به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۲۰۲۶۱۸

آیا باکتری‌های روده می‌توانند تعیین‌کننده شخصیت باشند؟

آیا باکتری‌های روده می‌توانند تعیین‌کننده شخصیت باشند؟
گروه علمی: تحقیقات جدید ارتباط جالبی بین تنوع میکروبیوم روده و ویژگیهای شخصیتی، نظیر برون‌گرایی، اضطراب و پرخاشگری نشان می‌دهد.
به گزارش مدیکال نیوز تودی؛ این تحقیقات که توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد انجام شده، حاکی از آن است که ترکیب باکتریهای روده یک فرد ممکن است نشانگر میزان اجتماعی بودن یا اضطراب او باشد.
دکتر کاترینا جانسون، روان‌شناس و از محققان این تحقیق گفت: افرادی که شبکه‌های اجتماعی گسترده‌تری دارند، احتمالاً دارای ترکیب متنوع‌تری از باکتری‌های روده هستند. در مقابل، تجزیه و تحلیلها نشان داده که تنوع میکروبی پایین‌تر با استرس و اضطراب بالاتر همراه است.
دکتر جانسون می‌افزاید: زندگی مدرن همراه با استرس، دوری از طبیعت و کاهش تعاملات اجتماعی، عامل مهمی در کاهش تعداد باکتری‌های خوب روده است. رژیم‌های غذایی ما به طور معمول از نظر فیبر کمبود دارند، ما به درمان‌های آنتی‌بیوتیکی وابسته هستیم. همه این عوامل می‌توانند بر میکروبیوم روده و در نهایت بر رفتار و بهزیستی روانی تأثیر بگذارند.
به گفته دکتر جانسون؛ افرادی که غذاهای سرشار از پروبیوتیک مصرف می‌کنند، سطح اضطراب، استرس و پرخاشگری بسیار کمتری دارند. پروبیوتیک‌ها تنوع میکروبی و تعداد باکتری‌های مفید روده را افزایش می‌دهند. منابع طبیعی پروبیوتیک‌ها شامل لبنیات غنی‌‌شده با پروبیوتیک، خیار شور، کیمچی، موز، حبوبات، غلات کامل، مارچوبه، پیاز و تره‌فرنگی است.
 
برچسب ها: باکتری‌ها