به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۲۰۳۵۱

توکل کرمان: مرسی ماندلای عرب است

گروه بين الملل : به دنبال ادامه واکنش‌های مخالفان محاکمه محمد مرسی، این بار توکل کرمان، مرسی را "ماندلای عرب" خواند.
توکل کرمان: مرسی ماندلای عرب است

 توکل کرمان، فعال یمنی و برنده جایزه صلح نوبل در بیانیه‌ای در پایگاه ارتباط اجتماعی توییتر نوشت: آیا به شما نگفته بودم ... محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر ماندلای عرب است. هر دو آنها نظام استبدادگر را به چالش کشیدند.
وی افزود: مرسی و طرفدارانش همان مبارزه ملی و انسانی نلسون ماندلا، قهرمان ضد آپارتاید و رئیس‌جمهوری پیشین آفریقای جنوبی و حزب کنگره ملی ‌آفریقا را تکرار می‌کنند اما آیا مرسی و حامیانش در مبارزه همانند ماندلا و نظام آفریقای جنوبی موفق می‌شوند؟ این فعال یمنی که عهده‌دار پستی در حزب "اصلاح یمن"، حزب نزدیک به اخوان المسلمین بوده است، اظهار کرد: بله، کودتاچی‌ها در مصر فاشیست و نژادپرست هستند و نژادپرستی آنها به حد اقدامات نظام آفریقای جنوبی می‌رسد.

توکل کرمان عنوان داشت: کلمه "گوسفند" را در نظر بگیرد که بر روی اعضای اخوان‌المسلمین گذاشته‌اند. آیا این نام‌گذاری یک اقدام نژادپرستانه به تمام معنا نیست؟

 


۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۰:۰۱
این قیاس اصلا درست نیست چون ماندلا برای بشریت و فارق از رنگ پوست و دین مردم با آپارتاید مبارزه کرد اما این آقا رای اعتماد ملتشو به گروه خودش(اخوان) فروخت جوری که مردم مصر از طلای مرسی راضی به مس مبارک و یارانش شدند......... (164456)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۱:۰۸
نلسون ماندلا رو با این طالبان مقایسه میکنن؟؟؟البته نا گفته نماند که از زندان رفتن مرسی که با رای مردم رفته بالا هم نباید گذشت (164504)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۱:۴۳
تشابه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بیچاره ماندلا (164541)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۳:۳۸
مرسی همون بهتر که توزندانه ..زمان اون بود که اون به تشع در مصر بسیار ظلم شد. (164596)