به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۶۷۶۰۳

چطور در مسافرت مواد غذایی را نگهداری کنیم؟

چکیده : اگر به سفر های طولانی زیادی می روید و خرید خوراکی در سفر برایتان دشوار است، احتمالا به یک یخچال ماشینی نیاز خواهید داشت. این وسیله به شما امکان می دهد که خوراکی ها و نوشیدنی های لازم را در آن خنک نگهدارید تا خراب نشوند و به راحتی از آن ها در محل مقصد خود استفاده کنید. اگر از ایجاد کمپ در سفر های خود لذت می برید، یخچال خودرویی یکی از وسایل ضروری شما خواهد بود.
چطور در مسافرت مواد غذایی را نگهداری کنیم؟
نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که تعداد و مدت سفر های طولانی شما تعیین کننده نیاز به یخچال خودرویی است. اگر فقط یک یا دو بار در سال به سفر های طولانی می روید، شاید نیازی به این وسیله نداشته باشید. اما اگر اهل سفر های طولانی و اقامت در کمپ هستید، حتما این وسیله برای شما ضروری خواهد بود. از این رو، مطمئن شوید که نیاز و ترجیحات خود را به خوبی مشخص کرده و متناسب با آن تصمیم بگیرید. در ادامه این مقاله بیشتر با این وسیله کاربردی آشنا می شویم.

یخچال خودرو چیست؟
یخچال ماشینی وسیله کوچک است که دارای یک کمپرسور است و دمای آن را به صورت دستی تنظیم می کند. این دستگاه قابلیت نگهداری و سرد کردن مواد غذایی را دارد و می تواند دمای داخلی را در هر درجه ای که می خواهید تنظیم کرده و حتی یخ تولید کند.
در حال حاضر، جعبه های جایگزینی با نام یخچال ماشینی در بازار موجود هستند که فقط جعبه های عایقی محسوب می شوند. این وسایل با استفاده از برق شهری یا حتی برق خودرو کار می کنند و می توانند تا 10 درجه از دمای محیط را کاهش دهند. این نوع جعبه ها صرفا قادرند دمای داخلی را کمتر یا بیشتر از دمای محیط نگه دارند و امکان تولید یخ را ندارند.
در صورت نیاز به یخچال خودرو استفاده از مدلی که عملکرد یک یخچال معمولی را داشته باشد توصیه می شود. این انواع یخچال ها هزینه بیشتری دارند اما کارایی بالاتری دارند و نیاز به تعمیرات کمتری خواهند داشت. شما می توانید از فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی اوجی کالا برای خرید این یخچال های کیفیتی استفاده کنید که در انواع ظرفیت ها برای شما موجود است. در این فروشگاه می توانید علاوه بر خرید لوازم خانگی برای خرید ماساژور پا نیز اقدام کنید.



کاربرد یخچال های خودرویی چیست؟
یخچال خودرو برای افراد علاقه مند به سفر های طولانی که می خواهند هزینه های خود را کاهش دهند، بسیار مفید است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند غذا های خود را با خود به سفر ببرند تا در زمان نیاز آماده کنند. بدون یخچال خودرو، نگهداری این غذا ها، به ویژه در فصل های گرم، چالش برای مسافران است؛ یخچال خودرو می تواند این مشکل را حل کند.
یخچال ماشینی به ویژه برای کسانی که با کامیون یا اتوبوس سفر می کنند، بسیار ضروری است. آن ها به یک یخچال نیاز دارند که بتواند نوشیدنی ها را خنک نگه دارد و در هر زمانی از آن استفاده کنند. یخچال های مورد استفاده در کامیون ها و اتوبوس ها ممکن است تفاوت هایی داشته باشند. بعضی از رانندگان از یخچال های بزرگ در خودرو استفاده می کنند که با چند بار قرار دادن یخ داخل آن، می توانند غذا هایی که در معرض فساد قرار دارند یا نوشیدنی ها را خنک نگه دارند.
در این یخچال ها می توان از بطری های آب معدنی یخ زده نیز استفاده کرد. برای بیشتر کردن دوام یخ، می توانید به آبی که قرار است یخ بزنید و آن را در یخچال خودرو قرار دهید، کمی نمک اضافه کنید. این کار باعث می شود که یخ به مدت طولانی تری ماندگار باشد. در فروشگاه اوجی کالا می توانید در کنار لوازم خانگی مختلف، بهترین برند های یخچال ماشینی را مشاهده کرده، طبق نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کرده و در سفر های خود از آن استفاده کنید.




