به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۰۳۸۴۱
پروانه سلحشوری:

آزادی زندانیان سیاسی چه مشکلی ایجاد می‌کند؟

گروه سیاسی: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نهادهای امنیتی و قضایی به طور جدی به بحث احتکار ورود کنند قوه قضاییه باید بجای اینکه دانشجو را تهدید امنیتی حساب کنند با محتکرین برخورد کند.  
آزادی زندانیان سیاسی چه مشکلی ایجاد می‌کند؟
«پروانه سلحشوری»، در ارتباط با «احتکار برخی اقلام بهداشتی مورد نیاز برای محافظت برابر کرونا» گفت: طبق گفته‌های وزیر بهداشت و اخباری که به گوش‌مان می‌رسد این نکته نهفته است که کادر درمان و مردم از امکانات بهداشتی که الزاما باید در دسترس آنها باشد، برخوردار نیستند، این موضوع پیامدهای جدی و تلخی را به همراه دارد. او ادامه داد: نخبگان کشور در این حوزه تعداد معدودی هستند. مگر در هر استان و شهر چند پزشک متخصص عفونی وجود دارد و یا کادر پرستاری مگر چند نفر هستند؟ اینها سرمایه‌های کشور هستند. متاسفانه در این شرایط شاهد هستیم که پزشک و پرستار جوان‌مان به دلیل همین نبود حداقل ها، فوت کرده‌اند.
سلحشوری در ادامه گفت: کادر درمان حتی از حداقل خدمات برخوردار نیست و این زنگ خطر جدی است. مردم انتظار دارند دستگاه قضایی این موضوع را پیگیری و کشف کند و دست‌های پنهان را برای مردم آشکار سازد تا مردم بدانند، قصه چیست. عده ای از محتکران را که خود وزیر بهداشت راضی نیست اسم انها را بیان کند باید شناسایی شوند. اینها چه کسانی هستند که می‌توانند ماسک و لوازم بهداشتی را احتکار کنند؟ اینها چه افرای هستند که با سوداگری و طمع و حرص با جان مردم کشور اینگونه بازی می‌کنند؟ از قوه قضائیه درخواست می‌کنم به طور جدی این افراد را به مردم معرفی کند. عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: باید نهادهای امنیتی و قضایی به طور جدی به بحث احتکار ورود کنند. قوه قضائیه باید بجای اینکه دانشجو را تهدید امنیتی حساب کند با محتکرین برخورد کند. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در این شرایط ویژه جنگی، با سوءاستفاده کنندگان باید برخورد جدی شود. معلوم نیست این افراد به کجا وصل هستند که برخورد جدی با آنها تا به حال صورت نگرفته است. برای اینکه عده‌ای بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند پزشکان و پرستاران و کادر درمان و بهداشت عمومی کشور در معرض آسیب قرار گرفته‌اند.
سلحشوری در رابطه با وضعیت بهداشتی زنان زندانی در کشور گفت: یکی از جاهایی که در معرض خطر جدی است، زندان‌هاست. محیط‌هایی که جمعیت زیاد در یک فضا کوچک در کنار هم هستند که در صورت ابتلای یک فرد به کل جمعیت، تعمیم می‌یابد. با تمهیدات قوه قضائیه، تا جای که می شود باید به افراد مرخصی داده شود تا این گرفتاری از پیچ خارج شود. اگر افرادی حتی علایم سرماخوردگی دارند باید جدا مراقبت باشند البته، جان کسانی که در زندان ها هستند در دست قوه قضائیه است. او در رابطه با بخشنامه رئیس قوه قضائیه که در آن زندانیان پرونده‌های امنیتی با محکومیت بالای پنج سال مستثنی شده‌اند، گفت: قابل درک نیست. زندانی سیاسی افراد پرخطری نیستند اینها افرادی هستند که دغدغه‌های سیاسی- اجتماعی داشتند و متاسفانه گرفتار شدند. آزادی این افراد خللی در نظم کشور ایجاد نمی‌کند حتی افرادی را که از لحاظ امنیتی فکر می کنند، پرخطر هستند باید در شرایط لازم به فکر جان آنها هم بود چون در این دنیا و آن دنیا پاسخگو خواهند بود که نسبت به جان این افراد، چه کرده‌اند.