به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۲۰۷۲۱
مجلس درباره انتصاب‌ها نمی‌تواند برای وزرا خط و نشان بکشد

نمایندگان مجلس تابع رأی مردم باشند

گروه سياسي:​ یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری و نماینده پیشین مجلس گفت: نمایندگان مجلس باید اجازه دهند رأی و نظر مردم در مجموعه دولت به کار گرفته شود.
نمایندگان مجلس تابع رأی مردم باشند
داریوش قنبری  با بیان اینکه "نمایندگان باید تابع سلیقه اکثریت مردم باشند" خاطرنشان کرد: خواست اکثریت مردم این بوده است که دولتی سر کار بیاید که دیدگاه‌هایش با دیدگاه‌های نمایندگان مجلس متفاوت باشد. این فعال سیاسی همچنین با اشاره به فشارهای وارده بر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط نمایندگان مجلس افزود: اکنون مجلس نمی‌خواهد رأی مردم دیده شود و به دنبال این است که افراد هم‌فکر خود را به دولت تحمیل کند.

وی در ادامه با اشاره به نامه اعتراضی 150 تن از نمایندگان مجلس به وزیر علوم گفت: انتشار این نامه به معنای دخالت در کار وزیر است، در حالی که دادن رای اعتماد، تذکر، سوال و استیضاح اهرم‌های نمایندگان برای نظارت بر دولت است و خارج از این اهرم‌ها نمایندگان حقی برای نظارت بر دولت ندارند. یک وزیر پس از اینکه رای اعتماد گرفت، حق دارد معاونان خود را انتخاب کند و نمایندگان نمی‌توانند برای او خط و نشان بکشند. قنبری همچنین اضافه کرد: اصل تفکیک قوا به این معناست که وزیر پس از اخذ رای اعتماد از مجلس باید آزادی عمل داشته باشد. در قانون پیش‌بینی نشده که وزیر در انتصابات خود به نظر نمایندگان مجلس نیاز داشته باشد،‌ بنابراین انتصاب آقای توفیقی توسط وزیر علوم امر خلاف قانون نبوده است.

این نماینده پیشین مجلس در پایان با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری اکثریت مطلق آرای مردم ملاک است اما در مجلس ملاک، اکثریت نسبی است؛ در حالی که این اکثریت نسبی نمی‌تواند بیانگر کل خواست ملت باشد. باید در نحوه برگزاری انتخابات مجلس تجدیدنظری صورت بگیرد و اکثریت مطلق نیز در انتخابات مجلس ملاک باشد.
مرجع : ايسنا

s0roosh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۱
مگه نمایندگان مجلس توسط کی انتخاب شدن؟؟؟؟؟؟ (166556)
حقوقدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۴۴
الهی به ما صبر بده با این نماینده هایی که انتخاب کردیم!
پیام ملت در رای به دکتر روحانی برای آقایان نماینده این بود که با ملت همگام شوید.
از شورای محترم نگهبان تقاضامندیم طوری احراز صلاحیت بنمایند که در هر شهر از هر طیفی وجود داشته باشد.اصولگرا اصلاحطلب و...
حضرت محمد در مسجد مینشست و با کفار در باره وجود یا عدم وجود خدا بحث می کرد و به همه سلایق احترام می گذاشت...
ان شاالله دو سال دیگر مردم به حامیان روحانی رای بدهند تا کشور از دست قانونگذارانی که قانون نخوانده و ندیده اند و معنی و مفهوم حقوق ملت را نمی دانند خلاص شوند.
در این برهه کشور به حمایت مجلس از دولت برامده از متن مردم نیاز داشت که خودی ها چوب لای چرخ مذاکرات گذاشتند.
ملت گرسنه است. دارو نیست. فساد و طلاق و جرم در حد نگران کننده ای هست.
آقایان بخود بیایید و رییس جمهور را یاری نمایید.
هل من ناصر ینصره... (166615)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۴۰
این نمایندگانی که بر گرفته از مردم نیستند چگونه می توانند به مردم توجه داشته و با مردم باشند . (166715)