به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۲۰۴۹۶

پادشاه مراکش به آمریکا می‌رود

گروه بين​الملل: دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، پادشاه مراکش 22 نوامبر جاری (اول آذر) با اوباما در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
پادشاه مراکش به آمریکا می‌رود
دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که محمد ششم، پادشاه مراکش 22 نوامبر جاری (اول آذر) با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد. جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف در این دیدار، درباره مبارزه با خشونت و تندروی، حمایت از روند انتقال دموکراسی و گسترش توسعه اقتصادی در خاورمیانه و آفریقا بحث و تبادل نظر خواهند کرد. اوباما پیش‌تر در مکالمه‌ای تلفنی‌اش با پادشاه مراکش از وی خواسته بود تا به واشنگتن سفر کند. کاخ سفید اعلام کرده بود که دو طرف در این مکالمه درباره اهمیت گسترش روابط دوجانبه به ویژه مسائل مشترک امنیتی بحث و گفت‌وگو کردند.

مراکش در سال 1975، صحرای غربی، مستعمره سابق اسپانیا را در اقدامی که هرگز از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشد به اشغال خود در آورد و از آن زمان الجزایر از جبهه پولیساریو که خواستار استقلال "صحرا" است حمایت کرده است. اختلاف میان مراکش و الجزایر درباره مساله صحرای غربی پس از اظهارات عبدالعزیز بوتفلیقة، رئیس جمهوری الجزایر درباره این مساله به وخامت روابط میان دو کشور و فراخوانده شدن سفیر مراکش از الجزایر از سوی دولت این کشور انجامید. چهارشنبه گذشته نیز محمد ششم، الجزایر را به حمایت مالی از برخی نهادها برای انجام اقدامات خصمانه علیه کشورش متهم کرد.
مرجع : ايسنا