بررسی ویژگی های یخچال مسافرتی
در صورتی که قصد دارید به یک سفر طولانی بروید و به دنبال تجربه ی پیک نیک هستید، یخچال های مسافرتی به عنوان یک لوازم ضروری برای سفر، بسیار حیاتی هستند. این یخچال ها امکان ماندگاری غذا های خشک و کنسروی را برای طولانی مدت فراهم می کنند. در ادامه به ویژگی های اصلی یخچال های مسافرتی اشاره می کنیم:

1. قابلیت حمل: یخچال های مسافرتی باید قابلیت حمل و جابجایی آسانی داشته باشند تا بهترین گزینه برای سفر های کمپینگ و جاده ای باشند. با استفاده از باتری ماشین، این یخچال ها به راحتی غذا ها را خنک و تازه نگه می دارند، که باعث می شود تجربه ی همراهی با غذا در سفر های گروهی، لذت بخش تر باشد.
2. حفظ سردی مواد غذایی: یخچال مسافرتی قابلیت حفظ سردی مواد غذایی را بدون توجه به محل سفر دارا است. این ویژگی از طریق نگهداری طولانی مدت غذا، اطمینان می دهد که غذای کودکان تازه و سالم باقی بماند. همچنین برای افرادی که علاقه ی خاصی به رستوران ها ندارند، این یخچال ها امکان خوردن غذای تهیه شده خانگی را فراهم می کنند.

3. بی صدا بودن: در یخچال مسافرتی بدون صدا بودن یک ویژگی مثبت و مهم است که باید در نظر گرفته شود. یخچال های با کمپرسور کاملا بی صدا عمل می کنند و تنها در لحظات اولیه ممکن است کمی صدا کنند، اما سپس صدای آن ها کاملا خاموش می شود.
4. ویژگی های منحصر به فرد: برخی از یخچال های مسافرتی، علاوه بر حفظ سردی، دارای امکان گرم نگهداشتن غذا نیز هستند. این ویژگی برای انواع مختلف غذا ها بسیار مفید است. با این امکان، می توانید غذایی در خانه آماده کنید و سپس در زمان نیاز، آن را گرم کنید و از لذت خوردن آن لذت ببرید.
به طور کلی، یخچال های مسافرتی با ویژگی های خاص و کارآمدی که دارند، یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی هستند که به دنبال تجربه ی سفر راحت و لذت بخش هستند.


مزایای یخچال ماشینی
•    استفاده از مگنت های قوی تر برای جلوگیری از باز و بسته شدن درب در تکان های شدید
•    بهینه شدن طراحی ظاهری و فنی محصول
•    بهبود کیفیت کابل فندکی
•    کم ترشدن صدای محصول
•    بهبود کیفیت عایق بدنه ی محصول
•    نزدیک ترشدن دمای سنسور نمایشگر به دمای واقعی
•    اضافه شدن کابل اتصال مستقیم به باتری به محصول
•    اضافه شدن سبد کوچک به محصول
•    استفاده از مواد مقاوم تر در تولید محصول
•    شرایط بهتر تهویه ی محفظه ی کمپرسور

سخن پایانی
در این بخش یخچال ماشینی و فواید آن را بررسی کردیم تا به شکل کامل با آن آشنا شوید. با بررسی مزایای آن اگر شما هم اهل سفر هستید می توانید با خرید برند های مختلف موجود در بازار از یخچال ماشینی، از مزایای موجود بهره مند شوید و در سفر های طولانی، مواد غذابب خود ذا خنک نگه دارید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها