانی در نصب آن اشاره کرد. به علاوه وزن سبک آن‌ها به دلیل این که عمدتا از آهن، استیل یا آلومینیوم با مقاومت بالا ساخته شده اند، مزیتی دیگر از این سازه‌ها به شمار می‌رود. به دلیل شکل هندسی اسپیس‌ها و اینکه در جهات مختلف وزن خود را به زمین وارد می‌کنند، استحکام بالایی دارند. در اسپیس‌ها عموما از بست به جای جوشکاری استفاده می‌شود که این مزیت باعث ساخت سریع، نصب راحت و در مجموع حمل و نقل بسیار آسان آن‌ها می‌شود. ضخامت بالای بست در افزایش دوام و مقاومت آن نقش بسزایی دارد که جنس آن معمولا گالوانیزه است که به صورت آبکاری شده می‌باشد، بنابراین خاصیت ضد زنگی دارد. در هر شرایط آب و هوایی و نیز در هر شرایط مکانی ( فضای باز یا فضای بسته و با هر ارتفاعی ) ، امکان استفاده از سازه ی اسپیس وجود دارد. قیمت پایین این سازه نسبت به سایر سازه‌های نمایشگاهی نیز عاملی بر انتخاب آن‌ها است. امنیت و ایمنی بالا یکی دیگر از مزایای این سازه‌های پرکاربرد است. آبکاری اسپیس‌ها در افزایش مقاومت و دوام آن‌ها در شرایط مختلف جوی (بارندگی یا هوای گرم و شرجی ) نقش بسزایی دارد.


                                                                اسپیس
 
  اسپیس فریم نمایشگاهی قابل اجرا در کلیه فضاهای باز و بسته
با استفاده از اسپیس فریم نمایشگاهی می‌توان ساخت و ساز‌هایی شبیه داربست به وجود آورد، با این تفاوت که این سازه‌ها نسبت به داربست‌ها تفاوت‌های بسیاری دارند، از جمله این که نسبت به داربست‌ها، بسیار شکیل تر و مدرن تر هستند و بر خلاف داربست‌ها، این سازه‌ها دارای رنگ کوره ای یا آبکاری شده اند که این امر جلوه ی اسپیس فریم نمایشگاهی را بسیار بیشتر می‌کند و جذابیت آن‌ها را افزایش می‌دهد. با یک طراحی بسیار مناسب و با استفاده از رنگ آمیزی و هم چنین به کاربردن نور پردازی‌های زیبا و نمایشی می‌توان از اسپیس فریم نمایشگاهی در ساخت غرفه‌های نمایشگاهی و تبلیغاتی استفاده کرد. استفاده از نورپردازی  یکی از مزیت‌های این سازه‌ها است که باعث جذابیت آن‌ها می‌شود. نمایشگاه داران و صاحبان غرفه‌ها می‌توانند در تمام فضاها از جمله مکان‌های دارای سقف یا در فضاهای کاملا باز از این سازه‌های نمایشگاهی استفاده نمایند. منعطف بودن اسپیس فریم نمایشگاهی در برابر تغییرات طرح‌های مختلف آن یکی از نقاط مثبت این سازه‌ها می‌باشد.  


                                                     اسپیس فریم نمایشگاهی
 
اسپیس نمایشگاهی سازه‌های زیبا برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف
در مراحل مختلف برپایی اسپیس نمایشگاهی باید تمام جوانب از جمله طراحی زیبا و کاربردی ، استفاده از اسپیس‌های با کیفیت و نیز نصب آن توسط افراد ماهر و با تجربه را در نظر گرفت تا بتوان سازه‌های نمایشگاهی ایده ال و جذابی اجرا نمود. به دلیل سبک بودن، استحکام، دوام، مقاومت بالا و زیبایی از اسپیس نمایشگاهی در ساخت نمایشگاه‌ها و برپایی غرفه‌های نمایشگاهی استفاده می‌شود. در این سازه‌های نمایشگاهی به کیفیت اسپیس‌های استفاده شده، باید دقت کافی شود. به عنوان مثال توجه به کیفیت اجزای مختلف از جمله مفتول‌ها یا مقدار جوشی که در ساخت آن به کار رفته است، که توجه به این عوامل باعث مقاومت بالای این سازه‌های نمایشگاهی در هر شرایط جوی و آب و هوایی می‌شود. در دنیای پیشرفته تجارت  امروز هر شرکت یا سازمانی نیاز به تبلیغ برند، محصول و خدمات خود دارد که برپایی نمایشگاهها راهی موثر در این زمینه می‌باشد، بنابراین کلیه شرکت‌ها به نحوی نیاز به یک اسپیس نمایشگاهی دارند که با توجه به قابلیت‌های بالای آن و طراحی‌های خاص و منحصر به فرد برای هر سازمان بر طبق سلیقه‌های مختلف شرکت‌ها ساخته شود و نیاز‌های آن‌ها را برآورده سازد. با توجه به این موضوع سازمان‌ها و شرکت‌هایی که به دفعات در نمایشگاه‌ها حضور دارند، می‌توانند با انتخاب درست و اصولی اسپیس نمایشگاهی که از کیفیت بالا و مناسبی برخوردار باشد، طی سال‌های زیادی و در نمایشگاه‌های مختلفی از آن استفاده نمایند و از این طریق در هزینه‌های خود بسیار صرفه جویی نمایند.


                                             اسپیس نمایشگاهی